هورمون رشد که در هپیوفیز تولید می شود، رشد و تکامل انسان در طی دوران کودکی و نوجوانی را تنظیم می نماید. در جوانان و بزرگسالانی که کمبود اثبات شده این هورمون را دارند، تزریقات هورمون سودمند است.

طرفداران مصرف هورمون رشد انسانی (HGH) به عنوان مکمل برای بالغین سالم می گویند که هورمون چربی را سوزانده عضله را می سازد و انرژی را نوسازی می کند با این وجود هیچ مدرکی نشان نداده که مصرف HGH در افراد عادی در حال افزایش سن موجب تأثیری در سلامتی یا سبک زندگی شود.

علاوه بر این عوارض جانبی محتمل شامل تجمع مایع، درد مفصل، دیابت، فشارخون بالا و پولیپ های کولون (برجستگی های در روده بزرگ) هستند. دهیدروایی آندروسترون (DHEA) پیش ساز هورمونی است که توسط بدن به سایر هورمون ها تبدیل می شود (شامل هورمون های جنسی استروژن و تستوسترون) به طور نرمال DHEA در بدن شما در اوایل بزرگسالی به حداکثر میزان می رسد و بعد به تدریج کاهش می یابد. سطوح این هورمون در افراد مسن کاملاً پایین است.

DHEA به عنوان یک مکمل غذایی بدون نیاز به نسخه به فروش می رسد و تبلیغ می شود که می تواند پروسه پیری را کند نماید، قدرت عضلات و استخوان ها را افزایش دهد، چربی را بسوزاند، شناخت را بهتر کند، سیستم ایمنی را تقویت نمایدو در مقابل از بسیاری از بیماری های مزمن پیشگیری می نماید. هیچ کدام از این ادعاها اثبات نشده اند. علاوه بر این DHEA می تواند عوارض جانبی مضری داشته باشد. حتی در صورت مصرف کوتاه مدت، این دارو می تواند منجر به آسیب کبدی گردد. سایر مشکلات بالقوه شامل نامنظمی در قاعدگی و موهای زاید در صورت زنان، پیشبرد ایجاد سرطان پروستات در مردان و افزایش خطر ایجاد بیماری قلبی هستند.