از راهنمایی های پزشک خود برای درمان بیماری زمینه ای استفاده کنید. این ممکن است شامل استفاده از آنتی بیوتیک برای عفونت ها و یا استفاده از مسکن های غیر آسپیرینی برای تب باشد. پزشکی را که بیماری شما را درمان می کند از دیابت خود مطلع کنید.

از دز هیدراتاسیون یا بی آبی بدن جلوگیری کنید

وقتی قند خون به شدت بالا باشد، گلوکز بیشتری از راه ادرار دفع می شود. وجود مقادیر زیادی گلوکز و کتون در ادرار توام با خود آب بیشتری را جذب کرده و بصورت ادرار دفع می شوند. بدین ترتیب بدن بی آب می گردد. به طرق زیرین می توان از پیدایش بی آبی جلوگیری نمود:

1- هر نیم تا 1 ساعت 1 لیوان مایع میل کنید. توام با سایر مایعات از مایعات نمک دار مانند آبگوشت نیز استفاده کنید.

2- اگر می توانید برنامه غذایی عادی خود را ادامه دهید سعی کنید که از مایعات بدون قند و یا سایر نوشابه های بدون قند استفاده نمایید.

3- اگر نمی توانید برنامه غذایی عادی خود را انجام دهید آن وقت هر ساعت به ساعت بطور متناوب از محلول های قندی و بدون قند میل کنید.

اگر هر کدام از علائمی را که در زیر شرح می دهیم احساس کردید بلافاصله با پزشک یا پرستارراهنمای خود تماس بگیرید. بلافاصله بایستی از شما ویزیت به عمل آید زیرا در چنین مواردی بستری شدن ضروری است:

1- علائم ثانوی به بی آبی بدن (دز هیدراتاسیون) مانند خشکی دهان، پوسته پوسته شدن لب ها، گود رفتن چشم ها، خشکی و برافروخته شدن پوست، کاهش وزن.

2- عدم توانایی به خوردن مایعات توصیه شده و یا استفراغ دائم بیش از 1 ساعت.

3- پیدایش علائم کتواسیدوز مانند تهوع، دردهای معدی و شکمی، استفراغ، درد سینه، تنفس سطحی و سریع و خواب آلودگی.

4- اگر علی رغم این که در طی 24 ساعت دو دز اضافی انسولین دریافت کرده اید باز قند خون بیش از 240 میلی گرم و قند ادرار بیش از 1% باشد.