با کمک گرفتن از پزشک عمومی خود از آخرین پیشرفت های علم پزشکی و حمایت های ناشی از آن برخوردار خواهید بود. همچنین او بر درمان دارویی و جسمانی شما نظارت خواهند داشت و در مورد عوارض جانبی احتمالی توصیه هایی را خواهد نمود.

پزشکان متخصص شاغل در درمانگاه ها نیز می توانند رهنمودهایی تخصصی تر به شما ارائه دهند و در صورتی که سلسله مراتب کاری و امکانات، این امکان را فراهم آورد، باید بر اکثر بیماران نظارت و مراقبت داشته باشند. همچنین خدمات اجتماعی و بخش های بیمارستان نیز می توانند در صورت لزوم توسط فیزیوتراپیست ها، کاردرمانگرها و مددکاران اجتماعی از بیماران حمایت و پشتیبانی نمایند، اما در حال حاضر کیفیت و کمیت ارائه این نوع خدمات متغیر است.

فعالیت داشتن در طول بیماری از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، تا آنا که در توانتان است فعال باشید، اما به میزان معقول و منطقی یعنی نه آن چنان که از پا بیفتید. 3 بار پیاده روی در روز، به میزان 400 یارد در هر مرتبه، به اندازه یک بار پیاده روی به میزان 1200 یارد، مفید است. همچنین باید در روش زندگی خود تغییراتی انجام دهید که این تغییرات بدیهی بوده و تدریجی می باشد، لذا برای انجام این کار فرصت کافی دارید. ممکن است مجبور باشید وقت بیشتری را صرف لباس پوشیدن و یا سر کار رفتن نمایید و یا برای برنامه ریزی و جمع کردن وسایل برای تعطیلات یا سفر مجبور شوید دقت بیشتری بگذارید. چه بسا برای کوتاه کردن چمن مجبور شوید دوباره مسیر خود را طی نمایید نه یک بار. سعی کنید این اشکالات شما را عصبانی و ناراحت نکند؛ اندکی برنامه ریزی و بیشتر وقت گذاشتن، انجام همه فعالیت ها را ممکن می سازد.

زیاد در قید و بند طرح های بی پایه و اساسی که می خوانید و یا حرف های مهملی که می شنوید، نباشید. با پرداختن به درمان های فریبکارانه، غذاهای بهداشتی، طب سوزنی، استخوان درمانی و غیره، پول هنگفتی را به هدر می دهید. نظریات پزشکی مخالفت و اعتراض آن چنان شدیدی نسبت به این نوع درمان ها ندارد، اما در عین حال از به کار بردن آنها اجتناب می نماید، مگر این که این درمان ها دقیقا و از طرق علمی آزمایش شوند. تا فایده و یا ضرر رسانی آنها کاملا مشخص شود.