با توجه به مطالب ارائه شده در اهمیت مصرف ویتامین E در افراد سالم و یا افراد مبتلا به بیماری های عروقی، از همین الان به فکر رساندن این ماده پر ارزش به بدن خود باشید. شما خواننده عزیز این کتاب می تواندی چند سال جلوتر از بقیه افراد باشید و از همین امروز اقدام به مصرف ویتامین E بکنید و نیاز به صبرکردن تا اجرای قانون تجویز ویتامین E توسط پزشکان ندارید. در این جا به بیان تحقیق بالینی مهم دیگری برای مشخص شدن اهمیت ویتامین E در پیشگیری از تنگی عروق می پردازیم :

  • در سال 1996بر روی 2200 بیمار مبتلا به مشکلات قلبی- عروقی در دانشگاه کمبریج آزمایشاتی انجام دادند و دانشمندان مشاهده کردند که 75 % کسانی که روزانه بین 400 تا 800 میلی گرم ویتامین E دریافت می کنند، ریسک خطر پیشرفت بیماری و سکته مجدد در این بیماران قلبی واضحی کاهش یافته است.
  • هم چنین در کشور آمریکا به سرپرستی دکتر اینسترون (Dr.Enstron) تحقیقاتی به مدت ده سال بر روی 11000 نفر زن و مرد انجام شد که نتایج آن در مجله اپیدمیولوژی سال 1992 به چاپ رسید. (Epidemiology. No3. 1992.p1994)
  • در این تحقیق 4479 مرد و 6879 زن به مدت ده سال روزانه 300 میلی گرم ویتامین C دریافت کردند. مشاهده شد در افرادی که روزانه 300 میلی گرم ویتامین C دریافت می کردند، نسبت به گروه کنترل که روزانه حدود 50 میلی گرم ویتامین C مصرف می کردند . در گروه مردان 42% و در گروه زنان 25% مرگ و میر حاصل از بیماری قلبی- عروقی کاهش داشته است.
  • در بررسی دیگری بر روی 87245 زن و 39910 مرد که همگی روزانه بیش از 75 میلی گرم ویتامین E دریافت می کردند، مشاهده شد که در گروه زنان 34% و در مردان 36% مرگ و میر حاصل از بیماری های قلب و عروق در مقابل گروه کنترل که ویتامین E بسیار کمی مصرف می کردند، کاهش داشته است.
  • هم چنین در بررسی انجام شده توسط گروه دیگری از پژوهشگران، نشان داده شد که 70% مرگ و میرها پس از اولین سکته قلبی با مصرف مولتی ویتامین به علاوه مواد معدنی به صورت روزانه کاهش داشته است. این بررسی بر روی 2226 مرد پس از اولین حمله آنفارکتوس (سکته) انجام شده بود.
  • هم چنین بررسی انجام شده توسط پژوهشگران بر روی 5133 نفر مرد و زن نشان داده است که با دادن ویتامین های C ، E می توان از مرگ و میر به میزان زیادی کم کرد.

این بررسی نشان می دهد که مرگ و میر در خانم ها به مقدار 32% و در آقایان به میزان 65% نسبت به گروهی که از این ویتامین ها مصرف نمی کردند، کاهش داشته است.

باید بدانید که اخیرا در کشور آلمان، نوشتن ویتامین E در نسخه بیماران قلبی اجباری شده است. متاسفانه پزشکان آن را بعد از اولین سکته قلبی به بیماران می دهند، در صورتی که تجویز ویتامین E قبل از ایجاد سکته ها باید شروع شود.

ویتامین E به عنوان داروی اصلی در درمانف می تواند ریسک های خطرهای قلبی- عروقی را پایین بیاورد. ویتامین ها یک آلترناتیو پزشکی نیستند (در کنار و تکمیل کننده و جنبی) بلکه به اثبات رسیده است که درمانی طبیعی هستند، بدن به آن ها نیاز داشته و بدون آن ها نمی تواند سلامت خود را حفظ کند و در صورت کمبود آن ها روز به روز بر تعداد سکته ها و مرگ و میر اضافه خواهد شد. این مواد طبیعی و حیاتی در پیشگیری از ابتلا به امراض نقش اصلی و مهمی را به عهده دارند که هیچ کدام از داروهای شیمیایی، جایگزین برای آن ها نمی توانند باشند.

با مصرف ویتامین ها و مواد معدنی خصوصاً ویتامین های آنتی اکسیدان، سلامت خود را بیمه کنید.

چگونه می توان با مصرف ویتامین های C ، E خطر بیماری های قلبی- عروقی و مغزی را به نصف رساند ؟