آیا ترکیب صحیح مواد غذایی بر هضم غذا موثر است؟

ترکیب صحیح مواد غذایی بر اساس کشف این مطلب است که هضم مخلوط و ترکیب بعضی از غذاها آسان تر و موثرتر از بقیه ترکیبات است. نتایج موفقیت آمیزی از اصول ترکیب مواد غذایی بدست آمده که می تواند با اصول علم شیمی فیزیولوژیکی و مخصوصا شیمی گوارش ترجیح شوند. کلید انرژی است و هیچ چیز نمی تواند بیشتر از ترکیب صحیح مواد غذایی راه هضم غذا را آسان کند و مقدار لازم انرژی را در اختیار ما بگذارد.

ترکیب غذاها به ما می آموزد که بدن انسان برای هضم بیش از یک نوع غذای آب گرفته در معده طراحی نشده است. کاری است بسیار آسان ولی با توضیحات قابل توجه. معنی غذای آب گرفته را فراموش نکنید: هر غذایی که میوه و صیفی و سبزی نباشد غذای آب گرفته است. در واقع اصول ترکیب صحیح مواد غذایی توضیح دهنده این است که چون معده انسان قادر نیست یکجا و همزمان بیش از یک غذای آب گرفته را هضم کند پس شما هم نباید به طور همزمان بیش از یک غذای آب گرفته بخورید. به همین سادگی!

تمام پستانداران هر کدام روش خاص هضم غذایی خودشان را دارند که با مواد غذایی خاص خود تطبیق پیدا کرده. اندازه و طول دستگاه هضم بدن شیر حدود 4 متر و زرافه حدود 260 متر است. بر روی کره خاکی حیوانات گوشت خوار، علف خوار، همه چیزخوار و غله خوار و میوه خوار و خلاصه همه گونه حیوانی زندگی می کند.

بحث راجع به نوع سیستم هضم بدن انسان بسیار است. ولی یک چیز مسلم است و آن این که انسان نمی تواند تمام سیستم های هضم را یک جا صاحب باشد. ولی با این حال ما انسان ها غذای شیر و زرافه و اسب و خوک و میمون را می خوریم. تمام غذاها را هم دست کاری می کنیم! درست انگار بدنمان کارخانه هضم مواد مختلف است. بسیاری از مواد سمی را به زور وارد سیستم بدن می کنیم و انرژی باارزش بسیاری را تلف!

مگر می شود که شما تا به حال گوشت را با سیب زمینی نخورده باشید. ماهی با برنج چطور؟ مرغ با ماکارونی و رشته جات؟ تخم مرغ و نان تست؟ نان معمولی با پنیر؟ گندم و جو با شیر؟ ممکن است پیش خودتان فکر کنید، ای بابا، دیگر که چیزی باقی نمی ماند. نگران نباشید هنوز خیلی چیزها برای خوردن هست. اگر بگویم که این ترکیبات مشخص خوردنش که به نفعتان نیست هیچ، بلکه تضمین کننده نداشتن بدنی سالم است، انرژی لازم را هم در اختیارتان نمی گذارد، آن وقت چه می گویید؟

در واقع خوردن دائم این ترکیبات مواد غذایی هرگز انرژی لازم برای بدنتان را در اختیارتان نمی گذارد. اساس وزن کم کردن سم زدایی است سم زدایی هم فقط به انرژی نیاز دارد. ترکیب نادرست مواد غذایی در معده تنها دلیل کمبود انرژی است. دلیل این که مردم در ین کشور در سن 50 سالگی می میرند هم همین است. مردن به آن معنی است که بدنشان دیگر انرژی برای مقابله با زندگی را ندارد و به این ترتیب مرگ در 50 سالگی اجتناب ناپذیر است.