اگر می خواهید سلامت پوست خود را بهبود ببخشید و از آن در برابر پیری و آسیب دیدگی از درون محافظت نمایید ، آب انار برای شما بسیار مناسب است . در این قسمت برخی از خواص آب انار برای پوست و مو را بررسی می کنیم :

انار سلول های سرطانی را درمان می کند

بسیاری از آزمایشات ثابت می کنند آنتوسیانین و هیدرولیز قادر به پیشگیری از پیدایش و رشد سلول های سرطانی و تومور ها هستند و خبر خوب اینکه انار سرشار از این دو ماده است. به همین دلیل نیز نوشیدن آب انار و یا استفاده از آن به صورت موضعی و روی پوست ، می تواند از گسترش سلول های سرطانی پیشگیری نماید .

با پیری پوست مقابله می کند

انار به میوه ی ضد پیری مشهور است . آب انار نیز خطوط ریز و چین و چروک های پوستی را کاهش می دهد. انار همچنین قادر به تولید دوباره ی سلول های پوستی می باشد . به طور کلی نوشیدن منظم آب انار پروسه ی سالخوردگی را به تعویق می اندازد . انار از فعالیت بیش از حد رنگدانه های پوست و ایجاد لکه های پوستی پیشگیری می نماید . این میوه عمر فیبروبلاست ها و در نتیجه تولید کلاژن و الاستین ، که مسئول حفظ خاصیت ارتجاعی پوست هستند ، را افزایش می دهد . پس از همین طریق انار به حفظ جوانی پوستی بدون چین و چروک کمک می کند . از آنجایی که میزان زیادی ویتامین C در انار وجود دارد و ویتامین C نیز یکی از ملزومات تولید کلاژن در پوست است ، نوشیدن آب انار موجب سلامت و شادابی پوست می گردد.

درمان آکنه

آب انار برای از بین بردن التهاب و آکنه ، درمانی بسیار مناسب محسوب می شود . می توانید آب انار را مستقیما روی جوش ها بزنید و از التهاب آنها بکاهید . ویتامین C موجود در انار نیز تولید چربی در پوست و در نتیجه پیدایش آکنه ها را کنترل می نماید . همانطور که می دانید ، اختلالات گوارشی دلیل اصلی بروز آکنه بشمار می رود . نوشیدن آب انار سیستم گوارش را نیز تنظیم می نماید .

محافظت در برابر اثرات مخرب آفتاب و درمان زخم

نوشیدن آب انار مرحله بهبود زخم های پوستی را تسریع می نماید . همانطور که قبلا هم گفتیم ، در انار میزان زیادی آنتی اکسیدان وجود دارد که از پوست در برابر بسیاری از خطرات محافظت می نماید . یکی از اساسی ترین وظایف آنتی اکسیدان ها ، محفظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد است وبه جوانسازی و تولید دوباره ی سلول های پوستی کمک می کند . این خاصیت آنتی اکسیدان ها در نهایت به بهبود سریع تر زخم ها ، جلوگیری از سرطان پوست ، بهبود آفتاب سوختگی و کاهش آسیب های ناشی از نور خورشید می انجامد .

پوست خشک

اگر آب انار تازه را به پوست بزنید ، موجب آبرسانی عمیق پوست می گردد. در انار پونیکیک اسید ، منبع امگا3 ، زیادی وجود دارد . این اسید مواد مغذی را به پوست خشک بازمی گرداند و رطوبت را در پوست گیر می اندازد . این مولکول کوچک به عمق پوست نفوذ کرده و رطوبت مورد نیاز را فراهم می آورد . از این رو انار برای پوست های خشک بسیار مفید است . با نوشیدن آب انار نیز می توانید به آبرسانی پوست کمک کنید .

برای مو

حال که از فواید انار برای پوست آگاهی پیدا کردیم ، شاید برای بسیاری عجیب باشد که مواد مورد نیاز برای سلامت و تغذیه ی موها نیز در انار وجود دارند.

نوشیدن آب انار فولیکول های مو را قوی می کنند و به همین ترتیب از ریزش مو پیشگیری می نماید. این میوه اسید چرب هایی دارد که از ریزشمو پیشگیری و از سلامت موها حفاظت می کند .