انواع بیماری هایی که کودکان به آن دچار می شوند

سرماخوردگی ها معمولاً به علت ویروسهای معلق در هوا ایجاد می شوند، بنابراین آنتی بیوتیکها در درمان سرماخوردگی جایی ندارند (زیرا آنتی بیوتیکها فقط روی باکتریها موثر هستند) اگر کودکتان دچار گرفتگی بینی است و یا اینکه آبریزش بینی دارد، می توانید در صورت تجویز پزشک از قطره های بینی استفاده نمایید.

عفونت گوش

عفونتهای گوش اغلب به دنبال سرماخوردگی ها پدید می آیند. در این موارد کودک معمولاً گوش خود را می کشد و گریه می کند. با مشاهده چنین وضعیتی به پزشک مراجعه نمایید تا براش آنتی بیوتیک و شربت استامینوفن تجویز نماید هیچگاه در مواردی که کودکتان عفونت گوش دارد او را به شنا نبرید.

یبوست و اسهال

اگر خروج مدفوع از کودک به علت سفت بودن آن با مشکل همراه است به احتمال زیاد یبوست وجود دارد. در این مورد تغییر در رژیم غذایی او ضروری خواهد بود که شامل مصرف بیشتر آب، میوه، سبزیجات و فیبرها می باشد. اگر مشکل همچنان باقی بود، یک مسهل خفیف می تواند کمک کننده باشد که توسط پزشک تجویز می شود.

دفع مکرر مدفوع شل و آبکی را اصطلاحاً اسهال می نامند. اگر کودکتان که دچار اسهال شده از شیر خشک استفاده می کند، یک یا دو وعده از شیر و غذاهای جامدش کم کرده و به او مقداری زیادی او.آر.اس بدهید. در کودکانی که از شیر مادر استفاده می کنند نیازی به کم کردن شیرشان وجود ندارد.

اگر اسهال به مدت بیش از 12 ساعت باقی ماندو یا اینکه همراه با استفراغ بود، به پزشک مراجعه نمایید.

مشکلات دندان در آوردن

اولین علایم دندان در آوردن در نوزادان عبارتست از سرخ شدن گونه ها، آبریزش بیش از حد از دهان و جویدن انگشتان. در این موارد می توانید از ژل مخصوص دندان استفاده نمایید که دارای مواد بی حس کننده است. توجه داشته باشید که این ژل ها ممکن است حساسیت ایجاد کرده و لثه ها را متورم و قرمز نماید.

استفراغ

اگر کودکتان شروع به استفراغهای مکرر و شدید کرده است او را هرچه سریعتر به پزشک برسانید زیرا کودکان سریعاً در این موارد آب زیادی از دست خواهند داد.