منیزیم Magnesium ضد بیخوابی، هیجان، غم و اندوه

دارای اثری آرام کننده است بعضی از پزشکان عقیده دارند که به هنگام پیدایش دپرسیون ، یاس و ناامیدی و نیز در مواقعی که از بی خوابی رنج می برید و یا لحظاتی که دچار هیجان و اضطراب و بی قراری هستید بایستی غذاهایی مصرف کنید که دارای مقادیر زیادی منیزیم باشد.

خوراکی هایی مثل کدو حلوایی، بادام زمینی و روغن آن، سبزیجات، غلات، حبوبات، گردو، فندق، پسته و خیلی خوراکیهای دیگر دارای مقادیر قابل توجهی منیزیم هستند.

منیزیم ضمناً در فعالیت قلب وظیفه مهمی بر عهده دارد و بسیاری از دانشمندان را عقیده بر این است که این ماده جلوی حملات قلبی را می گیرد. تجربه نشان داده است کسانی که در اثر سکته قلبی می میرند در قلبشان مقدار منیزیم خیلی کمتر از کسانی است که از بیماری های دیگری فوت می کنند.

از منیزیم به مقدار زیاد در سکته قلبی حاد Acutc Myocardial infarction برای نجات بیماران استفاده می کنند.

بعضی قرص های آسپیرین که برای رقیق شدن خون می خورند دارای پوشش منیزیمی است.

مقدار منیزیم مورد نیاز برای خانمها 280 میلی گرم و برای مردها 350 میلی گرم است.

یک استکان کوچک تخمه آفتاب گردان 255 میلی گرم و یک استکان بادام زمینی 205 میلی گرم منیزیم دارد.

باید دانست که این ماده در شل کردن عضلات بدن نیز نقش زیادی برعهده دارد و آنهایی که به انقباض عضلات و سفتی آن دچار می شوند بایستی منیزیم بیشتری مصرف نمایند.

منیزیم در استحکام استخوانها و دندانها نقش آفرین است. کمبود آن باعث حالت تهوع و حتی و استفراغ شده و ضربان قلب را زیاد می کند. در آنهایی که به اسهال های مکرر دچارند و دارای بیماریهای کلیوی می باشند مقدار منیزیم خون شان کمتر از میزان طبیعی است. در ضمن افراد الکیک نیز به کمبود منیزیم خون مبتلا هستند.