چند توصیه برای انتخاب رژیم مناسب

در این مجموعه وسیع از رژیم ها بایستی قاعدتا بتوانید برنامه غذایی مناسبی را که دوست دارید انتخاب کنید. اگر اضافه وزنتان ناچیز و حدود 2 تا 2.5 کیلوگرم است (5 تا 6 پوند)، می توانید در عرض 1 هفته با استفاده از یک رژیم تک غذایی و لاغرکننده سریع وزنتان را بکاهید. هنگام انتخاب رژیم مناسب، ذائقه، سلیقه و اشتهای خود را در نظر بگیرید.

اگر رژیمی را قبلا شروع کرده و نتوانسته اید آن را به پایان برسانید ، رژیم های کم کربوهیدرات را به دلیل موثر بودنشان بیشتر توصیه می کنم و از طرفی، کربوهیدرات ها تغییر فاحشی را در برنامه غذائی تان پدید می آورند، از طرف دیگر، با محدود کردن میزان مصرف کربوهیدرات ها تا حداقل ممکن، کاهش وزن شما با توفیق بیشتری مواجه می گردد.

اگر می خواهید همواره لاغر بمانید باید مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید. این برنامه به شما خواهد آموخت چگونه این تصمیم را اجرا نمایید. با این وجود می توانید بدون محدودیت از مواد پروتئینی و در بعضی از رژیم های دیگر حتی از انواع سبزی ها استفاده نمایید و از وزن خود نیز هم زمان بکاهید. به هر حال رژیم های کم کربوهیدرات سریع تر عمل می کنند و نتیجه موثرتری را در بر دارند.

رژیم های کم کالری آهسته تر عمل می کنند و در مجموع قابل اعتمادترند محدود کردن غذاهایی که میل می کنید و قطع کردن کالری های اضافی تغییری کلی را، ظرف مدت دو تا سه هفته، در شما ایجاد می نماید. برای کسانی که در غذا خوردن خود بی قاعده و قانون و بی احتیاط هستند برنامه هایی که در آنها شمردن و محاسبه کالری الزامی است محافظه کارانه تر به نظر می رسد. زیرا باید برای لاغر شدن در چهارچوبی خاص، محدود و دقیق باید غذا بخورید و چیزهایی را میل کنید که در برنامه غذایی رژیمتان پیش بینی شده است. کسانی که از نیروی اراده برتری برخوردارند کاندیداهای خوبی برای رژیم های کم کالری می باشند.

کم کردن وزن نیاز به نیروی (اراده) فراوان دارد و من کسانی را که مبادرت به این عمل می کنند تحسین می نمایم. فکر می کنم هیچ کسی جز یک فرد چاق نمی داند کم کردن 10 پوند یا 50 پوند و مواجه شدن با این مشکل چه معنی می دهد. ضمن روزهای سختی که برای رژیم گرفتن در پیش دارید همواره به خود یاداور شوید که شما نیز می توانید لاغر شوید.