مسافرت در دوران بارداری

هنوز هیچ مدرک علمی در دست نیست که در طی بارداری انجام مسافرت خطرساز باشد و یا منجر به ایجاد سقط جنین و یا هر نوع مشکلی در بارداری شود. تنها اگر سابقه سقط و یا زایمان زودرس داشتید باید کمی مراقبت و احتیاط کنید.

برای اقامت طولانی مدت در محلی خاص، حتماً از پزشک معالج خود آدرس و نام پزشک با تجربه ای را در آن محل بپرسید و در سه ماهه آخر بارداری سفرهای خود را به فواصل 30 مایلی (حدود 50 کیلومتر) تا خانه محدود کنید.

سفر با قطار

در سفر با قطار صندلی مناسبی را برای نشستن انتخاب و سعی کنید محل صندلی دور از موتور خانه باشد تا در شما حالت تهوع ایجاد نکند. برای به حداقل رساندن حالت تهوع، غذای کمی قبل از حرکت بخورید.

سفر با ماشین

هنگام سفر با ماشین هربار که می توانید در بین راه بایستید و قدم کوتاهی بزنید تا جریان خون بدن برقرار شود. همیشه کمربند ایمنی ببندید ولی آن را به جای ناحیه شکم در اطراف باسن ببندید و از بند حفاظت شانه هم استفاده کنید.

رانندگی در دوران بارداری تا زمانی که به راحتی می توانید پشت فرمان قرار بگیرید، بی خطر است. اما هر زمان دردهای بارداری شروع شد، باید آن را کنار بگذارید. مخصوصاً زمان شروع دردهای واقعی زایمان برای رفتن به بیمارستان خودتان رانندگی نکنید.

مسافرت هوایی

بعد از ماه هفتم بارداری مسافرت هوایی به علت فشار موجود در کابین هواپیما انتخاب خوبی نیست. اگر مجبور به پرواز هستید، حتماً با مسئول پرواز در ارتباط با ارائه گواهی از پزشک تماس بگیرید.

از پرواز با هواپیماهای شخصی و خصوصی خودداری کنید. اگر مکان صندلی شما بر روی بال هواپیما و یا سمت دماغه هواپیماست، کمتر احساس حرکت و تکان خواهید کرد.