با وجود فیلترهای گوناگون موجود در نرم افزارهای عکاسی موجود در تلفن همراه هوشمند، هنوز هم عکس هایی هستند که احساس می کنیم در آنها وحشتناک به نظر می رسیم. معمولا به آنچه که باعث می شود مدل ها وهنر پیشه ها در تمامی عکس های خود زیبا باشند ، فکر می کنیم. اما شما هم می توانید مانند مدل ها و هنرپیشه ها خوش عکس و فتوژنیک باشید! اما چگونه؟! از ترفند های زیر برای نمایش بهترین حالت چهره خود هنگام سلفی گرفتن، استفاده کند.

خودتان  باشید

13pic2

هیچ چیز جذاب تر از حالت بی پروایی در عکس نیست. هیچ نرم افزار و فیلتری نمی تواند شمارا مانند داشتن یک لبخند واقعی فریبنده نشان دهد. یک تصویر طبیعی که هنگام لذت بردن واقعی از زندگی به دست می آید، بهتر از هر تصویری  با لبخند های عجیب و غریب و مصنوعی، است. هنگام ژست گرفتن خود واقعیتان باشد.

به چشم های نیمه بسته نه بگویید

13pic3

آیا از دوربین به خاطر عکس های خودتان با چشم های نیمه بسته متنفرید؟ می توانید با بستن چشم های خود قبل از گرفتن عکس و باز کردن آهسته آن ها فقط یک ثانیه قبل از فشار دادن دکمه شاتر، از این گونه عکس ها اجتناب کنید. با این روش، قطعا موفق به گرفتن عکس با چشم های کاملا باز خواهید شد.

همه چیز بسته به نور است

13pic4

نور زیاد و کم می تواند منجر به خراب شدن عکس شود. نور زیاد که روبه دوربین باشد باعث براق شدن موها و تیره شدن صورت خواهد شد. هنگام عکس گرفت سعی کنید، چهره شما رو به دوربین بوده و نور مناسبی از پشت دوربین به صورت شما تابیده شود به این صورت مشکلات پوستی و تیرگی های دور چشم پوشیده خواهد شد.

حذف غبغب

13pic5

همه ما میدانیم که وجود و دیده شدن غبغب در عکس چه احساسی دارد. می توانیم با کشیده استادن، نگه داشتن شانه ها به سمت عقب، کشیده نگه داشتن گردن و کمی جلو نگه داشتن صورت از نمایش غبغب در عکس ها جلوگیری کنیم. این نکته مطمئنا شما را عالی جلوه خواهد داد.

نقاط قوت خود را بشناسید

13pic6

برجسته سازی و شکل دادن (هایلایت و کانتور) مناسب در صورت می تواند باعث جلوه دادن بیشتر ویژگی هایتان شود. اگر دارای پوست خشک هستید، بهتر است استخوان چانه و تیغه بینی خود را هایلایت کنید. رنگ دادن به گونه ها باعث زیبایی عکس می شود. بی رنگی چهره در عکس، تصویر را دوبعدی ساخته که قطعا دوست داشتنی نخواهد بود.

با دنبال کردن این ترفند ها می توانید تصاویر زیبایی را از بهترین لحظات زندگی ثبت کرده و به یادگار داشته باشید و از نگاه کردن به آنها لذت ببرید.