گاهی پیش می آید که کفش پاشنه بلند زیبایی خریداری کرده اید که بسیار آن را دوست دارید. اما با پوشین آن متوجه می شوید که پای شا در آن کفش ناراحت است و مجبور می شوید آن را کنار گذاشته و دیگر نپوشید. اگر کفشتان برایتان بسیار عزیز است و به هیچ قیمتی نمی خواهید آن را کنار بگذارید، بهتر است مطلب زیر را بخوانید تا دوباره بتوانید پاشنه بلند های مورد علاقه خود را به پا کنید.

این ترفند ها شب قبل از روزی که قرار است کفش مورد علاقه خود را در مهمانی بپوشید، انجام می شود. برای مثال ماساژ پاها با روغن زیتون یکی از راه های جلوگیری از آسیب پاها توسط کفش است. روغن زیتون پوست پا را به اندازه کافی نرم می کند تا پا در کفش سر خورده و دردی ایجاد نشود. ادامه ترفند ها را مطالعه بفرمایید.

1-کره

یکی از راه های جلوگیری از زدن پاها توسط کفش ماساژ کره در پاشنه پا است. شب قبل از پوشیدن کفش جدید، مقداری کره را روی پاشنه ها ماساژ دهید و تا صبح اجازه دهید روی پاها بماند و صبح پاها را بشویید و یک ساعت قبل از پوشیدن کفش پاها را در آب گرم بخیسانید و سپس کفش های جدیدتان را بپوشید.

2-روغن زیتون

یک قاشق روغن زیتون را گرم کرده و با مقداری آب گرم مخلوط کنید و پاشنه پاها را به حالت دورانی ماساژ دهید. پاها را خشک کرده و کفش هایتان را بپوشید.

3-خامه

خامه تازه از شیر گرفته شده است. این خامه را با کمی کره مخلوط کرده و روی پاها ماساژ دهید و پس از یک ساعت پاها را شسته و خشک کرده و کفش هایتان را بپوشید.

4-سیب زمینی

یک تکه سیب زمینی را روی پاشنه پاها ماساژ دهید. آب سیب زمینی همچنین برای جلوگیری از میخچه و ترک پا نیز بسیار مفید است و از آسیب پاها توسط فش جلوگیری خواهد کرد.

5-پودر بچه

ترفند استفاده از پودر بچه در کفش نیز به دلیل لغزنده بودن پودر بسیار کارآمد است. قبل از پوشیدن کفش مقداری پودر بچه داخل کفش و به پاهای خود زده و کفش را به آسانی بپوشید.

6-روغن نارگیل

همان طور که از روغن زیتون استفاده کردید، از روغن نارگیل نیز به همان روش می توانید استفاده کنید. حتی می توانید از حرارت دادن روغننارگیل چشم پوشی کنید.