رفتار افراد به ویژه در قرار ملاقات ها ممکن است بسیار گیج کننده باشد. ممکن است بارها برایتان پیغام بفرستد اما هیچگاه از شما قرار ملاقات درخواست نکند. مکن است برای مثال سر کلاس به شما توجه بسیار نشان داده اما در راهرو شما را ندید بگیرد. چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که فرد مقابل به شما علاقه دارد یا فقط یک دوست یا همکار و همکلاسی معمولی است. در این مطلب چند نشانه وجود دارد که اگر در فرد مقابل مشاهده کردید می توانید بفهمید علاقه خاصی در دل و مغز او وجود دارد.

1-درون شما می گوید "بله"

این موضوع ممکن است بخش ناامید کننده مشاوره باشد، زیرا اگر شما یک نوجوان باشید هنوز در حال یادگیری چگونگی اعتماد به مشاهدات خود هستید. با این حال اگر شما احساس کنید کسی به شما توجه دارد، حتی اگر نمی توانید دلیل آن را تشخیص دهید، احتمالا درست حدس می زنید. با گذشت زمان یاد خواهید گرفت که این احساس را بهتر و دقیق تر تشخیص دهید.

2-نمی تواند نگاهش را از روی شما بردارد

مانند پروانه ای که به نور خیره می شود، او قادر نخواهد بود از خیره شدن به شما اجتناب کند. ممکن است به مدت طولانی به چشم های شما خیره شود و یا هنگامی که حواستان نیست به شما نگاه کرده و وقتی نگاهش کردید چشم از شما بردارد و چشم او مدام در پی شما خواهد بود. این مورد یکی از قوانین زبان بدن است و سرآغاز خوبی در مورد اینکه کسی شما را دوست دارد.

3-می خواهد نزدیک شما باشد

اگر شما را دوست داشته باشد، در صورت امکان نزدی ترین جای ممکن به شما را انتخاب می کند. ممکن است راهی برای ملاقات هرروزه شما حتی در راهرو پیدا کند و دائما درصدد نشان دادن خودش به شما است. ممکن است چیزی به شما نگوید اما در پی دانستن هرچیزی از شماست. اگر شجاع باشد، پیشقدم شده و سر صحبت را با شما باز می کند و اگر چنین کاری انجام دهد، زمان فرصت بسیار خوبی به شما داده است.

4-هر آنچه گفته اید را به یاد دارد

دو هفته پیش گفته اید علاقمند به یادگیری غواصی هستید و اکنون هنگام صحبت آن را یادآوری می کند. ممکن است به یاد داشته باشد رنگ مورد علاقه شما سبز است و یا از ارتفاع وحشت دارید. در هر حال اگر به این جزئیات توجه می کند احتمالا به شما توجه خاصی دارد.

5-شما را جذاب می بیند حتی اگر نیستید

برای مثال در جمع لطیفه ای تعریف کرده اید و تنها کسی که می خندد اوست. یا برای مثال اشتباهی مرتکب شده اید که همه را عصبانی کرده است و زبان به گله باز می کنند اما تنها کسی که شکایتی نمی کند، اوست. به هر چیزی که شما می گویید می خندد و گوش می کند. اگر هر کدام از این موقعیت ها پیش آمد، احتمال اینکه فرد به شما علاقمند است بالا می رود.

6-به هر کنش شما واکنش نشان می دهد

وقتی وارد می شوید لبخند می زند. وقتی در کلاس دست خود را بالا می برید هیجان زده می شود. وقتی با هم صحبت می کنید لبخند بزرگی زده و کاملا به شما توجه می کند. بله او به شما توجهی خاص دارد. وقت درخواست است.

7-افراد دیگری را به شما پیشنهاد می دهد

برای مثال ممکن است به شما بگوید یکی از دوستانش به شما علاقمند است. یا در مورد افراد دیگر نظر بدهد. برای مثال فلانی جذاب ترین دختر یا پسر دانشکده است. در هر صورت او فکر می کند شما بسیار مناسب و عالی هستید و احتمالا اگر از او درخواست کنید، بسیار هیجان زده خواهد شد.

8-نظر شما را می پرسد

در مورد هر چیزی که به نظرش مهم است، عقیده شما را می پرسد. برای مثال در مورد عینک آفتابی جدیدش یا طراحی وبلاگش از شما نظر می خواهد. در مورد هر چیزی حتی بی ربط ترین مسائل نیز در پی صحبت کردن با شماست. به احتمال زیاد در چنین زمانی، جذب شما شده و فرصت مناسبی برای آغاز مکالمه و یا بیشتر است.