در دهه های اخیر بازگشت اسید معده یکی از متداول ترین مشکلات آزار دهنده در بین مردم بوده است. این اتفاق زمانی روی می دهد که اسید معده اضافه در معده وجود دارد و باعث شل شدن دریچه معده شده و اسید معده به گلو دهان باز می گردد. این بیماری رفلاکس اسید معده نام دارد که مردم هنگام وقوع این اتفاق از اصطلاح ترش کردن استفاده می کنند.

در این وضعیت فرد احساس سوزش در قسمت قلب کرده و اسید را در گلوی خود حس می کند. عوامل دخیل در این مشکل را می توان در میان غذاهای موجود در رژیم غذایی روزانه خود جستجو کنید. برخی مطالعات نشان داده کشیدن سیگار نیز می تواند در این مشکل دخیل باشد.

در این مطلب فهرستی از غذاهایی که می توانید مصرف کنید تا کمتر دچار این اتفاق شوید،ارائه شده است.

آلوئه ورا

خواص ضد التهابی موجود در آلوئه ورا می تواند باعث کاهش التهاب مری شده و علائم را کاهش دهد. تحقیقات نشان داده است شربت آلوئه ورا سوزش قلب و مری حاصل از رفلاکس معده را کاهش خواهد داد.

چای زنجبیل

زنجبیل مجموعه ای خواص مفید برای درمان ترش کردن را دارد. علاوه بر خواص شفابخشی، زنجبیل می تواند رفلاکس معده را کاهش دهد. همچنین سیستم ایمنی را تقویت کرده و بیماری های قلبی را نیز بهبود میبخشد. می توانید زنجبیل تازه را بجوید و یا از یک فنجان دمنوش گرم زنجبیل لذت ببرید.

جوش شیرین

جوش شیرین یکی از طبیعی ترین مواد برای خنثی کردن اسید معده و کاهش رفلاکس است. نصف قاشق جوش شیرین را در یک فنجان آب ل کرده و سعی کنید به سرعت بنوشید تا رفلاکس معده بهبود یابد. ممکن است مزه بدی برایتان داشته باشد اما سوزش مری و رفلاکس را به سرعت بهبود می بخشد.

دمنوش نعنا

دمنوش نعنا نیز یکی دیگر از داروهای لذت بخش برای درمان رفلاکس معده است. دمنوش نعنا باعث آرامش معده نیز می شود. همچنین خاصیت سم زدایی نیز در بدن خاهد داشت. می توانید پس از هر وعده غذایی یک فنجان دمنوش نعنا میل کنید.

جویدن آدامس

جویدن آدامس یکی از روش های درمان رفلاکس معده است. با جویدن آدامس بزاق بیشتری ترشح می شود و عمل بلع ساده می شود و طبق برخی مطالعات، بزاق باعث بازگشت اسد معده از مری به معده خواهد شد. می توانید ب مدت نیم ساعت پس از هر وعده غذایی آدامس بجوید.

نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب کافی برای سلامت عمومی بدن مفید است. با نوشیدن آب کافی  میتوانید از بازگشت اسید معده به مری پیشگیری کنید. هنگامی که اولین علائم از رلاکس را حس می کنید، بلافاصله دو سه لیوان آب بنوشید تا اسید دوباره به معده بازگردانده شود.

موز

هر روز صبح یک یا دو عدد موز میل کنید تا معده شما پر شده و از ترشح مقدار زیاد اسید معده در امان بمانید. موز علاوه بر زودهضم بودن، از بروز رفلاکس و سوزش معده نیز پیشگیری می کند. موز به راحتی در دسترس است و همچنین از خوردن موزلذت ببرید.