گاهی میل جنسی فرد به قدری زیاد است که خود او را نیز اذیت می کند چرا که فرد برای ارضای نیاز خود مجبور به خود ارضایی یا برقراری روابط جنسی متعدد می شود. مشکل زمانی جدی تر می شود که تفاوت میل جنسی فرد با همسرش زیاد باشد و این موجب بروز مشکل در زندگی شود.

در زندگی مشترک بیش فعالی جنسی و سردمزاجی، هر دو به یک اندازه ممکن است موجب فروپاشی زندگی یا خیانت شوند. بنابراین زوج باید تلاش کنند میل جنسی خود را به یکدیگر نزدیک کنند، بدین معنی که فرد سردمزاج به افزایش میل جنسی خود اقدام کند و فرد گرم مزاج برای کاهش میل جنسی اش تلاش کند.

روش های زیر می توانند برای کاهش بیش فعالی جنسی در مردان مؤثر باشند:

مشورت با پزشک و مصرف داروی کاهش میل جنسی در صورت نیاز

روان درمانی برای تغییر سبک زندگی و هدایت درست تفکر

دوری از محرک های جنسی مانند فیلم های پورن

پرهیز از پوشیدن لباس های تنگ

دوری از معاشرت با افرادی که باعث تحریک فرد می شوند

رو آوردن به فعالیت های سرگرم کننده

منحرف کردن ذهن

مسافرت، گردش، تفریح

افزایش فعالیت بدنی، ورزش و کوه نوردی

تغییر رژیم غذایی و پرهیز از مصرف مواد غذایی محرک هورمون های جنسی و افزایش میل جنسی

مصرف مواد غذایی مؤثر در کاهش میل جنسی

دریافت مشاوره جنسی و سکس تراپی در صورت دخیل بودن مسائلی مانند اعتیاد جنسی و بیش فعالی جنسی

با تفاوت در میل جنسی مرد و زن چه بکنیم؟

معمولاً مردان بیشتر شروع کننده رابطه جنسی هستند و کمتر به آن نه می گویند. زنان کمتر شروع کننده رابطه جنسی هستند و بیشتر به آن نه می گویند.

این تفاوت در میل جنسی معمولاً طبیعی است و زوج می توانند آن را مدیریت کنند. مشکل از جایی آغاز می شود که میل جنسی یک نفر بسیار بالا و دیگر میل جنسی بسیار پایینی دارد. در واقع، سرد بودن یکی از زوجین، از دلایل رایج مراجعه به مشاوره زوج درمانی یا سکس تراپی است. همچنین، با عبور از مراحل مختلف زندگی مشترک، تفاوت در میل جنسی زوج ممکن است بیشتر شود. به نظر می رسد که تمام زوجین در مراحل مختلف زندگی خود دچار چالش هایی در مورد توافق بر سر تعداد و فواصل رابطه جنسی می شوند. برای مثال، زنان در دوره نامزدی، عقد، بارداری، پس از زایمان، دوره های ماهانه و برخی مشکلات عاطفی و روحی ممکن است میل جنسی پایینی داشته باشند. این در حالی است که در این دوره ها میل جنسی مرد به شکل قبل باقی می ماند.

خوشبختانه بسیاری از موارد تفاوت در میل جنسی مردان و زنان را می توان حل کرد. از گام های زیر برای حل مشکل میل جنسی زیاد مردان و بی میلی زنان استفاده کنید. تمامی این گام ها توصیه شده توسط سکس تراپ هستند، اما محدود به این نیست:

بررسی میل جنسی خود و علت کم یا زیاد بودن آن

اولین راه برای حل مشکل تفاوت در میل جنسی آن است که مشخص شود آیا مشکل سردمزاجی بیش ازحد زن است یا گرم مزاجی بیش ازحد مرد. چیزی تحت عنوان تعداد نرمال رابطه جنسی وجود ندارد، اما به طورکلی باید مشخص شود کدام یک از شما باید تغییری در میل جنسی خود به وجود آورد.

به عنوان یک زن چرا میل جنسی پایینی دارید؟

آیا به دلیل عدم رضایت از کیفیت رابطه جنسی است؟

آیا به دلیل خستگی میل جنسی پایین دارید؟

نسبت به خودتان حس خوبی ندارد؟ خودتان را جذاب نمی بینید؟

ارضا نمی شوید و این باعث سردمزاجی شما شده است؟

احساس خشم نسبت به همسرتان دارید؟

در دوره خاصی از تغییرات هورمونی قرار دارید؟

به عنوان یک مرد، دلیل میل جنسی بالای شما چیست؟

از رابطه جنسی به عنوان راهی برای تخلیه تنش خود استفاده می کنید؟

رابطه جنسی را تنها روش نزدیکی و صمیمیت با همسرتان می دانید؟

غذا و مواد محرک جنسی مصرف می کنید؟

فیلم های پورن تماشا می کنید؟

دچار اعتیاد جنسی هستید؟

مشخص دلیل این تفاوت می تواند تا حدی زیادی به یافتن راهکار کمک کند. کاهش میل جنسی به دلیل مشکلات و اختلافات زناشویی مستلزم حل آنها به وسیله زوج درمانی و مشاوره است. برای درمان سردمزاجی ناشی از تغییرات هورمونی در بدن زنان به مراجعه پزشکی یا صبوری برای گذشت این دوره (مانند دوره بارداری) چاره ساز است. میل جنسی زیاد مردان که ناشی از مصرف مواد غذایی محرک است را می توان با تغییر در سبک زندگی به میل جنسی زن نزدیک تر کرد.

در مورد دفعات رابطه جنسی حرف بزنید

اگر یک نفر دو بار در هفته رابطه جنسی بخواهد و دیگری تنها با یک بار راضی باشد، فاصله بین آنها زیاد است. میانگین آنها می شود چیزی در حدود چهار باید در ماه. اما میانگین اهمیتی ندارد. مهم عددی است که هر دو از آن راضی باشند و بتوانند با آن کنار بیایند.

در این شرایط لازم است زوج با یکدیگر در مورد فواصل رابطه جنسی حرف بزنند. هر یک باید بدانند که رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی مشترک آنان است و رضایت دیگری در تداوم موفقیت آمیز زندگی اهمیت دارد. بنابراین، باید هر یک تلاش کنند به توافقی برسند که برای هر دو خوب باشد. به دور از قضاوت، سرزنش و انتقاد با همسرتان در این مورد صحبت کنید.

اگر عاملی مانند بیماری های جسمی، تغییرات هورمونی، اختلاف شدید بین زوج، اختلالات جنسی (مانند واژینیسم)، خیانت، فاصله عاطفی و بی اعتمادی در میان نباشد، به راحتی می توانید با همسرتان در این مورد حرف بزنید و احتمالاً به توافقی در مورد فواصل مناسب برای رابطه جنسی برسید.

روز خاصی را مشخص کنید

برنامه ریزی برای رابطه جنسی چندان هیجان انگیز نیست. اما زمانی که مشکل میل جنسی زیاد مردان و ناتوانی زنان در پاسخگویی وجود دارد، می تواند راهگشا باشد. تعیین یک فاصله زمانی مشخص به مردی که میل جنسی زیادی دارد این نوید را می دهد که بدون مشکل و نه شنیدن این رابطه انجام می شود و زن نیز فرصت آن را دارد که خود را برای آن آماده کند. به علاوه، هر یک فرصت و شرایط کافی دارند که دیگری را به سطح مناسب از تحریک برسانند.

انجام کارهایی مانند عشق بازی، بوسیدن، و دیگر رفتارهای جنسی باعث شعله ور شدن میل جنسی می شود.

روز قرار جنسی سررسیده است و من حوصله ندارم

معمولاً زنانی که همسری با میل جنسی زیاد دارند دچار این مشکل می شوند. به طورکلی، تعیین روزهای خاص باید مشکل تفاوت در میل جنسی زوج را حل کند. تعیین این روز باعث می شود که زنی که میل جنسی پایین تری دارد به لحاظ روانی آماده رابطه جنسی شود. اما اگر با گذشت زمان، باز هم مشکل شما حل نشد، شاید باید دوباره در مورد فواصل رابطه جنسی توافق کنید.

چه زمانی میل و انرژی بیشتری دارید؟

وقتی خسته و بی حوصله باشید، رابطه جنسی آخرین چیزی است که می خواهید. برای ایجاد توازن بین میل جنسی زیاد مردان و بی میلی زنان باید زمان خوب را پیدا کرد. آیا صبح ها انرژی بیشتری دارید؟ وقتی بچه ها مدرسه هستند، برای شما زمان بهتری است؟ روزهای تعطیل بیشتر حوصله دارید؟ وقتی در امور خانه و کار بیرون از خانه به شما کمک می شود، بیشتر توان جنسی دارید؟ این مسئله باید مشخص شود و بر اساس آن زمان برقراری رابطه تعیین شود. این باعث می شود که مرد به نیازش پاسخ داده شود و زن نیز میل جنسی بیشتری را تجربه کند.

شروع رابطه جنسی را تغییر دهید

سردمزاجی زن می تواند به دلیل عملکرد نامناسب مرد باشد. اگر این طور است این موضوع را با همسرتان در میان بگذارید. شما باید نیازهای خود را با همسرتان در میان بگذارید، درست همان طور که او از شما طلب می کند. چطور تحریک می شود؟ دوست دارید رابطه جنسی چطور شروع شود؟ در چه پوزیشنی تحریک می شوید؟ در چه پوزیشنی ارضا می شوید؟ آیا نیاز به معاشقه بیشتری دارید؟

شما باید بیشتر در مورد نیازهایتان با همسرتان حرف بزنید. او نمی تواند حدس بزند. حرف زدن و تبادل نظر بهترین راه برای رسیدن به توافق جنسی است. لمس کردن نقش مهمی در شروع رابطه جنسی دارد و ارتباط و صمیمیتی را که زن و مرد به آن نیاز دارند، ایجاد می کند. بوسه، نگاه کردن به چشم ها، پیش نوازی یا حتی ارسال پیام های جنسی ساعت ها قبل از شروع رابطه جنسی می تواند میل جنسی زن را افزایش دهد.

خرید یک لباس خواب زیبا، دراز کشیدن کنار یکدیگر و تماشای یک فیلم عاشقانه، و استفاده از عطر و رعایت بهداشت می تواند میل جنسی را در شما افزایش دهد.

برنامه را به هم نزنید

هر دوی شما باید به برنامه توافق شده متعهد باشید. میل جنسی زیاد مردان نباید باعث شود که آنان بیش از آنچه با همسر توافق کرده اند، او را وادار به رابطه جنسی کنند و زنان نیز نباید بدون علت مشخص این روز را کنسل کنند.

با یک سکس تراپ حرف بزنید

سکس تراپی به افراد و زوجین کمک می کند که عوامل مؤثر در رضایت جنسی و رابطه خود را کشف کنند و بر چالش های جسمی و عاطفی ناشی از مشکلات و اختلالات جنسی فائق آیند. از این رو، این روش درمانی می تواند بسیاری از مشکلات زناشویی و مسائل مربوط به رابطه جنسی (میل بالا یا پایین) را برطرف کند و حتی از رسیدن ازدواج به مرحله طلاق جلوگیری کند