با این که این شعار زیاد شنیده میشود که زیبایی درونی است ولی می توان گفت افرادی که رابطه جنسی سه بار یا بیشتر در هفته را تجربه می کنند، نگاه و صورت جوانتری دارند.داشتن رابطه جنسی سالم و منظم سبب ایجاد تغییرات مثبت و گوناگون روحی و جسمی در زنان و مردان شده و این تغییرات شامل بهبود زیبایی صورت و بردن زنان و مردان نیز خواهد شد. در این بخش تاثیر رابطه جنسی بر روی پوست و مو, و به طور کلی تاثیررابطه جنسی در زیبایی بررسی می شود.

 

 

درخشش پوست و مو

زنانی با رابطه جنسی منظم معمولاً پوست و مویی درخشان و شاداب تری دارند. هورمون استروژن به افزایش سلامت مو و پوست کمک شایانی نموده و در بدن زنانی که به روابط جنسی خود اهمیت می دهند به مراتب بیشتر از بدن سایر افراد ترشح می شود. هورمون ها بر روی ظاهر موها هم محسوس بوده و طبق تحقیقات صورت گرفته زندگی زناشویی رضایتبخش سبب بهبود دریافت و متابولیز ماده های غذایی موردنیاز تارهای مو خواهد شد.

 

از سوی دیگر، میزان کلاژن تولید شده در پوست زنانی که بطور منظم رابطه جنسی دارند بیشتر بوده که سبب تغذیه، ترمیم و استحکام بیشتر پوست خواهد شد. بدین ترتیب میتوان گفت تأثیر روابط جنسی بر پوست و زیبایی زنان کاملاً محسوس خواهد بود.

 

بهبود گردش خون و درخشان شدن پوست

رابطه جنسی هم گردش خون شما را بهبود می بخشد. این کار میزان اکسیژن در پوست و اندام های دیگر را افزایش داده و همین افزایش عاملی است که رنگ پوست شما را روشن تر کرده و به آن درخشش می بخشد.

 

کاش استرس و زیبایی پوست

استرس، بزرگ ترین معضل خرابی پوست است. شخصی که رابطه جنسی منظمی دارد، به احتمال زیاد شریک روحی داشته و مورد محبت قرار می گیرد. همین عوامل می توانند ، استرس و ناراحتی های روحی فرد را کاهش دهند. پس رابطه جنسی از این راه نیز می تواند بر زیبایی و همچنین اعصاب شما تاثیر مثبت بگذارد.

 

 

 

چگونه رابطه جنسی پوست شما را از آکنه و چروک پاک می کند؟

جوانی چهره

رابطه جنسی منظم سبب می شود فرد، جوان تر بنظر برسد. افرادی که در هفته سه بار یا بیشتر رابطه جنسی برقرار می کنند، جوان تر و درنتیجه زیباتر بنظر می رسند.

 

پاک کردن پوست یکی از خواص روابط جنسی است

حس عشق و محبت باعث انتشار دو چیز می شود:اندورفین ها( پیک عصبی) و سروتونین( هورمون). هر دو هم برای پوست عالی هستند.

 

آزاد شدن اندورفین در بدن

- به رشد سلول های جدید پوستی و کلاژن کمک می کند و چین و چروک و اکنه پوست را به حداقل می رساند.

 

- سبب آزاد شدن یک پادتن به اسم« ایمونوگلوبین آ» می شود که با جوش های سر سفید، اکزمای شدید، پسوریازیس و اکنه مبارزه می کند.

 

هم چنین عرق کردن و بعد حمام رفتن، راه فوق العاده ای برای پاک کردن تمام باکتری هایی است که روی پوست صورت جمع شده اند.