امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو خواننده سبک رپ است. تتلو متولد سال 1366 است. تتلو از پرحاشیه ترین خوانندگان زیرزمینی است.تتلو در تازه ترین جنجال اش در فضای مجازی از طرفدارانش در خواست پول کرده است.

خواننده‌های خارج از ایران و رپرهای زیرزمینی که شانس فروش آثارشان در ایران و برگزاری کنسرت را ندارند، روش‌های جدیدی را برای تامین مالی پیدا کردند. تازه‌ترین راه‌حل این است که خواننده اعلام می‌کند تا هوادارانش مقدار مشخصی پول به حساب او واریز نکنند، آهنگ یا آلبوم جدید در دسترس عموم قرار نمی‌گیرد.

 

روزنامه هفت صبح در ادامه نوشت: برای ایجاد انگیزه در این حامیان مالی اسم مثلا ۱۰ نفر برتر که بیشترین حمایت مالی را کرده باشند هم به طور علنی اعلام می‌شود. یکی از خواننده‌هایی که الان از این روش استفاده می‌کند امیر تتلو است. این خواننده جنجالی و پرحاشیه اعلام کرده تا زمانی که هوادارانش شش میلیارد تومان به حساب او واریز نکنند، آهنگ جدید منتشر نمی‌شود.

یعنی هر نفر هر رقمی دوست داشت به دلخواه خود می‌تواند واریز کند، ولی اسامی ۱۰نفر برتر با بیشترین میزان واریزی و آدرس اینستاگرام ‌آنها روی یک جدول زنده در سایت این خواننده نمایش داده می‌شود. تا الان مجموعا بیش از ۲۷۲میلیون تومان برای این تک‌آهنگ جمع شده و بیشترین مبلغی هم که کمک شده، ۲۹میلیون تومان بوده.

نفر دوم هم شخصی از آلمان است با ۱۰میلیون تومان. البته دیروز در بعضی کانال‌ها و رسانه‌ها یک تصویر جعلی دست‌به‌دست می‌شد که نفر اول به انتشار این اثر پنج میلیارد تومان کمک کرده و نفر دوم هم یک میلیارد تومان واریز کرده که خب دروغ بود. همین اعداد ۱۰ میلیون و ۲۹ میلیون تومان هم البته رقم کمی نیست.

یعنی طرف حاضر است برای شنیدن یک تک‌آهنگ از خواننده هنجارشکن که به هوادارانش به شنیع‌ترین شکل توهین می‌کند، چنین وجهی را بپردازد. این روش پیش از این توسط خواننده‌های دیگری امتحان شده بود. به طور مشخص مهراد هیدن و محمدرضا شایع، از رپرهای داخل ایران، اقدام مشابهی را انجام داده بودند و گفتند اسامی ۱۰ نفر اول حامی مالی‌شان را معرفی می‌کنند؛ موضوعی که باعث یک جدل بین خود رپرها شد و سینا ساعی به آنها اعتراض کرد.

او می‌گفت اعلام اسم ۱۰ نفر برتر با بیشترین مبلغ، به معنی بی‌ارزش دانستن کمک مالی افرادی از اقشار کم‌درآمد است که بخشی از دستمزدشان را برای حمایت از یک اثر هنری هزینه می‌کنند. این انتقاد البته با واکنش تند دو رپر دیگر مواجه شد. در کل اما بین خواننده‌ها الان این اتفاق‌نظر به وجود آمده که این شیوه استفاده از حامیان مالی بهترین روش برای تامین مالی آثار آنهاست.

چون پیش از این بعضی خواننده‌ها به سمت تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی سوق پیدا کردند که بازتابی منفی‌ بین هوادارانشان داشت. یا استفاده از ظرفیت یوتیوب هم روش دیگری بود که به دلیل فیلترینگ در ایران خیلی با استقبال مواجه نشد. مکانیزم یوتیوب به این صورت است که در ازای کلیک خوردن هرچه بیشتر یک ویدئو، مقدار مشخصی پول به ناشر آن اثر می‌دهد که البته با توجه به ویدئومحور بودن این پلتفرم خیلی برای نشر آثار صوتی مناسب نیست.