مه شو : علی لندی نوجوان فداکار ایذه ای است. علی لندی 15 سال داشت و متولد سال 1385 در شهر ایذه خوزستان بود. علی لندی برای نجات مادر و خواهر یک شهید در حادثه آتش سوزی درگذشت. در ادامه ماجرای کامل علی لندی را برای شما توضیح خواهیم داد.

علی لندی کیست و چرا فوت شد؟

علی لندی

روز ۱۸ شهریورماه امسال در حالی‌که علی لندی به خانه خاله‌اش رفته بود، متوجه شد در خانه همسایه اتفاقی افتاده است. زنی۸۰ ساله و دخترش به‌ دلیل آتش گرفتن کپسول پیک‌نیک در میان شعله‌های آتش گرفتار بودند و جان‌شان به خطر افتاده بود. در این شرایط بود که پسر ۱۵ ساله با شجاعت به دل آتش زد و کپسول پیک نیک را برداشت و با خود به خانه خاله‌اش برد تا از بالکن بیرون بیندازد اما چون بالکن حفاظ داشت خودش دچار سوختگی شد.

نوجوان ۱۵ ساله و اهل شهرستان ایذه استان خوزستان در یک حادثه آتش سوزی در ایذه با ایثار و از خودگذشتگی جان دو زن را نجات داد و خود دچار سوختگی شدید شد. علی لندی بدلیل سوختگی زیاد بستری و پس از اقدامات اولیه در بیمارستان طالقانی اهواز برای سیر مراحل درمان به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان اعزام شد. این  قهرمان ملی و نوجوان شجاع ایذه ای پس از چند روز بستری در بیمارستان دارفانی را وداع گفت و آسمانی شد.

آرزوی علی لندی چه بود؟

علی لندی

آرزو داشت داشت حسینی باشد تا بتواند مسافر کربلا شود. علی خیلی خوب می دانست که کربلایی بودن ،به رفتن نیست؛ به شدن است. برای همین هم بود که برای نجات جان مادر پیر و خواهر یک شهید به دل آتش زد.

جزئیات سوختگی شدید علی لندی

علی لندی

جمشید نمازی پزشک معالج علی لندی نیز اظهار کرد: از بدو ورود بیمار سعی شد تمام اقدامات پزشکی نظیر مایع درمانی برای جبران کمبود آب، حمایت غذایی و تنفسی و انجام پانسمان‌های خیلی خوب، تزریق آنتی بیوتیک‌های وسیع‌الطیف برای جلوگیری از عفونت در این بیمارستان انجام شود.

وی افزود: سوختگی عمیق و زیاد بود و با توجه به حجم بالا و عمیق سوختگی سطح دفاعی بدن از دست رفته و مقاومت بسیار کاهش پیدا کرده بود که رسیدگی درمانی گسترده و بالا نتوانست مانع فوت شود.

طی روزهای گذشته مسؤولان مختلف استان اصفهان و خوزستان با حضور در این بیمارستان از نزدیک در جریان روند درمانی و معالجات این قهرمان نوجوان قرار گرفته بودند.

استاندار اصفهان، شهردار اصفهان، نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، شهردار اهواز و جمعی از هنرمندان با حضور در مرکز آموزشی درمانی حضرت امام موسی کاظم(ع) از مرحوم علی لندی عیادت کردند.

خانواده علی لندی

علی لندی

علی بعنوان فرزند دوم در یک خانواده پنج نفره در شهر ایذه به دنیا آمد ، یک خواهر بزرگتر بنام «دنیا» (19 ساله) و خواهر کوچکترش زهرا (8 ساله) می باشد.

فیلم مراسم تشییع پیکر علی لندی

پزشک معالج : عفونت و درصد سوختگی علی لندی بالا بود

علی لندی

آرش نجیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: علی لندی، نوجوان ۱۵ ساله در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از محلات شهر ایذه پیش از رسیدن نیروهای امداد با فداکاری ۲ نفر را نجات داد  ساعت ۱۲ شب گذشته پس از چند روز بستری در بیمارستان جان باخت.

نجیمی افزود: علی با سوختگی حدود ۹۰ درصد پس از اقدامات اولیه در بیمارستان طالقانی اهواز، برای سیر مراحل درمان خود به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان اعزام شده بود اما به دلیل سوختگی زیاد زنده نماند.

جمشید نمازی راد، پزشک معالج بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان نیز به باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه علی ساعت ۱۲ شب گذشته پس از چند روز بستری در بیمارستان دارفانی را وداع گفت. همانطور که از روز اول گفته شد، سیر بیماران سوانح سوختگی به‌گونه‌ای است که روز به روز بدتر می شود و وسعت سوختگی علی زیاد و عمیق بود.

علی لندی

او افزود: علی از چهارشنبه حال عمومی مساعدی نداشت و تنفسش به سختی انجام می‌شد، درنهایت عفونت وارد خونش شد. سپس ارگان های بدنش یکی یکی از کار ‌افتاد. مانند  ارگان های کلیه و ریه که دچار مشکل شدند.

پزشک بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان اظهار کرد: متاسفانه دیشب هر چقدر که علی را احیا کردند جوابگو نبود و در نهایت این نوجوان ۱۵ساله فوت شد.

او بیان کرد: چند بافت و ارگان اصلی بدن علی لندی به طور پیوسته دچار مشکل شدند و زمانی که فرد به این مرحله می رسد ، هیچ کاری در زمینه سوختگی نمی توان انجام داد و در بهترین حالت ۹۰ درصد مرگ و میر دارد.

علی لندی

نمازی راد گفت: علی لندی ۸۵ درصد سطح بدنش سوخته بود و در پیشرفته‌ترین مراکز درمانی هم هیچ کاری برای این فرد نمی‌توانستند انجام دهند. فقط جایی که بانک پوست داشته باشد، می‌توانستند سریع پوستش را جایگزین کنند و این بانک پوست را صرفاً کشورهای خاصی دارند. در هر صورت علی رغم تلاش های بیمارستان امام موسی کاظم (ع) این نوجوان قهرمان آسمانی شد.

علی لندی

در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از محلات شهر ایذه که منجر به گرفتاری سه زن میانسال و مسن در یک خانه شد، علی لندی، پیش از رسیدن نیروهای امدادرسان و آتش‌نشان به محل، با فداکاری به دل آتش زد تا ۲ زن گرفتار را نجات دهد.