رامین رضاییان سمسکندی (زادهٔ ۲۷ اسفند ۱۳۶۸ در ساری) بازیکن فوتبال اهل ایران است. وی سابقه عضویت در تیم‌های صبای قم، راه‌آهن و پرسپولیس را دارد.او در حال حاضر در تیم فوتبال الشحانیه قطر بازی می‌کند.

د

چکیده ای از بیوگرافی رامین رضاییان  : 

نام : رامین

نام خانوادگی : رضاییان

تاریخ تولد : 27 اسفند 1369

محل تولد : ساری

پست : دفاع  راست

باشگاه سابق : پرسپولیس

شماره پیراهن : 27

تاهل : مجرد

شماره پیراهن تیم ملی : 23

یکی از پرحاشیه‌ترین بازیکنان فوتبال ایران در سال ۹۵ بود که پس از پایان لیگ پانزدهم و به پشتوانه حضور در ترکیب اصلی تیم ملی جواب تلفن هیچ‌کس را نداد و راهی ریزاسپور ترکیه شد. 

 

پرسپولیسی‌ها گناه بردن طارمی را هم گردن او انداختند و با یک پست اینستاگرامی علی کریمی، به عنوان الگویی که رامین رضاییان همیشه به او ارادت می‌ورزید، ناگهان ۵۰۰هزار فالوئر از دست داد و سایرین را هم به خاطر اهانت‌هایشان مجبور شد بلاک کند!

رامین رضاییان با همان شگفتی که رفته بود، برگشت. ابتدا پدرش را با خود به باشگاه برد و بعد ویدئویی از پشیمانی‌اش پر کرد و سرانجام باشگاه با وجود مخالفت برانکو نام انصاری را از لیست خارج و او را برگرداند تا با نشستن روی نیمکت، حاشیه‌ای دیگر برای صدرنشین لیگ شانزدهم درست کند! 

رامین رضاییان  ورزشکار از کودکی  

دالدبایتبا (1)

در زمانی که مدرسه می رفت بچه درسخوانی بود در مسابقات انفرادی شطرنج، مقام اول را کسب کرد  در دوی صحرانوردی هم مقام اول را به دست آورد .

دالدبایتبا

د (1)

عملکرد باشگاهی رامین رضاییان

رامین رضاییان فوتبال خود را سال ۱۳۸۱ در باشگاه شهرداری ساری شروع کرد و در سال ۱۳۸۷ به تیم جوانان شن‎سای تهران پیوست. او پس از یک سال اولین قرارداد حرفه‌ای خود را به امضا رساند و ۴ فصل برای تیم صبای قم بازی کرد. او در ۹۸ بازی برای این تیم به میدان رفت و ۷ گل نیز به ثمر رساند.

 

رضاییان در سال ۱۳۹۲ طی قراردادی دوساله به تیم راه‌آهن رفت و ۵۴ بازی رسمی برای باشگاه فوتبال راه‌آهن انجام داده و ۱۱ گل نیز در طول حضورش در این تیم به ثمر رساند. او در فصل آخر حضور خود در تیم راه‌آهن چند بازی خوب از خود به نمایش گذاشت و توانست نظر کارلوس کیروش را جلب کند و به تیم ملی دعوت شد. وی در همان فصل چهاردهم به‌عنوان گل زن‌ترین مدافع لیگ برتر شناخته شد.

 

 

عملکرد ملی رامین رضاییان

رامین رضاییان در ۹ دی ۱۳۹۳ توسط کارلوس کی‎روش به ترکیب تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا دعوت شد. او اولین بازی ملی خود را در تاریخ ۱۴ دی ۱۳۹۳ در برابر عراق انجام داد. وی اولین گل ملی خود را در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۹۴ در پیروزی برابر گوآم به ثمر رساند و این بازی با برتری ۶ بر ۰ ایران به پایان رسید.

 

رضاییان همچنین در ترکیب تیم ملی برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور داشت و در چند بازی به میدان رفت.

بازگشت به پرسپولیس او بعد از چند وقت به تیم پرسپولیس بازگشت و مدتی نیز نیمکت نشین برانکو بود تا اینکه در یک بازی که بخت مهدی طارمی مقابل حسن هوری بسته شده بود و هر چقدر موقعیت داشت را در مقابل هوری ناتمام گذاشت رامین رضاییان به بازی آمده و یک سانتر برای مهدی طارمی ارسال کرد و مهدی طارمی نیز با ضربه سر آن را تبدیل به گل کرد که این صحنه اشکهای رامین را در مقابل هواداران به دنبال داشت.  بازی تراکتورسازی و پرسپولیس او در بازی مقابل تراکتورسازی یکی از گل های تیمش را به زیبایی هرچه تمام تر به ثمر رساند و شادی بعد از گل زیبایی را هم انجام داد و دوباره به محبوب همه ی پرسپولیسی ها تبدیل شد.

w4ulE0mi1daw

اخراج رامین از پرسپولیس رامین رضاییان به دلیل درگیری که با علی علیپور در تمرینات پرسپولیس داشت، توسط برانکو ایوانکوویچ از تیم (فصل 95-96) کنار گذاشته شد و تلاش ها برای بازگشت او به ترکیب تیم پرسپولیس بی فایده بود و رامین از باشگاه پرسپولیس رضایت نامه گرفت و به دنبال تیم جدید خود جست و جوهای کرد.

رامین رضاییان در استقلال بعد از اینکه رامین نتوانست به تیم های خارجی بپیوندد با پیشنهاد پر حاشیه استقلال روبه رو شد ! تیم استقلال به طور جدی با رامین رضاییان برای حضور در استقلال موافق بود اما رامین با پیشنهاد این باشگاه موافق نبود و خواستار قرارداد 3 میلیاردی از این باشگاه شد. استقلالی ها بسیار سعی بر این داشتند که تلخی جدایی کاوه رضایی را با جذب رامین رضاییان شیرین کنند که ناکام ماندند.

 

رامین رضاییان

 

دوران حرفه‌ای  رامین رضاییان

صبای قم

او با انجام دادن ۹۸ بازی رسمی و به ثمر رساندن ۷ گل در باشگاه فوتبال صبای قم، فوتبال حرفه‌ای خود را آغاز کرد.

راه‌آهن

رامین رضاییان ۵۴ بازی رسمی برای باشگاه فوتبال راه‌آهن انجام داده‌است و ۱۱ گل نیز در طول حضورش در این تیم به ثمر رسانده‌است؛ پس از چند نمایش موفق در راه‌آهن (فصل۲۰۱۴–۱۵)، رامین رضاییان توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد. در همان سال رامین رضاییان به عنوان گلزن‌ترین مدافع لیگ برتر دوره چهاردهم شناخته شد.

پرسپولیس

رامین رضاییان در فصل ۱۳۹۴–۱۳۹۵ لیگ برتر فوتبال ایران با قراردادی ۲ ساله به پرسپولیس پیوست؛ رامین رضاییان اولین گل خود برای پرسپولیس را در پیروزی ۲–۰ پرسپولیس مقابل سیاه‌جامگان زد. در ۲۶ دسامبر ۲۰۱۵، رضائیان یک ضربه آزاد ۳۰ یاردی در برابر پدیده خراسان در وقت اضافه گل زد تا گل دوم را به ثمر برساند و بازی ۲–۲ مساوی شود.

خ

رامین رضاییان در بازی پرسپولیس و سپاهان پنالتی را پاس داد و مهدی طارمی آن را به گل تبدیل کرد؛ این پنالتی مشابه ضربه لیونل مسی و لوییس سوارز در فوریه سال گذشته برابر سلتاویگو بود. سایت آس اسپانیا به این موضوع اشاره کرد و ویدئو این گل را به اشتراک گذاشت و نوشت: بازیکنان ایرانی مانند پنالتی لیونل مسی و لوییس سوارز ضربه زدند و شاید بهتر از آنها.

همچنین رامین رضاییان گل سوم پرسپولیس به استقلال را در شهرآورد ۸۲ به ثمر رساند.

در تیرماه ۱۳۹۵، وی با اینکه برای فصل بعد هم با پرسپولیس قرار داد داشت ولی با توجه به بندی که در قرار دادش بود این قرارداد را به صورت یک طرفه فسخ کرد و به باشگاه فوتبال چای‌کار ریزه‌اسپور ترکیه پیوست.رضائیان که به همراه ریزه اسپور به اردوی اتریش نیز رفته بود، بعد از مشکلاتی که با این تیم داشت، قراردادش را فسخ کرد؛ و به تیم سابقش بازگشت.

او به‌دلیل تنبیه انضباطی که در پی درگیری لفظی با علی علیپور بود از پرسپولیس اخراج شد.

اوستنده

رامین رضاییان در تاریخ ۹ ژوئیه ۲۰۱۷ با یک قرارداد دو ساله به باشگاه فوتبال اوستنده بلژیک پیوست. وی در فصل ۲۰۱۸–۲۰۱۷ لیگ ژوپیتر بلژیک برای تیم اوستنده به میدان رفت و اولین دیدار خود را روز هشتم مرداد ماه انجام داد. همچنین تا به اینجای کار یکی از مهم‌ترین بازی‌های رامین رضاییان برای اوستنده در برابر المپیک مارسی بود؛ و اولین گل خود را در برابر لوکرن به ثمر رساند.