مه شو :شل شدن واژن میتواند علل مختلفی داشته باشد. برای تقویت ماهیچه ها و تنگ کردن واژن ، شما نیازمند استفاده از میزان چشمگیری پروتئین هستید.از جمله نگرانی های خانم‌ها بعد از زایمان تنگ کردن واژن است. خانم‌ها باید توجه کنند که واژن قابلیت ارتجاعی دارد و هر گاه که لازم باشد تنگ و گشاد میشود . تصورات اشتباهی در این زمینه وجود دارد از جمله اینکه واژن گاهی خاصیت ارتجاعی خود را به کلی از دست داده و برای همیشه دچار افتادگی میشود که باور درستی نیست.

 

واژن همیشه دارای خاصیت ارتجاعی است، هرچند امکان دارد با عواملی مانند چاقی، افزایش سن یا زایمان گاهی این خاصیت کاهش پیدا کند ولی هیچگاه خاصیت انعطاف پذیری خود را بصورت دائمی از دست نمی دهد.

 

راه های تنگ کردن واژن

شیوه هایی وجود دارد که در بازگرداندن تنگی واژن بسیار مؤثر هستند. رژیم های غذایی و تمرین های ورزشی اثرات طولانی‌مدت دارند، ولی امکان دارد لازم باشد برای به دست آوردن نتیجه مناسب، زمان زیادی را صبور باشید. اگر صبر و حوصله داشته باشید این شیوه های درمانی در طول زمان تأثیر خود را خواهند گذاشت.

 

این فهرست حاوی موثرترین روشهای درمانی خانگی و طبیعی است برای تنگ کردن واژن است بدون این که لازم باشد از هر نوع دارو، قرص یا دارو استفاده کنید. بنابر این، اگر به دنبال این هستید که دریک زمان کوتاه و با استفاده از شیوه هایی طبیعی واژن تان را در منزل تنگ کنید، این مقاله را نادیده نگیرید.

 

 

علل شل شدن واژن چیست؟

شل شدن واژن میتواند علل مختلفی داشته باشد و بخاطر داشته باشید رابطه جنسی کم اصلا نمی تواند راهکار این مسأله باشد. در واقع، شل شدن واژن میتواند به علت پارگی و کشیدگی طبیعی دیواره های واژن ایجاد شود. مثلا بعد از زایمان طبیعی ، بافت های تشکیل دهنده عضلات یا ماهیچه های داخل واژن پاره میشوند و اگر شما به خوبی و آن قدر که باید از آن ها مراقبت نکنید، واژن قدرت انعطاف پذیری خود را از دست میدهد.

 

دیگر دلایل شل شدن واژن عبارتند از:

- زایمان

- چاقی

- جراحی های مختلف زنانه

- بلند کردن اجسام سنگین بطور پی در پی

- ورزش سنگین بطور منظم

- ترومای لگن

اگر گرفتن رژیم برای شما سخت است با این روش سریع لاغر شو!!

با ساخت اصولی کمد دیواری خونه‌ات را شیک و مدرن کن!

 

- یائسگی

- کمر دردهای مزمن

- عسطه و سرفه پی در پی

- یبوست مکرر

 

تمامی از علل طبیعی و شایع شل شدن واژن هستند. ولی خوشبختانه شیوه های مؤثر و مفیدی برای تنگ کردن دوباره دیواره های واژن وجود دارد که با انجام درست آنها نیازی به انجام عمل جراحی یا واژینو پلاستی نخواهد بود. خیلی از خانم‌ها برای نتیجه گیری سریع تمایل به انجام واژینو پلاستی دارند، ولی بخاطر داشته باشید هیچگونه عمل جراحی بدون عوارض جانبی و ریسک نخواهد بود. توصیه می کنیم پیش از تصمیم گیری شتاب زده اول این مدل درمانهای طبیعی را امتحان کنید و بعد تصمیم گیری نهایی را انجام دهید.

 

تنگی واژن

راههای تنگی واژن

 

راههای طبیعی سفت و تنگ کردن واژن

 

برای تنگ کردن واژن یک رژیم غذایی سالم انتخاب کنید

یکی از بهترین شیوه های ممکن برای تنگ کردن واژن، پیروی از یک رژیم غذایی سالم است تا بطور طبیعی به سفت و محکم شدن کف لگن کمک کند. بر مبنای تحقیقات انجام شده در این زمینه، شما باید خوراکی هایی استفاده کنید که مملو از استروژن هستند. زغال اخته، انار، دانه کنجد، سویا، هویج، انواع توت و سیب تمامی از میوه هایی هستند که میزان زیادی از استروژن لازم برای بدن را تأمین میکنند. همچنین، توصیه میشود تا میتوانید از غلات کامل سبوس دار، کربوهیدرات ها و پروتئین های حیوانی ارگانیک استفاده کنید.

 

برای تنگ کردن واژن از کرم های گیاهی استفاده کنید

پس از تمیز کردن خود، از کرم های گیاهی برای بازیابی حالت کشسانی عضلات واژن استفاده کنید. شما باید از دکتر تان بخواهید تا بشما در پیدا کردن مناسب ترین کرم برای ناحیه ی واژن کمک کند. از ژل، آب و روان کننده ها استفاده کنید تا کمک کنید که حرکت آن نرم و اسان باشد. در واقع، استفاده از ژل یک راهکار مناسب برای رفع شل شدن واژن است. این ماده می تواند باعث صرفه جویی در زمان تان شود و هیچ آسیبی هم بشما نمیرساند. (مطلب پیشنهادی:تزریق چربی به واژن برای جوانسازی واژن)

 

برای تنگ کردن واژن موقع نزدیکی پاهای خود را نزدیک به هم نگه دارید

در حقیقت این یکی از مؤثر ترین ترفند هایی است که برای تنگ کردن واژن بطور طبیعی میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. در موقع نزدیکی تا جایی که قابلیت دارد پاهای خود را بسته و نزدیک به هم نگه دارید.

 

تنگ کردن واژن با سرکه

سرکه صدها سال است که به عنوان کوچک کننده و تنگ کننده واژن استفاده شده و برای درمان عفونت مخمر در زنان نیز بسیار محبوب است. برای تنگ کردن واژن با سرکه، زنان معمولا چند قاشق چایخوری سرکه به آب حمام اضافه کرده و 30 دقیقه با آن حمام می کنند.

 

این روش اثر دائمی نداشته و تاثیر آن موقتی است.

 

هشدار 1: حتما از سرکه رقیق شده با آب استفاده کنید تا از تحریک بافت واژن جلوگیری شود.

 

هشدار 2: اگرچه بسیاری از مردم معتقدند سرکه چه به صورت خوراکی یا موضعی در این زمینه موثر است اما طبق گفته برخی منابع این تنها یک باور اشتباه است که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و استفاده از سرکه در واژن می تواند با عوارض جدی همراه شود.

 

تنگ کردن واژن با تمرین های یوگا

برای تقویت ماهیچه های لگن ؛دیواره واژن و کلیه توصیه میشود به مدت چند هفته یا چند ماه، هر روز پنج مرتبه، هر بار ده دقیقه، حرکات آرام یوگا را انجام دهید.

 

تمرین بالا بردن پاها یکی از تمرین های بسیار مؤثر میباشد ولی توجه کنید که زمانی که پای خود را بالا یا پائین می آورید پاها نباید خم شود. روی زمین دراز کشیده و پاهایتان را یکی بعد از دیگری بالا ببرید.

 

برای تنگ کردن واژن لباس زیر نخی یا پنبه ای بپوشید

یکی دیگر از شیوه های طبیعی و ولی ساده، استفاده از لباس زیر نخی است. این مدل الیاف خیلی تند خشک میشوند و در نتیجه هوا می تواند به خوبی در این قسمت از بدن جریان داشته باشد. همچنین، لباس زیر نخی مانع از رشد باکتری های ناسالمی میشودکه خودشان عامل ایجاد عفونت هستند.

برای تنگ کردن واژن از ویتامین E استفاده کنید

ویتامین E یک مرطوب کننده خوب برای رفع خشکی واژن و از موثرترین شیوه های تنگ کردن واژن است که با تقویت دیواره ها، افتادگی و شل شدن واژن را درمان میکند .

 

1 عدد کپسول ویتامین E را با دقت بررسی کنید که قسمتی از پوشش آن تیز یا خراشیده نباشد، سپس در حالت ایستاده یا دراز کشیده به آرامی کپسول ویتامین E را داخل واژن بگذارید . نیاز به شکستن کپسول نیست برای این که PH واژن بطور طبیعی روغن را جذب میکند .

 

برای تنگ کردن واژن از اسپری های شیمیایی اجتناب کنید

یکی از عواملی که سبب شل شدن و افتادگی واژن شده و باکتری های موثر ناحیه تناسلی را از بین می برد استفاده از اسپری های شیمیایی برای خوش بو کردن واژن است. بهتر است از اسپری طبیعی که ترکیبی از آب و روغن های گیاهی مثل گلاب یا روغن اسطوخودوس میباشد برای این کار استفاده کنید.

 

برای تنگ کردن واژن از پروتئین های ارگانیک استفاده کنید

برای تقویت ماهیچه های واژن، شما نیازمند استفاده میزان چشم‌گیر پروتئین هستید. همچنین، کم کردن غذاهای پرچرب و پرکالری، فست فودها و استفاده بیش تر کربوهیدرات های سلامت مثل میوه ها و سبزیجات هم میتوانند مؤثر باشند. میوه هایی مثل، آناناس، توت فرنگی برای استحکام دیواره های واژن بسیار مؤثر هستند.

 

برای تنگ کردن واژن بهداشت را رعایت کنید

یکی از نکات مهم برای تنگ کردن واژن که معمولاً نادیده گرفته میشود رعایت بهداشت است، توصیه میشود موقع حمام کردن ناحیه تناسلی را به آرامی و با دقت تمیز کنید، برای این کار بهتر است از صابون های گیاهی مخصوص استفاده کنید که علاوه بر تأثیر مثبت در سفت کردن پوست اطراف واژن و تنگ کردن واژن، بوی بد آن را برطرف کرده و به افزایش خاصیت ارتجاعی عضلات واژن و درمان ترشحات بیش از حد آن کمک میکند . صابون های گیاهی عوارض جانبی هم ندارند.

 

موقع شستشو واژن از آب ولرم استفاده کرده و توجه داشته باشید که وارد شدن صابون به داخل واژن ممکن است سبب تحریک ناحیه شود. موقع شستشو و پاک کردن ناحیه بهتر است این کار از جلو به عقب انجام شود.