مه شو : بر خلاف باور عموم که فکر می‌کنند نبات برای عفونت واژن خاصیت دارد و آن را رفع می‌کند، این باور صحت علمی ندارد. دیده شده است که بسیاری از افراد باور دارند عفونت‌های قارچی واژن با استفاده از نبات یا شیاف آن رفع می‌شوند، در حالی که هیچ مدرک و شواهد علمی مبنی بر آن وجود ندارد و دانشمندان هنوز چنین خاصیتی را برای نبات کشف نکرده‌اند.

یکی دیگر از باورهای غلط در رابطه با خاصیت نبات برای واژن، شیاف نبات برای گرمی رحم است که هیچ توجیه علمی ندارد و صرفا بر اساس خرافات شکل گرفته است. به‌شدت توصیه می‌شود این روش‌های غیر علمی را در رابطه با خواص نبات برای واژن امتحان نکنید، چون ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

 

نبات داغ برای پریودی

یکی دیگر از باورهایی که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد، استفاده از نبات داغ برای تسکین درد دوران پریودی در خانم‌ها است.

مانند باورهایی که بالاتر برای خواص نبات ذکر شد، این عقیده نیز از نظر علمی ثابت شده نیست و صرفا نوعی درمان خانگی خرافاتی به‌حساب می‌آید.

طرز تهیه نبات داغ برای پریودی به این شکل است که آب را روی حرارت قرار می‌دهید تا به نقطه جوش برسد یا تا حد زیادی داغ شود. سپس نبات را در آن حل کرده و میل می‌کنید. برای تسکین درد پریود حتما با مشاوره آنلاین پریود در پذیزش ۲۴ صحبت کنید.