جواد عزتی بازیگر ایرانی است. جواد عزتی تا به امروز موفق به دریافت جوایز متعدد شده است. جواد عزتی بازیگر طنز هم است. جواد عزتی در تئاتر هم فعالیت دارد. جواد عزتی با بازی در سریال زخم کاری بار دیگر به اوج شهرت خود رسید.

جواد عزتی

خاطره جالب جواد عزتی از پدرش

او در اینجا به ذکر خاطره‌ی جالبی از پدر خود پرداخت و گفت پدرش با آنکه خود سیگاری نبود، اما همیشه تأکید داشت برای انجام کار‌های بنّایی خانه حتماً از بنّایی استفاده کنند که سیگاری باشد، چون معتقد بود چنین بنّایی بعد از چیدن هر ردیف آجر یک سیگار روشن می‌کند و در این فاصله دیواری که چیده را ورانداز می‌کند تا از کج نبودن آن مطمئن شود.

جواد عزتی همچنین درباره‌ی سابقه‌ی فعالیت بازیگری خود گفت که در ۱۸ سالگی یک جایزه از جشنواره تئاتر فجر دریافت کرد. او در آن سال‌ها یک گروه تئاتر با دوستان خود تشکیل داده بود و در تئاتر‌های صحنه ای، خیابانی و کودک نقش آفرینی می‌کرد.

فراز و نشیب های زندگی اش

وقتی نقیبی از عزتی پرسید که آیا تجربه‌ی شغلی غیر مرتبط با بازیگری را هم دارد، در پاسخ گفت بسیار زیاد، از کارت پخش کنی و مسافرکشی گرفته تا راه انداختن بوتیک و ساندویچ فروشی. عزتی گفت زمانی مسافرکشی می‌کرد که دیگر بازیگر شناخته شده‌ای بود و برای اینکه او را نشناسند، سعی می‌کرد با شال و کلاه چهره‌ی خود را بپوشاند.

او گفت این کار را صرفاً به دلیل مشکل مالی انجام نمی‌داد، بلکه از انجام کار برای داشتن درآمد روزانه لذت می‌برد و هنوز هم این شکل درآمدزایی را دوست دارد. عزتی همچنین گفت هدف او از راه انداختن مغازه توسعه‌ی آن نبود، بلکه به آن به چشم راهی موقت برای درآمدزایی نگاه می‌کرد.

جوادعزتی

او درباره‌ی تجربه‌ی کار کردنش به عنوان کارت پخش کن گفت پدرش با دنیای سینما و تئاتر آشنا نبود و فکر می‌کرد بازیگری درآمدزا نیست به همین دلیل عزتی صبح‌های زود قبل از رفتن سر تمرین تئاتر، به کارت پخش کردن می‌پرداخت و شب‌ها پول آن را به عنوان درآمد خود به پدرش نشان می‌داد تا خیال او را آسوده کند.

کار‌های مورد علاقه‌ی او

جواد عزتی در بخش دیگری از مصاحبه‌ی خود گفت فکر می‌کند اگر از همان ابتدای فعالیتش اعتماد به نفس و توانایی نه گفتن داشت اتفاقات دیگری برایش رقم می‌خورد و زودتر به موفقیت می‌رسید.

او همچنین درباره‌ی کارنامه‌ی بازیگری خود گفت از اغلب کارهایش راضی است و از تعداد بسیار کمی از آن‌ها احساس پشیمانی می‌کند. عزتی گفت خود او هم سریال «دردسر‌های عظیم» را دوست دارد و هنوز به سکانس‌های خود در آن می‌خندد.

​​جواد عزتی

او همچنین در پاسخ به سؤال نقیبی که اگر نقش «بابا اتی» در سریال «قهوه تلخ» مهران مدیری حالا به او پیشنهاد می‌شد باز هم حاضر به بازی آن بود، گفت بله و «قهوه تلخ» را از کار‌های مورد علاقه‌ی خود عنوان کرد. عزتی گفت اگر نقشی را دوست داشته باشد آن را بازی می‌کند و اجازه نمی‌دهد ترس از واکنش منفی رسانه‌ها او را از این کار بازدارد.

نقش جواد عزتی در فیلم ماجرای نیمروز

بازی جواد عزتی در پروژه سینمایی « ماجرای نیمروز » به کارگردانی محمد حسین مهدویان آغاز شد.«ماجرای نیمروز» دومین فیلم بلند سینمایی محمد حسین مهدویان به تهیه کنندگی سید محمود رضوی اوایل آذر ماه حوالی تهران کلید خورد.

جواد عزتی

گروه تولید فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» هم اکنون در دهکده مقاومت مشغول گرفتن سکانس هایی از فیلم هستند و تا کنون بیش از 70 درصد از فیلمبرداری به پایان رسیده است.

همچنین تدوین فیلم توسط سجاد پهلوان زاده به طور همزمان ادامه دارد.جواد عزتی در ماجرای نیمروز در نقشی کاملا متفاوت جلوی دوربین رفته است.

اولین نمایش «ماجرای نیمروز» که اثری متفاوت ار کار قبلی مهدویان است، در جشنواره فیلم فجر امسال است.

جواد عزتی

در این فیلم مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی فر، مهدی زمین پرداز، حسین مهری، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی و جواد عزتی با حضور مهدی پاکدل به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:در محله های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیایان ها و کوچه ها و در پستوی خانه ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟

از عوامل تولید «ماجرای نیمروز» می توان به:فیلمنامه:محمد حسین مهدویان و ابراهیم امینی، مدیر فیلمبرداری:هادی بهروز، طراح گریم:محسن دارسنج، طراح صحنه و لباس:بهزاد جعفری، صدابردار:هادی ساعد محکم،مدیر تولید:سعید شرفی کیا، جلوه های ویژه:محسن روزبهانی، برنامه ریز:وحید کاشی، دستیار اول کارگردان:عبدالرحیم صاحب الفصول، عکاس:سحاب زری باف، مشاور رسانه ای:بیتا موسوی، مجری طرح:کامران حجازی و تهیه کننده:سید محمود رضوی اشاره کرد.