وام 100 میلیونی به متقاضیان پرداخت می شود. وام 100 میلیونی سود مناسبی دارد. وام 100 میلیونی اقساط بلند مدت و مبلغ به نسبت مناسبی دارد. وام 100 میلیونی از تسهیلات بسیاری از بانک ها است. شرایط دریافت وام 100 میلیونی را در ادامه می خوانیم.

پرداخت وام 100 میلیونی از امروز

وام ۱۰۰ میلیون تومانی به عنوان یک کمک هزینه برای گروه‎‌های مختلف جامعه مطرح شد. ولی کارگران که گروه بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهند امکان دریافت این وام خرد را ندارند و از دریافت چنین کمک هزینه‌ای کاملا ناامید شده‌اند. در حالی که این کمک هزینه برای گروه کارگران مفید محسوب می‌شود.

به گزارش بانک اول با اعلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت، پرداخت وام بدون ضامن شروع و دستورالعمل‌های لازم به این ۱۲ بانک عامل داده شد.ولی طبق گفته سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، این وام‌ها فقط برای گروه کارمندان و کارکنان دولتی قابل استفاده بود. البته خاندوزی اعلام کرد که به مرور گروه‌های دیگر هم امکان دریافت چنین وامی را خواهند داشت. حال چند هفته از زمان آغاز پرداخت این وام‌ به گروه کارمندان و کارکنان دولتی می‌گذرد و این طرح برای خود دولتی‌ها هم فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. گروه کارگری هم به این وام امید زیادی داشت، ولی با مطرح شدن موانع مختلف کاملا از دریافت این تسهیلات دلسرد شده‌اند.

در بودجه سال آینده برای خانوارهایی که صاحب چندین فرزند می‌شوند، وام‌ و تسهیلات متعددی در نظر گرفته شده است. از وام فرزندآوری تا وام ودیعه، خرید یا ساخت مسکن.

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، مبلغ وام فرزندآوری از ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شود و سقف آن ۱۰۰ میلیون تومان است. اما مبلغ وام فرزندآوری چقدر است؟ مبلغ وام فرزندآوری به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم و بیشتر از آن، ۱۰۰ میلیون تومان است.

اگر خانواده‌ای صاحب فرزند دو قلو شود، به ازای هر فرزند یک وام به خانواده تعلق می‌گیرد. این وام در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و سود آن تنها چهار درصد است.

جز وام فرزندآوری، اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر شود، می‌تواند از وام قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن استفاده کند. مبلغ این وام ۲۲۰ میلیون تومان است و زمان بازپرداخت آن ۲۰ سال است. این وام ۲۲۰ میلیونی هم وام قرض‌الحسنه است و سود آن ۴ درصد است. اما وام ۲۲۰ میلیونی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

این وام به خانوارهایی تعلق می‌گیرد که فاقد مسکن هستند و سه فرزند و یا بیشتر دارند. خانوارهایی که از سال ۹۹ به این سو صاحب فرزند سوم و بیشتر شده باشند هم می‌توانند این وام را دریافت کنند.

در مصوبه کمیسیون تلفیق تاکید شده که آیین‌نامه اجرایی پرداخت وام فرزندآوری و وام مسکن برای خانوارهای صاحب فرزند، باید حداکثر تا اول اردیبهشت به بانک‌های عامل ابلاغ شود. بر این اساس می‌توان انتظار داشت که پرداخت وام فرزندآوری از اردیبهشت سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

آنچه تحت عنوان وام فرزندآوری تصویب شده، پیشنهاد کمیسیون تلفیق مجلس است که در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به تصویب رسیده است. این پیشنهاد و سایر بندهای بودجه، هفته آینده به صحن علنی مجلس می‌رود تا در صحن بررسی شود. چنانچه پرداخت وام فرزندآوری در صحن مجلس هم تایید شود، در قالب قانون بودجه قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

اما سوالی که وجود دارد این است که آیا ممکن است مجلس با تصویب وام فرزندآوری و سایر تسهیلات آن مخالفت کند؟ پرداخت تسهیلات مختلف به خانوارها برای تشویق آنان به ازدواج و فرزندآوری در ادامه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است که آبان امسال در مجلس بررسی و تصویب شد.

طرحی که امتیازات و تسهیلات متعددی برای خانوارها در نظر گرفته است تا افراد   را به ازدواج تشویق کند و خانوارها را به داشتن فرزند بیشتر. بر این اساس به نظر می‌رسد که نمایندگان مجلس با پرداخت وام فرزندآوری ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی موافقت کنند.

بنا به گفته احسان خاندوزی بانک ها از امروز موظف هستند وام 100 میلیونی بدون ضامن را به متقاضیان پرداخت کنند.

پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، سیستم بانکی جذابیت بیشتری برای سیاستگذاران و تصمیم‌گیران پیدا کرده؛ چراکه پس از تکلیف بانک‌ها به ارایه تسهیلات 360 هزار میلیارد تومانی به طرح نهضت ملی مسکن، در اقدامی دیگر قرار است نظام بانکی وام زیر 100 میلیون تومان بدون ضامن به واجدین شرایط بدهد.

هرچند مشخص نشده که شبکه بانکی تا چه میزان اعتبار به این اقدام جدید دولت قرار است اختصاص دهد، اما این اتفاق می‌تواند قدری از مشکلات و موانع بر سر راه دریافت وام برای متقاضیان را کاهش دهد، اما به همان میزان می‌تواند به صف متقاضیانی که دارای شرایط اعلامی هستند، بیفزاید.

رقم وام بدون ضامن به گونه‌ای نیست که افراد خودرو یا مسکن بخرند، اما به اندازه‌ای هست که بتواند به ناترازی بانک‌ها دامن زده و وضعیت تورمی کشور را تشدید کند. آن هم در شرایطی که تورم ماهانه و نقطه‌ای در دی ماه پس از سه ماه تنزل، مجددا بر مدار صعودی قرار گرفته و نقدینگی در 9 ماهه منتهی به آذر نسبت به اسفند 99 حدود 27.4 درصد افزایش داشته و به رقم 4427 هزار میلیارد تومان رسیده است. 

نکته دیگر در خصوص دادن وام بدون ضامن، رقمی است که بانک‌ها باید به افراد بدهند. با وجود اینکه از تعداد دقیق واجدین شرایط این طرح اطلاعات کاملی در دست نیست، اما با در نظر گرفتن شاغلان قوه قضاییه، قوه مجریه، قوه مقننه و سایر دستگاه‌های اجرایی که جزو جامعه هدف این طرح هستند، بین 105 تا 211 هزار میلیارد تومان منابع برای دادن تسهیلات به آنها نیاز است؛ این رقم در حالی است که تعداد بازنشستگان، مستمری‌بگیران و سایر کارکنان دستگاه‌های غیردولتی و شرکت‌های بزرگ خصوصی در نظر گرفته نشده که در صورت محاسبه آن افراد، رقم وام اعطایی بدون ضامن ممکن است تا 4 برابر افزایش یابد؛ بیش از 800 هزار میلیارد تومان. این در حالی است که کل تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها در سال 99 یک میلیون و 800 هزار میلیارد تومان بود. 

دولت در شرایطی در نظر دارد عمده منابع برای طرح‌ها و اقدامات خود را از نظام بانکی جذب کند که بارها از پتانسیل بازار سرمایه سخن گفته بود. اما به نظر می‌رسد این پتانسیل فقط در حرف وجود دارد . 

نکته دیگری که در خصوص وام بدون ضامن وجود دارد، نحوه به کارگیری آن است؛ در شرایطی که قیمت خودرو در بازار کمتر از 100 میلیون تومان نیست و متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در پایتخت نیز به 32 و نیم میلیون تومان رسیده، دادن وام‌های اینچنینی ممکن است باعث هجوم تازه پول‌ها به سمت بازارهای دارایی مانند ارز و طلا شود. بنابراین نوسان قیمتی در این بازارها دور از ذهن نخواهد بود. 

وام بدون ضامن؛ تغییر در مختصات بازار 

قرار است از انتهای سال جاری یا از ابتدای سال آتی وام بدون ضامن به «شاغلان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران دستگاه‌های اجرایی، اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی که از شعب بانک‌های ذی‌ربط حقوق پرداخت می‌کنند، در صورتی که در رتبه اعتباری A، B و C باشند» پرداخت شود. اگرچه که در این مدل از وام‌دهی قرار است سوابق اعتبارسنجی افراد مدنظر قرار گیرد، اما به نظر می‌رسد راهی رو به جلو برای کاهش صف متقاضیانی باشد که مدت‌ها در انتظار دریافت وام مانده‌اند؛ چراکه در این صورت افرادی که واجد شرایط دریافت وام هستند، بدون مانع به وام درخواستی خود می‌رسند بنابراین زمان انتظار برای متقاضیانی که در گروه‌های عنوان شده نبودند، افزایش یافته و به صورت خودکار از صف خارج می‌شوند. 

تعداد وام‌گیرنده‌ها چقدر است؟

از تعداد کارمندان، بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که مشمول وام بدون ضامن می‌شوند، اطلاعات درستی در دست نیست. اما با استناد به گزارش سازمان امور استخدامی در آذر سال جاری کل کارمندان قوه قضاییه، قوه مجریه، قوه مقننه، نهادهای مختلف و سایر دستگاه‌های اجرایی که مشمول طرح جدید نظام بانکی می‌شوند بدون درنظر گرفتن تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیرانش، دو میلیون و 116 هزار و 421 نفر است.

حال اگر وام درخواستی این تعداد از افراد، حداقل 50 و حداکثر 100 میلیون تومان باشد در این صورت نیاز است که منابعی به میزان 105 هزار و 821 میلیارد تومان و 211 هزار و 642 میلیارد تومان توسط بانک‌ها برای وام بدون ضامن تخصیص داده شود.

علاوه بر وام بدون ضامن، پیش‌تر بانک‌ها به پرداخت 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح نهضت ملی مسکن مکلف شده بودند.

برآیند دو اقدامی که قرار است به زودی در نظام بانکی کلید بخورد، پرداخت حدود 571 هزار میلیارد تومان (باز هم تاکید می‌شود که همه واجدین شرایط در این رقم لحاظ نشده است) توسط بانک‌ها بدون اینکه پتانسیل‌های تامین مالی از بازار سرمایه مدنظر سیاستمداران قرار بگیرد، است.

این امر می‌تواند به ناترازی بانک‌ها دامن زده و تورم‌های بالاتری ایجاد کند. به خصوص آنکه بر اساس داده‌های بانک مرکزی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی تا نیمه نخست سال جاری نیز فزاینده بوده است. 

با استناد به گزارش بانک مرکزی از متغیرهای حقیقی اقتصاد، از اسفند 99 تا شهریور سال جاری حدود 8 هزار میلیارد تومان به بدهی بانک‌های تجاری و 3 هزار میلیارد تومان نیز به بدهی بانک‌های تخصصی به بانک مرکزی افزوده شده است. از سوی دیگر میزان سپرده‌های دیداری بانک‌ها نزد بانک مرکزی در شهریور 1400 نسبت به اسفند 99 کاهش 58.5 درصدی داشته که نشان می‌دهد بانک‌ها تمایلی به نگهداری ذخایر اضافی خود پیش بانک مرکزی ندارند و ترجیح می‌دهند آن را به صورت تسهیلات به افراد بدهند.

بر اساس گزارش این نهاد پولی سپرده‌های قانونی از 355 هزار میلیارد تومان در اسفند 99 به حدود 427 هزار میلیارد تومان در شهریور سال جاری رسید؛ البته از آنجایی که نظام بانکی مکلف به پرداخت تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن و بدون ضامن به واجدین شرایط است، به نظر می‌رسد در سه ماهه‌های سوم و چهارم ذخیره قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی کاهش یابد تا قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌ها افزایش یابد. اگرچه که این امر بسیار خطرناک است، چراکه می‌تواند سرعت واکنش بانک‌ها به مشکلات مالی مانند بحران بانکی را کم کند. 

قرار است به مشمولان طرح وام بدون ضامن تا 100 میلیون تومان پرداخت شود. در شرایط فعلی که قیمت پراید در بازار کمتر از 170 میلیون تومان نیست و متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در آذرماه نیز 32 و نیم میلیون تومان بوده، با وام بدون ضامن می‌توان برخی وسایل خانه را نو کرد، بازسازی منزل انجام داد، لپ‌تاپ یا گوشی تلفن همراه خرید یا اگر فردی قصد دارد قدرت خرید خود را حفظ کند به بازارهای ارز و طلا رفته و در آنجا سرمایه‌گذاری کند. در این صورت باید منتظر هر تغییر قیمتی در این بازارها بود.

در حال حاضر شرایط وام‌دهی بانک‌ها با دو شرط اصلی به متقاضیان پرداخت می‌شود. اولین شرط وام‌دهی بانک‌ها سپرده‌گذاری بلندمدت در بانک و دومین شرط اساسی، معرفی ضامن رسمی مورد تایید به بانک است.

در حال حاضر برخی از بانک‌ها در طرح‌های تسهیلات خود وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی می‌دهند. سقف سود این وام‌ها براساس قانون بانک مرکزی ۱۸ درصد برآورد تعیین شده است. اما برخی از بانک‌ها وام‌های خود را با نزخ بهره پایین‌تری به متقاضیان ارئه می‌شود. در این گزارش به معرفی برخی از بانک‌هایی که وام ۱۰۰ میلیوت تومانی می‌دهند پرداخته شده است.

برخی از بانک‌های فعال در شبکه بانکی در حال حاضر تسهیلاتی را به زنان می‌دهند که در این گزارش به معرفی این بانک‌ها پرداخته شده است.

برخی از بانک‌های فعال در شبکه بانکی در حال حاضر تسهیلاتی را به زنان می‌دهند که در این گزارش به معرفی برخی از این بانک‌ها پرداخته شده است.

بانک دی

این بانک به زنان شاغل و غیرشاغل تسهیلات می‌دهد. مبلغ این تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان مشخص شده است. البته متقاضیان دریافت این وام باید ابتدا در شعب بانک دی اقدام به افتتاح حساب قرض‌الحسنه جاری با حداق موجودی دو میلیون تومان کنند.

بعد از آن متقاضی دریافت وام از محل امتیاز میانگین حساب خود، کارت اعتباری حداکثر به مبلغ ۵۰ میلیون تومان، با نرخ ۱۸ درصد و اقساط ۳۶ ماهه دریافت کنند. در واقع اقساط ماهانه این وام یک میلیون و ۸۰۷ هزار تومان تمام می‌شود.

بانک کشاورزی

بانک کشاورزی در طرح بانوی ایرانی خود در ازای سپرده‌گذاری در بانک به زنان وام می‌دهد. متقاضیان دریافت این وام نسبت به مدت سپرده‌گذاری و مبلغ سپرده خود می‌توانند از بانک وام دریافت کنند.

شرایط دریافت وام از این بانک به این صورت است که هر فرد با یک ماه سپرده‌گذاری و به نسبت ۵۰ درصد از مبلغ سپرده شده می‌تواند با نرخ تسهیلات ۱۸ درصد و با بازپرداخت شش ماهه از بانک کشاورزی وام بگیرد.

اگر مشتری چهار ماه در بانک سپرده‌گذاری می‌تواند به‌ازای ۸۵ درصد از مبلغ سپرده خود وام با نرخ تسهیلات ۱۵ درصد و با بازپرداخت ۱۲ ماهه دریافت کند.

بانک ملت

این بانک هم در طرح پرنیان خود به زنان وام می‌دهد. در این طرح زنان شاغل و خانه‌دار با داشتن یا افتتاح سپرده کوتاه‌مدت ویژه یا بلندمدت با حداقل موجودی ۱۰ میلیون تومان نزد هر یک از شعب این بانک می‌توانند این وام را دریافت کنند.

اما مزایای این طرح چیست؟

همان‌طور که بانک ملت اعلام کرده است متقاضیان دریافت این طرح امکان خرید بیمه‌نامه درمان تکمیلی به صورت انفرادی و بدون نیاز به انجام معاینات پزشکی را دارند.

همچنین امکان سرمایه‌گذاری بلندمدت تا ۳۰ سال از طریق واریز تدریجی و دریافت سود علی‌الحساب ۱۶ درصد به صورت تضمینی و دریافت سود مشارکت در منافع حاصل از سرمایه‌گذاری تا سقف ۹۰ درصد را دریافت می‌کنند.

مشتریان این وام همچنین امکان استفاده از تسهیلات کارت اعتباری تا ۷۰ درصد مبلغ سپرده‌گذاری خود را پیدا می‌کنند و تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون ضامن می‌توانند وام بگیرند.

وام بانکی مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی و حقوق بگیران

طرح امید رفاه: دریافت تسهیلات ( وام بانکی) مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی و حقوق بگیران سازمان های متعامل در  بانک رفاه کارگران

بانک رفاه در راستای تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران محترم سازمان تأمین اجتماعی و حقوق بگیران محترم سازمان های متعامل، در قالب طرح "امید رفاه" تسهیلات (وام بانکی) پرداخت می نماید.

وام 100 میلیونیمشمولان طرح امید رفاه

این بانک در راستای تنوع بخشی به سبد خدمات اعتباری و با هدف جلب رضایت عموم مشتریان در قالب طرح "امید رفاه" به مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی، کارکنان بازنشسته بانک رفاه و کارکنان سازمان های متعامل با بانک تسهیلات اعطا می کند

نحوه پرداخت تسهیلات برای مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی و کارکنان بازنشسته بانک رفاه در قالب عقد قرض الحسنه باسقف فردی یکصد میلیون ریال و با نرخ کارمزد سالانه 4 درصد و برای کارکنان سازمان‌های متعامل با بانک در قالب عقد مرابحه تأمین کالا و خدمات با سقف فردی یک میلیارد ریال و با نرخ سود سالانه 6 درصد است. 

وام 100 میلیونی در کدام بانک ها پرداخت می شود؟

بانکینو یک بانک مجازی است که تحت نظر بانک خاورمیانه قرار دارد. متقاضیان افتتاح حساب در این بانک باید به سایت بانکینو مراجعه کرده و پس از ثبت‌نام  کارت بانکی خود را درب منزل دریافت کنند.

در این بانک مجازی طرح‌های تسهیلاتی وجود دارد که متقاضیان براساس امتیازهای خود می‌توانند این وام را دریافت کنند. اما شرایط دریافت وام از این بانک مجازی چگونه است؟

متقاضیان وام از بانکینو می‌توانند تا سقف ۱۰ میلیون تومان از اپلیکیشن این بانک تسهیلات دریافت کنند البته این وام با توجه به امتیاز افراد محاسبه می‎‌‌شود و نرخ سود تسهیلات آن هم دو درصد در سال محاسبه شده است.

یکی از مزایای وام بانکینو پرداخت تسهیلات بدون نیاز به سفته، چک یا ضامن است. افرادی که می‌خواهند این وام را دریافت کنند باید «امتیاز اعتباری» در این بانک داشته باشند اما این امتیازها چگونه به دست می‌آیند؟

_ امتیازها بر اساس میانگین موجودی مشتریان محاسبه می‌شود. بنابراین نیاز نیست تا پول در بانک بلوکه شود و مشتری می‌تواند با پول خود خرید کند.

_ محاسبه امتیاز به صورت روزشمار است، اما در پایان هر ماه محاسبه می‌شود.

_ اگر میانگین موجودی مشتری در یک ماه کمتر از یک میلیون تومان باشد، امتیازی تعلق نمی‌گیرد.

بانک رفاه

مشتریان حقیقی و حقوقی که در بانک رفاه اقدام به افتتاح حساب سپرده‌گذاری بلندمدت کنند، می‌توانند از این بانک وام دریافت کنند. همچنین بانک علاوه بر اعطا تسهیلات، سود ماهانه‌ای هم به ازای سپرده مشتری پرداخت می‌کند.

میزان تسهیلات اعطائی معادل ۸۰، ۸۵، ۹۰، یا ۱۰۰ درصد مبلغ سپرده‌گذاری و با نرخ‌های سود تک رقمی تا حداقل دو درصد است البته این وام به شرطی پرداخت می‌شود که پول سپرده‌گذار در بانک بلوکه شود.  مدت بازپرداخت این وام ۳۶ ماهه است و اگر وام ۱۰۰ میلیونی را فردی دریافت کند باید ماهانه دو میلیون و ۲۶۸ هزار تومان می‌شود.

در حال حاضر شرایط وام‌دهی بانک‌ها با دو شرط اصلی به متقاضیان پرداخت می‌شود. اولین شرط وام‌دهی بانک‌ها سپرده‌گذاری بلندمدت در بانک و دومین شرط اساسی، معرفی ضامن رسمی مورد تایید به بانک است.

در حال حاضر برخی از بانک‌ها در طرح‌های تسهیلات خود وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی می‌دهند. سقف سود این وام‌ها براساس قانون بانک مرکزی ۱۸ درصد برآورد تعیین شده است. اما برخی از بانک‌ها وام‌های خود را با نزخ بهره پایین‌تری به متقاضیان ارئه می‌شود. در این گزارش به معرفی برخی از بانک‌هایی که وام ۱۰۰ میلیوت تومانی می‌دهند پرداخته شده است.

بانک سینا: بانک سینا، با ارائه سند ملکی به مشتریان خود وام ۱۰۰ میلیون تومانی می‌دهد. در این طرح سود تسهیلات ۱۸ درصد محاسبه شده است و نیازی به سپرده‌گذاری و معرفی ضامن به بانک نیست. بازپرداخت این وام هم ۶۰ ماهه است. که براین اساس اقساط ماهانه آن دو میلیون ۵۳۹ هزار تومان برآورد شده است.

بانک شهر: بانک شهر با شرط سپرده‌گذاری بلندمدت در بانک و مسدودی سپرده مشتری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و با محاسبه ۸۰ درصد ارزش سپرده مشتری وام می‌دهد. بازپرداخت این وام ۴۸ ماهه و با نرخ سود ۱۸ درصد است. نرخ سود سپرده هم ۲۰ درصد محاسبه شده است. براساس نرخ سود این وام و بازپرداخت آن اقساط ماهانه این تسهیلات دو میلیون ۹۳۷ هزار تومان برآورد شده است.

مهر اقتصاد: این بانک در طرح میثاق ۵ تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام می‌دهد. نرخ سود این وام در صورت داشتن حساب قرض‌الحسنه در بانک، چهار و برای حساب های کوتاه‌مدت نرخ سود تسهیلات هشت درصد محاسبه می‌شود.  برای دریافت این وام معرفی ضامن ضرروی است و اگر مبلغ وام از ۵۰ میلیون تومان بیشتر باشد علاوه بر معرفی ضامن سند ملک هم باید به بانک به عنوان ضامن داده شود.

مدت زمان مسدودی سپرده در این طرح سه ماه است و بازپرداخت وام هم ۶۰ ماه تعیین شده است که براین اساس اقساط ماهانه یک میلیون و ۸۴۱ هزار تومان برآورد شده است.

توسعه تعاون: این بانک در طرح همراه فرهیختگان بانک توسعه تعاون وام ۱۰۰ میلیون تومانی می‌دهد. نرخ سود این وام ۱۸ درصد و با بازپرداخت آن ۴۸ ماهه است اقساط ماهانه این وام هم دو میلیون و ۹۳۷ هزار تومان تمام می‌شود.

موسسه اعتباری نور: این موسسه در طرح ناجیان سلامت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان می‌دهد. نرخ سود این وام ۱۷ درصد است و مدت زمان بازپرداخت آن هم ۴۸ ماه است. برای دریافت این وام مشتریان باید حداقل ۲۰۰ هزار تومان در بانک سپرده‌گذاری کنند همچنین میزان سود سپرده هم یک درصد مشخص شده است.

متقاضیان دریافت این وام باید ضامن رسمی به بانک معرفی کنند. براین اساس برای دریافت این تسهیلات نیاز به دو ضامن رسمی کسر از حقوق که شامل همکاران شخص وام‌گیرنده نیز می‌شود و یک فقره چک نیاز است. کف مبلغ این وام ۵ میلیون تومان است. با فرض گرفتن وام ۱۰۰ میلیون تومانی اقساط ماهانه آن دو میلیون و ۸۸۵ هزار تومان تمام می‌‌شود.