مه شو : زمان واریز سهمیه بنزین جبرانی دولت اعلام شد. سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: به محض ابلاغ ما نسبت به واریز سهمیه بنزین اقدام خواهیم کرد.وی افزود: زمانی که تصمیم‌گیری قطعی شد به ما ابلاغ می‌شود.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی درباره برآورد خسارت اختلال اخیر در سامانه سوخت گفت: تاکنون اولویت ما رهایی از این شرایط بود، پس از بررسی‌های کارشناسی لازم نسبت به برآورد خسارت اقدام خواهیم کرد.

 سامانه هوشمند سوخت چهارم آبان به دلیل حمله سایبری از دسترس خارج شد. با این حال عصر همان روز، پمپ‌بنزین‌ها توزیع بنزین با نرخ آزاد را از سر گرفتند و کار برای اتصال سامانه هوشمند سوخت نیز آغاز شد در همان زمان البته تاکید شد که سهمیه‌های ذخیره‌شده در کارت‌های سوخت محفوظ است و بعد از آن نیز وزیر نفت از اختصاص سهمیه جبرانی بنزین خبر داد.

وزیر نفت گفته بود: به سبب مشکلات به وجود آمده، در سوخت‌رسانی حسب دستور رئیس‌جمهور در حال بررسی هستیم که سهمیه‌ای برای هم‌وطنان در پایان ماه به کارت سوخت واریز شود.

به گفته اوجی؛ این سهمیه برای خودروهای سواری، موتورسیکلت‌ها، آموزشگاه‌ها و کلیه وسایل نقلیه است که از کارت سوخت استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرده بود: میزان سهمیه در حال بررسی است که پس از مشخص شدن اعلام و در پایان ماه نیز به کارت‌های سوخت واریز می‌شود.

بنا بر اطلاعیه روز گذشته شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی پس از گذشت هشت روز صددرصد جایگاه‌های عرضه سوخت بنزین و گازوئیل در سراسر کشور به سامانه کارت هوشمند سوخت متصل شده است و امکان سوختگیری با کارت و با هر دو نرخ یارانه‌ای و غیریارانه‌ای فراهم شده است.