انگور به‌دلیل طعم و مزه، تنوع و خواص بی‌نظیرش یکی از محبوب‌ترین میوه‌های جهان است.انگور، این میوه‌ی بهشتی، خوش‌طعم و دوست‌داشتنی، در تمام مناطق معتدل جهان می‌روید و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. عصاره‌ی دانه‌ی انگور نیز مملو از آنتی اکسیدان است.

 

انگور برای بارداری، هم برای مادر و هم برای جنین مفید است، زیرا حاوی ویتامین هایی است که برای بارداری مفید است. ویتامین ها و سایر مواد معدنی مهم موجود در انگور عبارتند از:

  • ویتامین A ، C و B1
  • بتاکاروتن
  • فسفر
  • کلسیم
  • آهن
  • منیزیم
  • اسید فولیک
  • امگا 3 و DHA
  • فیبر

با این حال، زنان باردار در صورت مصرف مقدار کافی و توصیه شده از مزایای انگور بهره مند می شوند.

انگور

آیا خوردن انگور در دوران بارداری بی خطر است؟

شما می توانید انگور را به میزان متوسط بخورید زیرا این میوه ها مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آلی، فیبر، اسیدهای فولیک، پکتین و غیره را تأمین می کنند، که از تغییرات بیولوژیکی رخ داده در دوران بارداری و بعد از آن پشتیبانی می کنند. با این حال، به دلیل خاصیت تولید گرما، باید در سه ماهه آخر از خوردن انگور خودداری کنید. مصرف زیاد انگور به دلیل مقادیر زیاد رسوراترول می تواند سمی باشد. همچنین بیش از حد انگور خشک مصرف نکنید.

 

بهبود رشد مغز جنین

اسید فولیک موجود در انگور برای بهبود رشد مغز جنین مفید است. مهمترین عملکرد اسید فولیک توانایی آن در کاهش خطر نقص هنگام تولد است. انگور برای مغز جنین بسیار مهم است:

  • در مغز جنین اعصاب را ایجاد می کند.
  • باعث کاهش خطر نقص هنگام تولد می شود.
  • این میوه ساقع مغز جنین را تشکیل می دهد.

انگور

تشکیل استخوان ها و دندان ها

اسید فولیک و کلسیم موجود در انگور در شکل گیری استخوان ها و دندان ها مفید هستند و در نهایت برای رشد جنین و تقویت استخوان های زنان باردار نیز مفید می باشند.

 

تشکیل بندهای (مهره های) نخاعی

زنان باردار باید به رشد نخاع جنین خود توجه کنند زیرا از این قسمت از بدن جنین اهمیت بالایی برخوردار است. بدون وجود نخاع خوش فرم، کودک قادر به نشستن یا دراز کشیدن روی تخت نیست. بند نخاع در ستون فقرات ما قرار دارند. اسید فولیک موجود در انگور در تشکیل بندهای نخاعی جنین از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

جلوگیری از کم خونی

زنان باردار اغلب در سه ماهه دوم کم خونی را تجربه می کنند. که دقیقا زمانی است که جنین به خوبی رشد می کند. این امر باعث می شود گلبول های قرمز فواید خود را برای مادر و جنین تقسیم کند. با مصرف انگور قرمز به مقدار توصیه شده، کم خونی توسط زنان باردار قابل پیشگیری است زیرا آهن موجود در انگور قرمز از هر نوع انگور دیگری غنی تر است.

 

تشکیل مراکز عصبی

مادر باردار به امگا 3 و DHA احتیاج دارد زیرا این ترکیبات مراکز عصبی جنین را تشکیل می دهند.

 

انگور

بهبود دستگاه گوارش

یبوست مشکل گوارشی شایع در دوران بارداری است. انگور برای بارداری مفید است زیرا به دستگاه گوارش کمک می کند تا در دوران بارداری عملکرد خوبی داشته باشد. عملکرد خوب دستگاه گوارش باعث می شود که زنان باردار از یبوست یا مشکل گوارشی دیگری دور شوند.

 

سم زدایی

فیبر موجود در انگور باعث می شود که بدن زنان باردار عاری از سم باشد. سم اثرات مضر برای مادر و جنین به همراه می آورد. به این ترتیب فیبر انگور سموم بدن را تمیز می کند.

 

بهبود سیستم ایمنی بدن

زنان باردار مستعد ابتلا به بیماری های مختلف هستند زیرا به دلیل شرایط خود به راحتی احساس خستگی می کنند. بنابراین از آنها خواسته شده است که سلامتی خود را به خوبی حفظ کنند. انگور مخصوصاً انگور سبز که قادر به بهبود سیستم ایمنی بدن است. سیستم ایمنی قوی می تواند با بیماری های متعدد مقابله کند. به خانم های باردار توصیه می شود که آب انگور مصرف کنند زیرا این آب میوه دارای خاصیت قلیایی است. این می تواند سیستم ایمنی بدن را حفظ کرده و عملکرد کلیه را بهبود بخشد. علاوه بر این، آب انگور برای سم زدایی بهترین نوشیدنی است.

 

بهبود عملکرد کلیه

به دلیل وضعیت آنها، زنان بارداری وجود دارند که مشکل ادرار دارند. این امر به این دلیل است که کلیه آنها عملکرد خوبی ندارد. بنابراین به آنها پیشنهاد می شود که انگور مصرف کنند. انگور دارای ویژگی قلیایی است که باعث می شود عملکرد کلیه به خوبی انجام شود.

 

از بین بردن چربی بد

زنان باردار ممکن است چاقی را تجربه کنند. تجمع چربی بد زیاد در رگ های خونی باعث می شود آنها از بیماری های جدی مانند عارضه قلبی، فشار خون بالا و رگ های باریک خون رنج ببرند. این مشکلات با مصرف انگور قابل حل است. ویژگی قلیایی موجود در انگور باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود به طوری که زنان باردار دیگر آن بیماری های جدی را تجربه نخواهند کرد.

 

درمان کلسترول بالا

کلسترول بالا می تواند برای همه کسانی که عادت غذایی ضعیفی دارند، از جمله خانم های باردار، رخ دهد. کلسترول بالا در زنان باردار به دلیل بالا بودن میزان LDL ایجاد می شود. بنابراین، به آنها پیشنهاد می شود که با کاهش سطح LDL، مقدار کافی انگور را برای عادی کردن فشار خون خود مصرف کنند. آنزیم موجود در آب انگور باعث افزایش عملکرد صفرا می شود که از افزایش حجم چربی خون جلوگیری می کند.

 

کاهش تورم

زنان باردار اغلب پاهای متورم را تجربه می کنند. بنابراین، آنها باید حرکات زیادی را انجام دهند، به عنوان مثال، به تمرینات ورزشی بارداری بپیوندند. انگور برای کاهش تورم مفید است زیرا حاوی کلسیم و منیزیم است که برای کاهش تورم در زنان باردار موثر است.

 

منعطف تر کردن پوست

در دوران بارداری، زنان باردار علائم کشش را در چندین قسمت از بدن خود تجربه می کنند. انگور برای کاهش علائم کشش پوست مفید است. اعتقاد بر این است که انگور باعث می شود پوست کشسانی تر شود به طوری که به راحتی علائم کششی حاصل نمی شود.

 

انگور

چگونه کودک در رحم شما از انگور بهره می برد؟

ویتامین B موجود در انگور به سوخت و ساز بدن کمک می کند. بنابراین، به رشد جنین کمک می کند تا مواد مغذی بیشتری را دریافت کند.

مواد معدنی مانند سدیم از توسعه سیستم عصبی کودک پشتیبانی می کنند.

ویتامین A و فلاونول باعث بینایی کودک می شوند.

فولات احتمال نقص لوله عصبی در کودک را کاهش می دهد.

اما قبل از اینکه روی یک نیمکت با یک فنجان انگور مستقر شوید، به شما توصیه می کنیم که بخشی از مصرف این میوه را محدود کنید. مانند هر خوراکی دیگر، مصرف بیش از حد انگور می تواند مضر باشد.

 

 

صرفه جویی در نکات مصرف انگور در دوران بارداری

قبل از مصرف انگورها را پوست بگیرید زیرا پوست انگور حاوی مقدار زیادی رسوراترول است.

انگورهای سبز مصرف کنید که از انگور تیره مغذی تر است.

انگور را حداکثر 0/2 کیلوگرم در روز مصرف کنید.

اگر به عنوان آبمیوه مصرف می شوند، بهتر است آنها را بشویید، آنها را با مخلوط کن یا قاشق مخلوط کنید و قبل از نوشیدن آنها را صاف کنید.

مصرف آب انگور در صبح باعث می شود تا زنان باردار فعال شوند و علی رغم وزن سنگین، به راحتی خسته نمی شوند.

مصرف آب انگور در صبح در بهبود اشتها زنان باردار بهتر عمل می کند.

اگر زنان باردار مشکل گاستریت دارند، از مصرف انگور خودداری کنید.