نحوه سازش با مشکلات بارداری

سازش یا خستگی ناشی از بارداری در حالی که باید کارهای روزانه تان را نیز انجام دهید از نکته های بسیار مهمی است که باید در نظر گرفته شوند.

مشکلاتی چون ناخوشی صبحگاهی (تهوع) به خصوص در ابتدای بارداری می تواند وضعیت کار شما را بیش از پیش سخت کند. به دنبال پیشرفت بارداری، اضافه وزن دوران بارداری نیز برایتان ایجاد می شود، لذا حتی راه رفتن ساده نیز برای شما مشکل تر خواهد شد. بنابراین از کارهای طولانی مدت که باعث خستگی شدید در شما می شود، اجتناب کنید.

خستگی بیش از حد دوران بارداری، باعث تشدید تهوع و یا کمردرد خواهد شد، و حتی می تواند قدرت تمرکز شما را نیز بر هم بزند.

به این مشکلات همچنین باید استرس هایی چون نحوه نقل مکان و استفاده از وسایل ایاب و ذهاب را نیز اضافه کرد؛ به خصوص اگر مجبور به استفاده از وسایل نقلیه عمومی در طی ساعات شلوغ روزانه باشید، در این صورت باید خیلی از خود مراقبت کنید. به هرحال اگر به خاطر داشته باشید که ممکن است با چنین شرایطی روبرو شوید، بهترین کار آماده سازی قبل از ایجاد این مشکلات است.

به عنوان مثال؛ جهت پیشگیری از حضور در ساعات شلوغ روز ممکن است بخواهید ساعات ورود و خروج خود را عوض کنید. اگر کار شما نوعی است که باید به مدت طولانی بایستید و یا راه بروید، طوری برای خود برنامه ریزی کنید تا بتوانید در طول دوران بارداری از وضعیت نشسته بیش از پیش استفاده کنید.