وکس کردن برای پوست مفید است، اما درد حاصل حاصل از آن باعث ی شود کمتر تمایل به انجام دادن آن باشیم. در این مطلب در مورد کاهش درد وکس صورت صحبت شده است. اولین جلسه اپیلاسیون بیشترین درد را به همراه دارد. خارج شدن موها از ریشه بیش از حد تصور درد به همراه دارد. اما با رعایت نکات زیر می توانید کاهش درد اپیلاسیون را محقق کنید.

1-اجتناب از نوشیدن قهوه صبحگاهی

روزی که قرار برای انجام اپیلاسیون دارید، از نوشیدن قهوه قبل از آن پرهیز کنید. کافئین موجود در قهوه باعث تحریک پایانه های عصبی شده و درد بیشتری را وارد خواهد کرد.

2-اجتناب از اپیلاسیون در طی عادت ماهیانه

در طول دوره عادت ماهیانه، پوست حساس شده و اپیلاسیون درد زیادی به همراه خواهد داشت. علاوه بر آن، نزدیک به این دوره نیز از اپیلاسیون پرهیز کنید. بهترین زمان پس از دوره پریود است که بدن عملکرد طبیعی دارد.

3-لایه برداری

برای کاهش درد حاصل از اپیلاسیون، قبل از تنظیم قرار، لایه برداری کنید. لایه برداری باعث از بین رفتن لایه حاوی سلول های مرده پوست شود و همچنین موای زیر پوستی را نیز خارج می کند و خارج شدن موها از زیر پوست راحت تر خواهد شد. لایه برداری باعث می شود موها از روی پوست بلند شده و اپیلاسیون راح تر انجام شود.

4-اجازه دهید وکس خنک شود

حتی اگر بار اول نیست که وکس می کنید، بهتر است اجازه دهید ماده وکس خنک شود. برخی افراد به دلیل عجله از وکس داغ استفاده می کنند که باعث سوزش می شود. وکس داغ می تواند یک لایه از پوست را بردارد بنابراین هنگام اپیلاسیون نقاط حساس بسیار محتاط باشید.

5-کرم های بی حس کننده

اگر فکر می کنید پوست بیش از حد حساسی دارید، می توانید از کرم های بی حس کننده درد را کاهش دهید. بهتر است 30 دقیقه قبل از شروع اپیلاسین منطقه را با استفاده از این کرم ها بی حس کنید.

6-استفاده از قرص مسکن

در آخرین مرحله، اگر فکر میکنید درد شدیدی را متحمل خواهید شد می توانید 30 دقیقه قبل از شروع اپیلاسیون یک قرص میل کنید.