مه شو : رضا کریمی بازیگر سینما و تلویزیون عزادار شد. رضا کریمی در یک روز هم پدر و هم مادر خود را از دست داد. سایت مه شو به رضا کریمی هنرمند کشور تسلیت می گوید و برای وی آرزوی صبوری و شکیبایی می کند.رضا کریمی در ۱ بهمن ۱۳۵۶ در اراک زاده شد. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری تئاتر می‌باشد. وی از سال ۱۳۷۸ به شکل حرفه‌ای، کار خود را در زمینۀ بازیگری تئاتر آغاز کرد.

رضا کریمی

رضا کریمی

رضا کریمی و آثار هنری ، فیلم سینمایی

انتقال

باج

طبقه حساس به کارگردانی کمال تبریزی - ۱۳۹۲

خوب بد جلف به کارگردانی پیمان قاسم خانی - ۱۳۹۵

رضا کریمی

مجموعه تلویزیونی رضا کریمی

جایزه بزرگ - ۱۳۸۳

شب‌های برره - ۱۳۸۴

ترش و شیرین - ۱۳۸۵

چارخونه - ۱۳۸۶

مسافران - ۱۳۸۸

ساختمان پزشکان - ۱۳۸۹/۱۳۹۰

دزد و پلیس - ۱۳۹۱

تاکسی پلیس - ۱۳۹۱

پژمان- ۱۳۹۱/۱۳۹۲

شمعدونی - ۱۳۹۳/۱۳۹۴

گشت ویژه - ۱۳۹۵

گسل - ۱۳۹۶

گشت پلیس - ۱۳۹۷

آچمز - ۱۳۹۷

مجموعه نمایش خانگی

هیولا به کارگردانی مهران مدیری - ۱۳۹۷

رضا کریمی

خلاصه کوتاهی از رضا کریمی

زمینه فعالیت سینما، تئاتر و تلویزیون

تولد ۱ بهمن ۱۳۵۶ ‌(۴۳ سال)

اراک، ایران
پیشه بازیگر
سال‌های فعالیت ۱۳۷۸-اکنون

رضا کریمی با نام اصلی غلام رضا کریمی (به انگلیسی: Gholam Reza Karimi) هنرمند ایرانی متولد 1 بهمن 1356 در اراک استان مرکزی است. آقای غلامرضا کریمی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار رضا کریمی می‌توان به بازیگری در سریال ساختمان پزشکان، سریال ترش و شیرین، سریال پژمان و سریال هیولا به کارگردانی مهران مدیری اشاره نمود.

او فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری تئاتر می‌باشد. وی از سال 1378 به شکل حرفه‌ای، کار خود را در زمینۀ بازیگری تئاتر آغاز کرد. بنا به نظر بسیاری از بینندگان کاراکتر و شخصیت غلام رضا کریمی بسیار شبیه به «رضا کیانیان» می‌باشد و حتی میمیک چهره و تون صدای ایشان به هم شبیه است و خیلی‌ها فکر می‌کردند که رضا کریمی برادر یا فامیل نزدیک رضا کیانیان باشد.

رضا کریمی نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال 1375 در سریال وکلای جوان به کارگردانی بهرام کاظمی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال ساختمان پزشکان، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای غلامرضا کریمی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون محمدعلی کشاورز، رضا کیانیان، محمد مختاری و شهرزاد عبدالحق را تجربه کرد. غلامرضا کریمی در سال 1390 دورهٔ پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است.

اثر معروف رضا کریمی

اثر مهم غلامرضا کریمی در این سال، بازیگری در سریال ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت و محمود رضایی محسوب می‌شود. شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی غلامرضا کریمی بازی در سریال ساختمان پزشکان بوده است.

غلامرضا کریمی سال 1390 سریال ساختمان پزشکان نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با سروش صحت همکاری داشته است. غلامرضا کریمی‌توانست با بازی در سریال ساختمان پزشکان تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر هومن برق‌نورد، شقایق دهقان، بهنام تشکر و فرناز رهنما بر تجارب او افزود. رضا کریمی علاوه‌بر سریال ساختمان پزشکان، سال 1385 در سریال ترش و شیرین نیز بازی کرده است. غلامرضا کریمی این‌بار با رضا عطاران یعنی کارگردان سریال ترش و شیرین و هنرمندانی چون شهره سلطانی، حمید لولایی، رضا عطاران و رضا شفیعی‌جم همکاری داشت.

با اینکه غلامرضا کریمی را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. غلامرضا کریمی علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان جانشین تولید، نویسنده، کارگردان و برنامه‌ریزی نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر غلامرضا کریمی در حرفهٔ جانشین تولید، سریال مسافران است. مهم‌ترین اثر غلامرضا کریمی در حرفهٔ نویسنده، سریال طاغوت است و مهم‌ترین اثر غلامرضا کریمی در حرفهٔ برنامه‌ریزی، فیلم گل‌های داوودی است. در این سال‌ها غلامرضا کریمی با هنرمندان بسیاری تجربهٔ کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران شقایق دهقان با 4 مرتبه، حمید لولایی با 3 مرتبه، هومن برق‌نورد با 3 مرتبه، اصغر حیدری با 3 مرتبه و بهنام تشکر با 3 مرتبه بیشترین همکاری را با غلامرضا کریمی داشته‌اند.