اگر بعد از ورزش احساس گرسنگی دارید می توانید با انجام این حرکات ورزشی اشتهای خود را کاهش دهید و گرسنگی را از بین ببرید.یکی از بزرگترین مشکلات ورزش، احساس گرسنگی پس از آن است که اگر نتوانید با این احساس مقابله کنید تمام زحماتتان از بین خواهد رفت پس باید راهی برای این مورد داشته باشید، گفته می شود که با انجام چند تمرین می توانید به مقابله با گرسنگی بپردازید.

 

1. نفس قورباغه حرکت ورزشی ضد گرسنگی چینی ها:

این تمرین ساده ژیمناستیک کاران چینی است و در مبارزه با گرسنگی موثر است حتی اگر تمام روز غذا نخورده باشید. کافی است از یک میز یا صندلی کوچک به عنوان تکیه گاه استفاده کنید و آرنج های خود را به آن و از طرف دیگر، پشتتان را به دیوار تکیه دهید.

نفس عمیقی بکشید و در عین حال شکم را تا آن جا که می توانید به داخل ببرید و نفستان را به مدت 3 -4 ثانیه نگه دارید و عضلات شکم را با هر بازدم، شل کنید و این تمرین را 10 بار تکرار کنید. انجام این ورزش قبل از غذا مفید است و احساس گرسنگی بلافاصله از بین خواهد رفت.

 

2. چمباتمه زدن:

این حرکت می تواند به شما در کنترل تنفس و تفکر کمک کند مانند گلبرگ های گل نیلوفر آبی پاهای خود را تا کنید تا زانوهایتان خسته شود و در حالی که پشت خود را صاف نگه داشته اید، 5 دقیقه صبر کنید و فقط روی تنفس تان تمرکز کنید.

 

3.نوسان قورباغه روی موج:

واضح است که تمرین قورباغه در نگه داشتن اشتهای شما تخصصی عمل می کند . در این تمرین باید به کمر دراز بکشید و پاهای خود را به ارامی بالا بیاورید، آن ها را موازی با یکدیگر بگیرید و دستتان را روی قفسه سینه بگذارید و دست دیگر را روی شکم قرار دهید و نفس بکشید. این تمرین را قبل از هر وعده غذایی انجام دهید که بتواند به سیر نگه داشتن شما کمک کند.

 

4. حرکت سگ با صورت رو به پایین:

طبق مطالعات انجام شده، این تمرین یوگا می تواند به شما در مبارزه با پرخوری کمک کند و در طول روز احساس سیری داشته باشید. در این تمرین، ابتدا چهارزانو خم شوید و زانو ها را از زمین بلند کرده و لگن را به سمت بالا بکشید تا به حالت V معکوس تبدیل شود.

 

5. حرکت مار کبری:

ابتدا بر روی شکم خود دراز بکشید و کف دستتان را کنار سر قرار داده و سرتان را بالا بیاورید و گردنتان را صاف نگه داشته و فرم مار به خود بگیرید و قبل از بازگشت به حرکت سگ رو به پایین، این حالت را برای 15 تا 30 ثانیه حفظ کنید.

 

6. پلانک:

بارها و بارها به این حرکت بسیار مفید ورزشی در بخش تناسب اندام نمناک اشاره کرده ایم و میدانید که برای انجام آن همانند تمرین کبری، ابتدا برروی شکم دراز بکشید، سرتان را رو به پایین گرفته و به تدریج بازوان خود را از زمین بلند کنید. برخی افراد برای بلند شدن از یک تخته جانبی نیز استفاده می کنند.

 

7. حرکت درخت:

صاف بایستید و دستان خود در کنارتان قرار دهید و یک پا را بلند کرده و آن را در کشاله ران خود قرار دهید. کف دستانتان را برروی هم قرار دهید و نگه دارید و سپس پاها را تغییر داده و همین کار را در طرف دیگر نیز انجام دهید.

 

8. حرکت نیمه قایق:

برای انجام این حرکت، با پاهایی صاف روی زمین بنشینید و سپس زانوهایتان را به سمت شکم خم کنید و کمی آن ها را در هوا بلند کنید و دست هایتان را مستقیماً در کنار پا هایتان بگیرید و این حالت را برای چند ثانیه حفظ کنید.

 

9. حرکت گاوآهن:

برای انجام این حرکت به پشت دراز بکشید و پاها را مستقیماً بالا بکشید و آن ها را بالای سر خود بیاورید و سعی کنید کف زمین را لمس کنند. حتی اگر نمی توانید که پاهایتان را به کف زمین برسانید تا آن جا که می توانید آن ها را بکشید و چند ثانیه نگه دارید.

 

10. حرکت جنگجوی:

اعتقاد براین است که حرکت ویرابادراسانا به مبارزه با گرسنگی کمک می کند. ابتدا صاف بر روی تشک یوگا بایستید و با پای چپ خود یک قدم بزرگ به عقب بردارید، آن را به زاویه 45 درجه قرار دهید و زانوی راست را خم کنید و پای چپ را مستقیم نگه دارید و هر دو دست را به طرفین بیاورید و چند ثانیه نگه دارید.

 

11. طناب زنی:

انجام برخی تمرینات ساده می توانند به مبارزه با گرسنگی کمک کنند. براساس یک مطالعه در سال 2013، مردانی که تمرین پرش با طناب را انجام داده اند نسبت به مردانی که دوچرخه سواری می کرده اند میل کمتری به پرخوری دارند و اعتقاد بر این بود فشار اضافی که بر ماهیچه ها و استخوان ها وارد می شود، به مبارزه با گرسنگی کمک می کند.

 

12. وزنه برداری:

همانند تمرین طناب زنی، هرگونه تمرینی که موجب فشار بر روی ماهیچه ها و استخوان ها شود می تواند به مقابله با گرسنگی کمک کند. بدین منظور وزنه برداری کنید یا در کلاس کیک بوکسینگ شرکت کنید.