مابه ریشه خود بازمی گردیم. اسفاده از ذغال اثبات این جمله است. در قدیم، پدربزرگ ها و مادربزگ هایمان از ذغال برای پاکسازی استفاده های زیادی می کردند. امروزه نیز از این ماده برای پاکسازی و لایه برداری پوست، بستن منافذ باز صورت و سفیدشدن دندان ها استفاده های زیادی می شود. ماسک سیاه در بازار زیاد یافت می شود و برند های مختلفی از این ماسک وجود دارد. اما همه محصولات کارخانه ای دارای مواد شیمیایی هستند. شما می توانید ذغال فعال را تهیه کرده و با ترکیب آن با مواد طبیعی ماسک های مفید برای پوستتان ساخته و استفاده کنید.

30pic2

ماسک اول

ابتدا مواد خشک شامل نصف قاشق پودر ذغال فعال، نصف قاشق خاک رس، یک چهارم قاشق جوش شیرین را با هم مخلوط کنید. سپس نصف قاشق روغن نارگیل به آن اضافه کنید و با قاشق چوبی آن را به خوبی مخلوط کنید تا خمیری شود. سپس مقدار مناسبی آب به آن اضافه کنید تا روان تر شود. سپس آن را روی پوست زده و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. پس از این مدت حتی اگر ماسک خشک نشده بود نیز آن را شستشو دهید.

ذغال فعال به طور طبیعی سموم، الودگی ها و گرد و غبار را به سطح پوست بیرون می کشد و خاک رس چربی اضافی پوست را خشک کرده و آن را شفاف می کند. جوش شیرین نیز لایه بردار طبیعی بوده خواص آنتی باکتریالی دارد. روغن نارگیل پوست را تغذیه می کند. مخلوط این مواد می تواند آکنه های تازه را قبل از بزرگ و عفونی شدن، خشک کند.

ماسک دوم

ابتدا تمام مواد خشک شامل یک قاشق خاک رس، یک قاشق ذغال فعال را با هم در ظرفی شیشه ای مخلوط کنید. سپس یک قاشق عسل به آنها اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. مقدار مناسبی آب به مواد اضافه کنید به طوری که نه خیلی چسبنده و نه خیلی روان باشد. یک یا دو قطره روغن اسطوخودوس و یک یا دو قطره روغن درخت چای نیز به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کره و با براش روی صورت خود بزنید. 10 تا 15 دقیقه صبر کرده و با آب معمولی شستشو دهید.

این ماسک می تواند از بروز آکنه و جوش های حاصل از آلودگی پوست جلوگیری کند. روغن درخت چای نیز ضد جوش قوی بوده و پوست را از باکتری و قارچ پاکسازی می کند. پوستی که دارای جوش و آکنه است، دچار التهاب و قرمزی نیز هست بنابراین نیاز به ماده ای برای کاهش التهاب دارد. روغن اسطوخودوس می تواند این کار را انجام دهد. این ماسک یک ماسک ضد جوش قوی است و استفاده حداقل یک بار در ماه بسیار نتیجه دهنده است.