وقتی به پوست خود در تابستان فکر می کنید، آن را چگونه تصور میکنید؟ نرم، سفت و درخشان با رنگی برنز که زیبایی خاصی به شما می دهد. اما در واقعیت داشتن چنین پوستی در تابستان سخت است. تابستان می تواند بسیار خشن باشد. وقتی دما افزایش میابد، دما و رطوبت می تواند غدد ترشح چربی شما را بیش از حد فعال کند و با ترشح چربی زیاد در T zone  مواجه شده و دچار خارش و قرمزی و آفتاب سوختگی نیز خواهید شد. بنابراین داشتن روتین مراقبت از پوست در تابستان برای داشتن پوستی سالم ضروری است.

ترفند های زیر مخلوطی از سبک زندگی و محصولات مراقبت از پوست است که می توانید در روتین مراقبت از پوست خود استفاده کرده و پوستتان را در تابستان زیبا نگه دارید.

1-تغییر دادن شوینده صورت

پاکسازی صورت یکی از اساسی ترین قسمت های مراقبت از پوست است که باید انجام شود. در طول تابستان هوا گرم و مرطوب است و پوست صورت چربی بیشتری تولید می کند. بنابراین به شوینده ای قوی برای صورت نیاز دارید تا از بروز آکنه جلوگیری کنید. افراد دارای پوست چرب، بهتر است از شوینده های حاوی سالیسیلیک اسید استفاده کنید. اگر پوستی خشک دارید، ممکن است دچار قرمزی و خارش شوید. بنابراین بهتر است از شوینده های غیر صابونی استفاده کنید. همچنین به افراد با پوست مختلط نیز همین توصیه می شود. افراد با پوست نرمال می توانند در طول تابستان از ژل های شستشوی صورت استفاده کرده و دو تا سه بار در روز صورت را شستشو دهند.

2-ضد آفتاب را فراموش نکنید

ضد آفتاب چیزی است که به هیچ عنوان نباید در تابستان فراموش شود. حفاظت از پوست صورت، دست ها، پاها و هر قسمتی از بدن که در مقابل آفتاب است، ضروری است. اشعه فرابنفش موجود در خورشید، باعث بروز آفتاب سوختگی، چین و چروک، خطوط و پیری زودرس می شود. کرم ضد آفتاب حداقل با SPF30 تهیه کرده و دو بار در روز به قسمت هایی از پوست که در برابر آفتاب قرار می گیرد، بزنید.

3-آنتی اکسیدان اضافه دریافت کنید

از مرطوب کننده ها، سرم ها و ضدآفتاب هایی استفاده کنید که آنتی اکسیدان فراوانی دارند. برای مثال ویتامینC می تواند از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت کرده و کلاژن سازی را افزایش دهد. کرم هایی که دارای آنتی اکسیدان های طبیعی هستند، التهاب را کاهش داده، تاثیر رادیکال های آزاد را خنثی کرده و بازسازی پوست را منجر می شود.

4-اضافه کردن آنتی اکسیدان به رژیم غذایی

آنتی اکسیدان دریافتی از کرم ها به تنهایی کافی نیست. برای داشتن پوستی درخشان، باید پوست را تغذیه کنید. رژیم غذایی سالم در تابستان ضروری است. رژیم غذایی سالم شامل میوه های فصلی، مانند آناناس، میو های حاوی ویتامین C و گیلاس و آلبالو، غذاهای دریایی و سبزیجات است. این غذاها حاوی ویتامین های ضروری بوده و آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند.

5-خود را هیدراته نگه دارید

آب فراوان بنوشید و همراه داشتن یک بطری آب در هر جایی فراموش نشود. نوشیدن آب باعث می شود سموم از بدن دفع شده و پوست تازه و شاداب بماند.

6-میکاپ ساده و سبک انجام دهید

پوست در هوای بسیار گرم و مرطوب نیاز به تنفس دارد بنابراین بهتر است از آرایش های سنگین صرف نظر کنید. اما اگر نمی توانید بدون کرم پودر بمانید، از کرم های SPFدار و مرطوب کننده استفاده کنید که لایه ای سبک روی پوست شما ایجاد کند. لب ها را فراموش نکند. به جای استفاده از رژلب از نرم کننده های لب SPFدار استفاده کنید. بهتر است از آرایش چشم سنگین نیز صرف نظر کنید.

7-لایه برداری

در طول تابستان پوست فعالیت زیادی برای سالم نگه داشتن و بازسازی خود انجام می دهد. بنابراین بهتر است با لایه برداری به این فعالیت پوست کمک کنید. لایه برداری به پوست کمک می کند تا سلول های مرده را دفع کرده و پوست براق شود. می توانید از اسکراب های خانگی برای لایه برداری ملایم پوست استفاده کنید. اما در لایه برداری پوست زیاده روی نکنید.

8-مرطوب کننده خود را به روز کنید

اگر فکر می کنید در طول تابستان پوست شما نیاز به مرطوب کننده ندارد، کاملا در اشتباه هستید. تنها تفاوت بین مرطوب کننده های زمستان و تابستان این است که در زمستان مرطوب کننده های قوی و در تابستان مرطوب کننده های ملایم استفاد می شود. از یک مرطوب کننده فاقد چربی و سبک برای نگهداری رطوبت پوستتان استفاده کنید.

9-پاها را فراموش نکنید

پوست در قسمت صورت و گردن خلاصه نمی شود. بسیار از ما مراقبت از پاها را فراموش می کنیم. اکنون کفش های زمستانی را با صندل های تابستانی تعویض کرده اید و پاها نیاز به مراقبت خواهند داشت. از اسکراب پا برای رفع سلول های مرده پوست پا استفاده کرده و کرم مرطوب کننده و ضدآفتاب را فراموش نکنید.

10-دوش آب سرد بگیرید

از دوش آب گرم و حمام بخار در طول تابستان خودداری کنید و در عوض دوش آب سرد را جایگزین کنید. این کار باعث باز شدن منافذ پوست و تنفس آن شده و از بروز آکنه جلوگیری می کند. و بسیار شاداب کننده است.