پیاز دارای ویتامین C و آنتی اکسیدان فراوانی است، که موجب تقویت کلاژن‌سازی در پوست شده و در نتیجه از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری و آن را سفت می‌کند.

 

کاهش التهابات پوستی با پیاز

پیاز حاوی ترکیباتی است که خاصیت ضدالتهابی دارد و با تاثیر بر عملکرد  فعالیت 2 نوع آنزیم که سبب ایجاد التهاب و تحریک‌پذیری پوست می‌شود، می‌تواند باعث کاهش یا متوقف کردن فعالیت این دو آنزیم شده و پوستی زیبا و بدون را به ما هدیه دهد. 

 

پیاز لایه‌برداری طبیعی برای پوست

عصاره پیاز چون دارای اسیدهای گیاهی است روی پوست می‌تواند پیلینگ مناسب انجام دهد، یعنی باعث ریزش و رفع لایه سلول‌های مرده و کراتینی پوست شود و این فعالیت، شادابی پوست را فراهم می‌آورد که ثمره این عملکرد داشتن پوستی بدون لک، جوش، تمیز و با طراوت بوده که در بررسی‌ها و تحقیقات به اثبات رسیده است.

 

پیاز به جنگ آکنه‌ها می‌رود

یکی دیگر از ترکیبات پیاز کرومیم (chromium) است. یکی از عوامل مهم در بروز آکنه وجود باکتری است که کرومیم می‌تواند میزان آلودگی‌های باکتریایی را کم کرده و به کمتر شدن آکنه کمک کند. بنابراین، با وارد کردن این ماده غذایی در رژیم غذایی روزانه خود می‌توانید پوستی شاداب و زیبا داشته باشید.

 

 

ماسک‌های جادویی آب پیاز قرمز برای درمان لک، جای جوش و ضد پیری

ماسک اول: ماسک آب پیاز

خواص ماسک آب پیاز: شیره یا همان آب پیاز خام اثر بسیار مفیدی در بهداشت و لطافت پوست دارد به‌خصوص برای پوست‌هایی که چرب و ضخیم هستند.

 

آب پیاز به علت داشتن مواد ضدعفونی‌کننده گوگرددار و اسیدهای مفید چون اسید سیتریک می‌تواند به بهترین وجه جوش‌های معمولی و سرسیاه صورت و نواحی بینی را ضدعفونی و سریع درمان کند.

 

این ماسک به طور طبیعی پوست را روشن و لک ها را از بین میبرد واز پیری پوست جلوگیری می کند

 

مواد لازم: یک عدد پیاز متوسط

طرز تهیه ماسک آب پیاز: یک عدد پیاز را رنده کنید و از پارچه تمیز عبور داده.

 

نحوه‌ی استفاده از ماسک آب پیاز: شیره تهیه شده را توسط تکه ای پنبه روی پوست بمالید.

حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید که البته این زمان به میزان تحمل هر شخص قابل تغییر است.

 

چنانچه پوست نازک و حساس باشد، زمان کمتری لازم است و اگر پوست ضخیم یا چرب باشد مطمئنا به زمان بیشتری برای ادامه کمپرس آب پیاز نیاز است.

 

بعد از اتمام زمان مصرف، پوست را با آب و صابون یا شامپوی مناسب بشویید تا بوی احتمالی پیاز نیز رفع شود یا توسط پنبه آغشته به سرکه رقیق شده سیب، پوست را تلطیف کنید.

 

هفته‌‌ای 4-3 مرتبه در هر موقع از روز یا شب این کار را انجام دهید. 

 

ماسک دوم: ماسک عسل و پیاز

ماسک پیاز,ماسک آب پیاز,ماسک سفت کننده خانگی

ماسک‌عسل و آب پیاز

مواد لازم: 40گرم عسل طبیعی - 10گرم آب پیاز سفید

 

طرز تهیه ماسک عسل و پیاز: ابتدا عسل را روی حرارت بگذارید و در دمای پایین حدود 10دقیقه آن را داغ کنید. سپس آب پیاز را به آن اضافه کنید وحدود 5دقیقه این مخلوط را هم بزنید. سپس حرارت را بسته و صبر کنید تا مواد حاضر سرد شود.

 

نحوه‌ی استفاده از ماسک عسل و پیاز: به اندازه یک لایه نازک از ماسک را به پوست صورت خود بزنید. نیم‌ساعت صبر کنید تا ماسک خشک شود. سپس با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

 

خواص: این ماسک در درخشندگی پوست و از بین بردن لک های صورت در کوتاه مدت بسیار موثر است و همینطور روغن رزماری و اسطوخودوس برای پوست های خشک و افرادی که به بوی پیاز حساسیت دارند پیشنهاد می شود.

 

مواد لازم: پیاز قرمز - ماست و کشک - روغن اسطوخودوس و رزماری

 

طرز تهیه ماسک ماست و آب پیاز: پیاز قرمز را خرد کنید و داخل مخلوط کن بریزید ، سپس آب آن را خوب بگیرید. آب پیاز را داخل کاسه ای بریزید و 2 قاشق از این آب را داخل ظرف دیگری ریخته و به آن ماست یا کشک اضافه و مواد را خوب با هم ترکیب کنید.

 

اگر دوست دارید ترکیب خوش بویی داشته باشید به آن دو قطره روغن اسطوخودوس و رزماری اضافه کنید و روی صورت بمالید.

 

نحوه‌ی استفاده: بهترین روش استفاده از این ماسک به این طریق است که 15 تا 20 دقیقه صورت را به صورت دورانی ماساژ دهید تا مواد به خورد پوست برود

 

اگر چشم هایتان به پیاز حساسیت دارند می توانید چشم ها را ببندید و بعد از 30 دقیقه صورت را با آب بشویید، برای جلوگیری از حساسیت چشم ها شما بهتر است اجازه دهید ماسک روی صورت باقی بماند و ماساژ دادن را انجام ندهید.