رابطه جنسی یک غریزه طبیعی در وجود انسان‌ها است و از نظر روانشناسی یک ابزار برای نشان دادن روابط عاطفی عمیق بین دو شخص محسوب می‌شود. پس اگر از رابطه جنسی لذتی نمی‌برید، باید علت آن را شناسایی کرده و درجهت رفع آن اقدام کنید. رابطه جنسی به روش‌ها و اشکال مختلفی انجام می‌شود اما معنایی فراتر از آمیزش جنسی دارد؛ با یادگیری روش صحیح رابطه جنسی می‌توانید کیفیت رابطه زناشویی‌تان را ارتقا داده و به اوج لذت برسید.

چنانچه آگاهی لازم را برای اولین رابطه زناشویی در شب زفاف داشته باشید می توانید بدون هیچ مشکلی یک رابطه بدون درد تجربه کنید. نکته مهمی که برای داشتن زندگی زناشویی لذت بخش وجود دارد هنر برقراری ارتباط با همسر به هنگام رابطه جنسی می باشد به خاطر همین قانون گذاشتن برای این رابطه بی معنی است ، چرا که تفاوت های فردی انسان ها را از یکدیگر متمایز کرده و واکنش های آنها نسبت به هر موردی خاص خود آن فرد می باشد. اگر دنیایی از سوال در ذهنتان برای نخستین رابطه زناشویی ایجاد شده است این بخش از سلامت نمناک را دنبال کنید تا با نکاتی که بایستی قبل و بعد از رابطه جنسی رعایت کنید آشنا شوید.

مهمترین نکات در برقراری اولین رابطه جنسی

1- به توصیه روانشناس ها شب زفاف نباید با جبر آغاز شود و نخستین رابطه جنسی و پاره شدن پرده بکارت باید به دنبال نوازش و معاشقه باشد و همسر باید رفتاری انجام دهد که عروس خود راغب به عمل رابطه جنسی شود نه اینکه با عجله و متوسل شدن به زور فقط حس شهوت خود را فرونشاند چرا که در این حالت تنها جسم زن تصرف شده و از تصرف کردن روحش عاجز میماند.

بنابراین باید تمام تمهیدات لازم توسط شوهر در شب زفاف به کار گرفته شود و هر رفتاری با ملایمت و ظرافت هر چه تمام انجام شود و به این موضوع واقف باشد کوچکترین خطا در شب زفاف می تواند همسرش را چنان دل آزرده و خسته کند که اثرات آن تا پایان زندگی زناشویی جبران ناپذیر باشد.

2- سعی کنید در اولین رابطه جنسی با همسرتان سکوت را رعایت کنید چرا که به کار بردن حرف های تحریک کننده و صحبت های نابجا و اضافه امکان دارد نتیجه ای عکس در بر داشته باشد. چرا که این اولین تجربه شماست و مطمئنا از موارد و تمایلاتی که منجر به ناراحتی همسرتان میشود اطلاع ندارید پس بهترین گزینه برای ایجاد یک رابطه لذت بخش و آینده دار سکوت کردن است.

3- به هیچ وجه پس از این که رابطه جنسی تمام شد نباید نگران و مضطرب شوید که مبادا دچار بیماری شوید و یا همسرتان باردار شده پس قبل از رابطه جنسی بایستی نکات ایمنی را در پیشگیری از بارداری مد نظر داشته باشید.

4- پیش از این که رابطه جنسی برقرار کنید از خوردن غذای سنگین پرهیز کنید چرا که منجر به خواب آلودگی تان می شود و همچنین به هیچ عنوان از مشروب استفاده نکنید زیرا با نوشیدن نعوظ با مشکل مواجه می شود.

5- از اینکه همزمان به ارگاسم برسید نگران نباشید البته بسیاری از خانم ها تا وقتی که تجربه کافی نداشته باشند در طول رابطه جنسی خود به ارگاسم نمیرسند و بعید است که در اولین رابطه جنسی هم مرد و هم زن همزمان ارضا شوند بنابر این سعی بر این داشته باشید که خوش بگذرانید و حتماً چیزهایی که برایتان لذت بخش است را به یکدیگر بگویید تا کمکی به ارضاء شدنتان بکند.

6- اگر آقایان در مدت زمان بسیار کم ارضاء شدند هیچ اشکالی ندارد کمی معاشقه و خوابیدن کمک می کند که دوباره شروع به رابطه کنید و در دومین بار بسیار ریلکس تر از قبل شوید.

7- تا سه روز بعد از نزدیکی خونریزی کم طبیعی بوده و جای هیچ نگرانی نیست اما چنانچه این خونریزی ادامه پیدا کرد و زمان بر شد حتماً باید به پزشک معالج زنان و زایمان مراجعه کند.

دانستنی های جالب و مهم درباره پرده بکارت

ناگفته نماند وقتی که برای اولین بار در یک رابطه جنسی یک زن پرده بکارت خود را از دست می دهد درد شدید یا متوسطی را متحمل می شود به خصوص زمانی که استرس بالایی دارد و یا به علت عدم آمادگی اش مجرای واژینال ترشحات کافی نداشته و به حالت خشک باقی مانده است. در ادامه نکات مهمی درباره پرده بکارت می خوانید.

در ابتدای واژن عضله ای ماهیچه ای به نام پرده بکارت قرار دارد که معمولا در اولین یا دومین رابطه جنسی از بین میرود.این پرده انواع مختلفی دارد که یکی از آنها شکل حلقوی می باشد زنان به خاطر داشتن پرده بکارت حلقوی هیچ گونه خونریزی و آسیبی دچار نمی شود و دیده شده به علت بافت ماهیچه ای ضخیم آن پس از اولین رابطه جنسی تا مدتها درد مقاربت را داشته اند.

پرده بکارت نسبت به عضلات دیگر بدن دارای رشته های عصبی بسیار کمی است به همین علت با وجود داشتن آرامش روحی و جسمی پاره شدن آن با درد کمی همراه می باشد بهتر است پاره شدن پرده و عمل دخول هنگامی که بدن آرام و بدون هیچ اضطراب و خستگی است انجام شود بنابراین پس از یک مراسم طولانی در اولین شب ازدواج نزدیکی توصیه نمی شود.

بایستی پیش از نزدیکی زنان نه به خاطر گرفتن گواهی سلامت پرده بکارت بلکه به خاطر آگاه بودن از نوع پرده بکارت خود به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و درخواست توضیحات لازم در این باره کنند چرا که در مواردی نادر پیش آمده که به علت ضخیم بودن پرده بکارت و برای پاره شدن آن احتیاج به عمل جراحی شده است.

باید بدانید گاهی پیش آمده است که با یک یا دوبار نزدیکی پرده بکارت به طور کامل پاره نشده است و هر بار بخشی از آن پاره شده و با کمی خونریزی همراه بوده است. البته ناگفته نماند بدون اینکه پرده بکارت پاره شود مایع اسپرم ریخته شده بر روی آن نیز می تواند حاملگی و بارداری را به دنبال داشته باشد. زیرا اسپرماتوزئیدی که در اسپرم وجود دارد میتواند از سوراخ پرده به سمت تخمک زن حرکت کرده و موجب بارداری شود که در این موارد نادر زن با وجود پرده بکارت سالم حامله میشود.

برای بخوبی سپری شدن رابطه جنسی و پیش از اینکه پرده بکارت پاره شود سعی کنید مدت زمان قابل توجهی صرف معاشقه و ملاعبه کرده تا با افزایش ترشحات واژن از شدت درد احتمالی کاسته شود.

توصیه می کنیم یک ژل لوبریکانت همراه خود داشته باشید تا حین رابطه جنسی از آن استفاده کنید چرا که در بعضی از خانم ها در اولین رابطه جنسی به علت اضطراب و نگرانی ترشحات واژنی کم میشود که این خود باعث ایجاد درد می گردد.پس استفاده از این ژل تا حدودی می تواند موثر واقع شده و همچنین از پاره شدن کاندوم در حین رابطه جلوگیری کند.

دلایل ایجاد کننده درد در اولین رابطه زناشویی

تجربه رابطه جنسی برای اولین بار در شب زفاف همیشه دردناک نیست ولی ممکن است این ارتباط برای بعضی زنان و یا حتی آقایان در شب زفاف دردناک و تلخ باشد. دردی در حد معمولی در اولین رابطه جنسی تجربه می شود که در برخی از موارد دلایلی پزشکی همچون کیست های تخمدان و مشکلات مجاری ادرار دخیل میباشند این قبیل دردها در رابطه جنسی شب زفاف می تواند هیجاناتی از جمله اضطراب ، استرس و احساس گناه و ... داشته باشد.

علل ایجاد درد در زنان هنگام برقراری اولین رابطه زناشویی در شب زفاف

خشکی واژن یکی از علت های رایج دردهای واژینال در زنان می باشد که معمولاً در آستانه تحریک شدن زن و رابطه جنسی ترشحات مخاطی در مجرای واژن ایجاد شده تا رابطه جنسی به سهولت انجام شود که اختلالات عصبی و استرس منجر می شود ایجاد این ترشحات با مشکل مواجه شود.

چنانچه برخی از زنان در زمان رابطه جنسی دردهای عمیق شکمی احساس کنند این مشکل می تواند ناشی از از دلایل پزشکی مثل مشکلات رحمی و ... باشد که مطابق نظر پزشک متخصص زنان و زایمان منشا این دردها می تواند کیست های تخمدان، بیماری های عفونی لگنی ، مشکلات مجاری ادراری ، آندیومتریوزیس و... باشد.

دردهای هیجانی در اولین رابطه جنسی نشانه چیست؟

علل هیجانی از قبیل احساس گناه و استرس و ترس می تواند منجر به درد شدیدی در نخستین رابطه جنسی شود که از آرامش در حین رابطه جنسی جلوگیری می کند چنانچه این احساسات در زنان غیر قابل کنترل شود واژن آنها دچار خشکی شده و قادر به برقراری رابطه مطلوبی نخواهند شد.

دلایل ایجاد درد در آلت مردانه

اگرچه این مشکل چندان رایج نیست ولی مردهایی هستند که در اولین رابطه زناشویی خود در شب زفاف در آلت خود احساس درد شدیدی می کند که یکی از دلایل معمول این مشکل اختلال و آسیب در بافتی است که روی آلت مردانه را پوشانده و یا بیماریهای دستگاه تناسلی مردانه دلیل دیگر آن می تواند باشد و همچنین ختنه نشدن (البته در بین مسلمانان کمتر دیده می شود) دلیل دیگری می باشد و چنانچه پوست ختنه گاه خیلی محکم و سفت باشد میتواند مشکلاتی در حین مقاربت ایجاد کند. دلایل دیگری همچون درماتیتهای پوستی ، آسیب آلت خارجی مردانه و یا پسوریازیس(دا الصدف) نیز در ایجاد این مشکل دخالت دارد.

راه درمان دردهای مقاربتی

آن دسته از زن هایی که در حین رابطه جنسی دچار مشکل و درد می شوند بایستی از محلول های لیز کننده روی واژن خود به کار ببرند که البته توجه داشته باشند این کار توسط پزشک متخصص تجویز شود و همچنین خانمهایی که دچار دردهای لگنی و شکمی شدیدی می شوند باید توسط متخصصین زنان و زایمان بررسی و آزمایش و همچنین مورد ارزیابی قرار بگیرند به طور کلی باید بدانید مردان و زنانی که بنا به دلایل عاطفی یا هیجانی دچار دردهای مقاربتی می شوند بایستی تحت نظر و درمان روانشناس ، مشاور و یا سکس تراپیست اقدام به درمان و پیشگیری این دست مشکلات بکنند و همچنین مردانی که دچار دردهایی حین رابطه جنسی می شوند باید به متخصصینی مثل اورولوژیست مراجعه کنند تا درمان شوند.