قیمت سکه و طلا در بازار امروز اعلام شد. قیمت سکه و طلا در بازار تهران امروز چقدر است؟ قیمت سکه و طلا در بازار افزایشی شد. قیمت سکه و طلا در بازار  نرخ جدیدی امروز به ثبت رساند که در ادامه این گزارش قیمت سکه و طلا در بازار امروز را بخوانید.

قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده طلا از امروز اجرایی می شود. با اجرای این قانون اصل طلا، از مالیات ارزش افزوده معاف و فقط اجرت ساخت و سود، مشمول مالیات می شود.

قیمت سکه یکشنبه ۱۲ دی ۱۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان ثبت شد. افت نرخ دلار در بازار داخلی، بازار طلا و سکه روز یکشنبه را با مقاومت بالا و افت ناچیزی پشت‌‌‌سر گذاشت.

قیمت سکه امروز

مرزبانی سکه امامی از سطح ۱۳میلیون تومان با وجود محرک‌‌‌هایی همچون افت نرخ دلار در بازار داخلی، بازار طلا و سکه روز یکشنبه را با مقاومت بالا و افت ناچیزی پشت‌‌‌سر گذاشت. قیمت سکه روز گذشته به قیمت ۱۳میلیون و ۵۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

علاوه بر این، با توجه به شرایط فعلی حاکم بر بازار، حباب قیمتی این کالا نیز به‌نسبت اندکی کاهش یافته است. البته همچنان برای معامله‌‌‌گران سکه، روند قیمتی دلار نسبت به رفتار اونس طلا اهمیت بیشتری دارد.

در واقع سرمایه‌گذاران با توجه به حرکت دلار در بازار داخلی، جهت بازار خود را تعیین می‌کنند و رفتار اونس طلا شدت تغییرات افزایشی یا کاهشی سکه امامی را تعیین می‌کند. با این حال، در بازار قدرت کاهشی‌‌‌ها به اندازه‌‌‌ای نبود که تغییر معناداری در روند بازار ایجاد کند.

قیمت سکه یکشنبه ۱۲ دی ۱۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان ثبت شد. نیم‌سکه نیز شش میلیون و ۷۵۰ هزار تومان اعلام شد. قیمت ربع سکه نیز سه میلیون و ۸۳۰ هزار تومان هزار تومان ثبت شد.

قیمت طلا و سکه

پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال 

به دنبال افزایش قیمت انس جهانی طلا، بازار طلا و سکه نیز امروز صعودی شد اما در پایان معاملات شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم. بازار طلا اولین روز هفته را با نوسان بالایی آغاز کرد. درحالی که به دنبال اخبار مثبتی که از مذاکرات به گوش می‌رسد، دلار نزولی شده اما به دنبال افزایش قیمت اونس جهانی طلا، امروز شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در میانه معاملات بودیم. در حدی که قیمت سکه امامی طرح جدید در ساعاتی از معاملات به ۱۳میلیون و ۱۴۸هزارتومان نیز رسید. اما این شوک تا پایان معاملات باقی نماند و بازار اندکی آرام گرفت. 

در همین رابطه، ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلای تهران، در رابطه با نوسانات امروز گفت: به طور طبیعی، با افزایش قیمت انس جهانی، قیمت طلا هم افزایش می‌یابد. زمانی که نوسانات وجود دارد بازار چندان نمی‌تواند آرامش داشته باشد و باید صبر کرد.

وی افزود: طی روزهای پنجشنبه و شنبه، اتفاقی در اقتصاد رخ نداد و امیدواریم آرامش به بازار برگردد تا مردم بتوانند معاملات کنند.

وی در پاسخ به اینکه نوسانات بازار روزهای آینده ادامه خواهد یافت یا خیر، تاکید کرد: باید دید چه اتفاقاتی برای انس جهانی می‌افتد. فردا هم یکشنبه و بازار جهانی تعطیل است و همچنین در تعطیلات سال نو میلادی قرارداریم.

رییس اتحادیه طلا در رابطه با وضعیت بازار تا پایان سال ادامه داد: تجربه نشان داده است با نزدیک شدن به آخر سال دادوستد بهتر می‌شود؛ البته به شرطی که نوسانات نباشد. حال که به پایان سال نزدیک می‌شویم امیدواریم ثبات به بازار برگردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر توافق صورت پذیرد، ارتباطات ایران با جهان بهتر می‌شود و با بهبود وضعیت بازار ارز، آرامش بیشتری به بازار طلا نیز تزریق می‌شود. در آن صورت شرایط بازار با امروز متفاوت خواهد بود و اگر در آن مسیر قرار بگیریم، می‌توان انتظار داشت قیمت‌ها کاهش یابد.

فروش در بازار سکه بیشتر شد

دیشب در بازار پشت خطی،‌ اسکناس آمریکایی به راحتی حمایت ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست داد و این موضوع موجب شد که فروش ها در بازار سکه نیز بیشتر شود.

اگر امروز افت قیمت دلار ادامه پیدا کند، سکه بازان کار دشواری برای حفظ مرز ۱۳ میلیون تومانی خواهد داشت. دیشب در بازار پشت خطی،‌ اسکناس آمریکایی به راحتی حمایت ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست داد و این موضوع موجب شد که فروش ها در بازار سکه نیز بیشتر شود.

فلز گران بهای داخلی به دنبال افت دلار تا نزدیک مرز ۱۳ میلیون تومان پایین رفت و این موضوع موجب شد که احتمال برگشت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومانی تقویت شود. به باور تحلیل گران شرط افت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومانی این است که دلار حداقل زیر محدوده ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان تثبیت شود. بررسی ها نشان می دهد که با دلار ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومانی ارزش ذاتی سکه به میانه محدوده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی خواهد رسید. سکه با چنین ارزش ذاتی کار بسیار دشواری دارد که مرز ۱۳ میلیون تومان را در بازار حفظ کند. دلیل این موضوع، حباب فلز گران بهای داخلی است که معمولا در سال جاری به ندرت به بالای ۳ درصد رسیده است.