وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. مجلس طرح وام فوری ازدواج را تصویب کرد.

زنان خانه‌دار همچون سال‌های گذشته می‌توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی در سال 1401 استفاده کنند. بیمه زنان خانه‌دار با عنوان بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و یکی از انواع بیمه اختیاری سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود که از آذرماه سال ۱۳۸۷ با اخذ مصوبه هیات مدیره، تصویب شد.

شرط سنی برای بیمه زنان خانه‌دار سازمان تامین اجتماعی

طبق قانون سازمان تامین اجتماعی، زنان خانه‌دار در حد فاصل سنی ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند به شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه و تقاضای بیمه کنند. ضمنا چنانچه متقاضیان در تاریخ ارائه تقاضا بالاتر از سقف سنی مورد اشاره سن داشته باشند، در صورتی که معادل مازاد سنی دارای سابقه پرداخت حق بیمه باشند تقاضای بیمه آنان در صورت احراز سایر شرایط مقرر قابل پذیرش خواهد بود.

انواع بیمه زنان خانه‌دار سازمان تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی سه سطح از تعهدات بیمه‌ای را برای زنان خانه‌دار درنظر گرفته است؛ نوع اول با نرخ پرداخت حق بیمه ۱۴ درصد است و تنها شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی می‌شود. نوع دوم نرخ پرداخت حق بیمه ۱۶ درصد است و شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی خواهد بود. نوع سوم با نرخ پرداخت حق بیمه ۲۰ درصدی، شامل تعهدات بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی می‌شود. نکته با اهمیت این است که دو درصد از این نرخ‌ها را دولت متعهد شده است. به این ترتیب در سال جاری با توجه به حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار برای مدل اول یعنی نرخ پرداخت حق بیمه سهم بیمه شده ۱۲ درصد، مبلغ ماهانه ۲۳۰ هزار تومان، برای مدل دوم یعنی نرخ پرداخت حق بیمه ۱۴ درصد، مبلغ ماهانه ۲۶۷ هزار تومان و برای مدل سوم یعنی نرخ پرداخت حق بیمه ۱۸ درصد، مبلغ ماهانه ۳۴۳ هزار تومان پرداخت می‌کنند. این مبالغ برای هر سال متغیر بوده و بر اساس حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال معین می‌شود.

مزیت بیمه زنان خانه‌دار سازمان تامین اجتماعی

در طرح زنان خانه‌دار ابتدا انتخاب نرخ‌ها با متقاضی است. بعد از انتخاب نرخ توسط متقاضی با توجه به شرایط او از لحاظ سابقه و وضعیت سلامتش نرخ پرداخت حق بیمه مشخص می‌شود، اما مزیت دوم بیمه زنان خانه‌دار به اجباری نبودن بحث بیمه درمانی مربوط می‌شود؛ ممکن است یک زن خانه‌دار از خدمات بیمه درمانی همسرش استفاده کند، در این صورت ضرورتی ندارد این فرد، حق بیمه درمان هم بپردازد. به عبارتی می‌تواند قرارداد بدون بیمه درمانی با تامین اجتماعی منعقد کرده و همچنان از خدمات درمانی بیمه همسر استفاده کند و تعهدات بلندمدت شامل بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کند. به‌عنوان مثال دختر مجردی که در خانه پدر زندگی می‌کند، می‌تواند از خدمات درمانی بیمه پدر، مادامی که ازدواج نکرده یا اشتغال به کار ندارد، بهره‌مند شود و تعهدات بلندمدت را در قرارداد بدون درمان از سازمان تامین اجتماعی دریافت کند.

زنان تقریباً نصف جمعیت جامعه امروز ما را تشکیل داده‌اند. بخش قابل توجهی از این جمعیت، خانه‌دار هستند و عمر خود را صرف پرورش فرزندان و رسیدگی به امور خانه می‌کنند. دغدغه‌های مالی برای زنان خانه‌دار هم وجود دارد و مشکلات اقتصادی خانواده ذهن بسیاری از آن‌ها را مشغول کرده است. یکی از راهکارهای کم‌رنگ شدن مشکلات مالی و معیشتی، استفاده از وام‌های بانکی است. جالب است بدانید که تسهیلات بانکی فقط مختص افراد شاغل و درآمدزا نیست و زنان خانه‌دار هم می‌توانند برای رفع دغدغه‌های مالی، از وام‌های بانکی استفاده کنند. 

شرایط دریافت وام زنان خانه دار از بانک چیست؟

شرایط دریافت وام برای زنان خانه‌دار، به بانکی که انتخاب می‌کنند بستگی دارد و شرایط هر بانک می‌تواند با دیگری متفاوت باشد. حتی طرح و عنوان این وام‌ها هم ممکن است در هر بانک متفاوت باشد. در بعضی از بانک‌ها لازم است که یک یا دو ضامن معتبر معرفی کنید. در بعضی دیگر هم شرط داشتن حساب بلندمدت اجباری است. بنابراین پیش از اقدام برای درخواست وام، از شرایط همه بانک‌های وام‌دهنده مطلع شوید تا در زمانتان صرفه‌جویی کنید. در ادامه به تعدادی از بانک‌های کشور اشاره خواهیم کرد که برای دریافت وام زنان خانه دار می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید.

طرح بانوی ایرانی در بانک کشاورزی

طرح بانوی ایرانی از تسهیلات بانک کشاورزی برای همه زنان خانه‌دار شهری و روستایی است. زنان ایرانی با افتتاح حساب سپرده‌گذاری در بانک کشاورزی می‌توانند از این بانک وام دریافت کنند و بین ۶ تا ۱۲ ماه آن را بازگردانند. این طرح با هدف رونق فعالیت‌های اقتصادی زنان و کمک به کم‌رنگ شدن فقر در میان زنان ارائه شده است. هر خانم اگر حداقل یک ماه از حساب سپرده‌گذاری‌اش در بانک کشاورزی گذشته باشد، می‌تواند برای دریافت وام زنان خانه دار از این بانک اقدام کند. هر خانم با حساب سپرده یک ماهه می‌تواند به میزان ۵۰ درصد مبلغ حساب خود، وامی با سود ۱۸ درصد از بانک کشاورزی دریافت و آن را طی اقساط ۶ ماهه تسویه کند. در صورتی که ۴ ماه از افتتاح حساب شما در این بانک گذشته باشد، می‌توانید علاوه بر ۵۰ درصد، به میزان ۷۰ یا ۸۵ درصد از مبلغ سپرده خود درخواست وام دهید. هر خانم با سپرده ۴ ماهه، اگر برای وام به ارزش ۵۰ درصد از مبلغ حساب خود اقدام کند، می‌تواند طی اقساط ۲۴ ماهه با سود ۱۴ درصد آن را به بانک برگرداند. اگر ۷۰ درصد تقاضا دهد، می‌تواند با همان سود ۱۴ درصد مبلغ وام را برگرداند، اما مدت زمان بازپرداخت آن ۱۲ ماه خواهد بود. برای متقاضیان وام ۸۵ درصد از مبلغ حساب سپرده، سود ۱۵ درصد و اقساط ۱۲ ماهه در نظر گرفته شده است.

وام فوری

 
وام از بانک دی با طرح ویژه بانوان

وام زنان خانه دار در بانک دی هم ارائه می‌شود. البته این وام فوری تنها مختص زنان خانه‌دار نیست و خانم‌های شاغل هم می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند. از مزایای دریافت وام طرح ویژه بانوان در بانک دی، می‌توان به ارائه خدمات بیمه‌ای اشاره کرد. بیمه بدنه خودرو، شخص ثالث و آتش‌سوزی منزل مسکونی را می‌توانید با تخفیف تهیه کنید و هزینه آن را به صورت اقساط بپردازید. همچنین از دیگر مزایای این وام، واگذاری امتیاز آن به فرزندان یا همسر است.

برای دریافت این وام، لازم است که حتماً حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه در بانک دی باز کنید و حداقل ۲ میلیون تومان به این حساب منتقل کنید. سقف این وام ۵۰ میلیون تومان است و بعد از گذشت ۳ ماه از زمان سپرده‌گذاری در حساب، می‌توانید آن را دریافت کنید. سود بازپرداخت وام فوری بانک دی ۱۸ درصد محاسبه شده است و طی اقساط ۳۶ ماهه باید آن را تسویه کنید. اگر مبلغ درخواستی شما حداکثر ۲۰ میلیون تومان است، تنها به یک ضامن نیاز خواهید داشت. اما برای دریافت وام ۵۰ میلیونی، باید ۲ ضامن به بانک معرفی کنید. در نهایت این وام به صورت کارت اعتباری به وام‌گیرنده ارائه خواهد شد.

اگر معرفی ضامن رسمی برایتان پرچالش است و حداکثر به ۲۰ میلیون تومان نیاز دارید، یک وام راحت‌تر برایتان سراغ داریم. اگر وارد صفحه وام بدون ضامن در سایت لندو شوید، می‌توانید تا سقف ۲۰ میلیون تومان از این سامانه وام دریافت کنید. این وام با همکاری بانک آینده داده می‌شود و برای دریافت آن به ضامن، چک و پیش‌پرداخت نیازی نیست. در واقع ارائه سفته برای ضمانت کافیست. از مزیت‌های این وام می‌توان به آنلاین بودن تمام مراحل آن، از افتتاح حساب تا دریافت اعتبار اشاره کرد. 

طرح یاس بانک سینا

بانک سینا در طرح یاس تسهیلات ویژه‌ای در اختیار بانوان قرار می‌دهد. برای دریافت وام زنان خانه دار بانک سینا نیازی به سپرده‌گذاری نیست و تنها افتتاح حساب کفایت می‌کند. این وام مخصوص خرید کالا است و به صورت کارت اعتباری ارائه می‌شود. با این کارت می‌توانید کالای مورد نظرتان را از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک سینا تهیه کنید. یادتان باشد که از زمان صدور کارت تنها یک ماه برای خرید کالا فرصت دارید و بعد از آن کارت منقضی خواهد شد.

اگر خانم متقاضی وام طرح یاس، خانه‌دار باشد تا سقف ۱۰ میلیون تومان و اگر شاغل باشد تا سقف ۲۰ میلیون تومان می‌تواند از بانک سینا وام دریافت کند. متقاضی باید حداکثر در طی ۳۶ قسط ماهانه مبلغ این وام را با سود ۱۸ درصد به بانک بازگرداند. برای دریافت وام ۱۰ و ۱۵ میلیون تومانی از بانک سینا به یک ضامن رسمی با نامه کسر از حقوق نیاز دارید. اما وام ۲۰ میلیون تومانی بانک سینا به شرط معرفی دو ضامن رسمی با نامه کسر از حقوق به خانم‌های شاغل ارائه خواهد شد.

طرح اندوخته بانوان در بانک مهر ایران

وام زنان خانه‌دار در بانک مهر ایران با عنوان طرح اندوخته بانوان ارائه می‌شود. برای دریافت این وام بانوان باید در بانک حساب داشته باشند و مبلغی را به صورت ماهانه واریز کنند. البته پدر یا همسر خانم هم می‌تواند برای افتتاح حساب و واریز مبلغ ماهیانه اقدام کنند.

اگر مبلغ ماهیانه پشت سرهم واریز شود، خانم‌ها بعد از گذشت ۴ ماه می‌توانند برای دریافت وام اقدام کنند. میزان واریزی ماهانه هم باید حداقل ۴۰۰ هزار تومان باشد. در این مرحله مشتری می‌تواند برای دریافت وام ۵ میلیونی با بازپرداخت ۲۴ ماهه اقدام کند. بعد از تسویه این مبلغ، در صورت استمرار واریز مبلغ ماهیانه، متقاضی می‌تواند از تسهیلات دوم طرح اندوخته استفاده و وام ۱۸ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۴ ماهه دریافت کند. بعد از تسویه این مبلغ، در صورتی که وام‌گیرنده در هر ماه علاوه بر قسط ماهانه، میزان ۲۰۰ هزار تومان هم به حساب خود واریز کرده باشد، می‌تواند برای وام ۳۶ میلیونی درخواست دهد. این وام باید در اقساط ۳۶ ماهه تسویه شود. با همین روند با گذشت ۳۶ ماه، متقاضی مجدد می‌تواند وام ۵۰ میلیونی با اقساط ۳۶ ماهه از بانک بگیرد.

یک نکته مهم: مبلغ واریز ماهیانه در ۴ ماه اول باید ۴۰۰ هزار تومان باشد. اما از ماه پنجم می‌توانید این مبلغ را به ۲۰۰ هزار تومان کاهش دهید. یعنی میزان مبلغ پرداختی شما در هر ماه با جمع مبلغ قسط ماهانه وام درخواستی و ۲۰۰ هزار تومان وایز مستمر ماهانه برابری می‌کند.
یادتان باشد: وام طرح اندوخته بانک مهر ایران در ۵ مرحله با مبالغ متفاوت ارائه می‌شود. اگر بعد از دریافت وام در هر مرحله، تمایلی به دریافت وام مرحله بعد نداشتید، می‌توانید پس از تسویه وام قبلی یا بعد از گذشت یک‌سوم از میزان بازپرداخت آن، تمام مبلغی که به صورت مستمر در هر ماه واریز می‌کردید را از حساب خود برداشت کنید.

وام فوری

وام بانک کارگشایی با وثیقه‌های طلایی

بانک کارگشایی با اجرای یک طرح جالب، در فهرست بانک‌های ارائه‌دهنده وام زنان خانه دار قرار گرفته است. با وثیقه گذاشتن طلا در این بانک می‌توانید بدون معرفی ضامن از ۲ تا ۲۰ میلیون تومان وام فوری دریافت کنید. ضمانت وام ۲ میلیون تومانی ۳۰ گرم طلا و وام جعاله ۲۰ میلیون تومانی ۱۰۰ گرم طلا است. تاریخ بازپرداخت کل مبلغ وام، یک سال بعد از دریافت وام است و نیازی به پرداخت اقساط ماهیانه نیست. البته اگر سر موعد یک‌ساله مبلغ وام را تسویه نکنید، به ازای هر ماه مبلغ مشخصی به‌عنوان جریمه دیرکرد برای شما ثبت خواهد شد. وام قرض‌الحسنه ۲ میلیون تومانی این بانک با سود ۴ درصد ارائه می‌شود، اما سود وام جعاله ۲۰ میلیون تومانی آن ۲۰ درصد است.

نکته: طلای گرو گذاشته‌شده باید طلای تزئینی باشد و بانک هرگز سکه طلا را به‌عنوان ضمانت قبول نخواهد کرد.

طرح پرنیان بانک ملت

طرح پرنیان بانک ملت یکی دیگر از وام‌های مخصوص خانم‌ها است. زنان خانه‌دار یا شاغل باید در بانک ملت سپرده‌گذاری کنند تا بتوانند به میزان ۷۰ درصد از مبلغ سپرده خود را از بانک وام بگیرند. حداقل سپرده گذاری ۱۰ میلیون تومان است و حداکثر مبلغ وام با توجه به میزان سپرده ۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

توجه: در حال حاضر وام طرح پرنیان بانک ملت ارائه نمی‌شود. در صورت اجرای مجدد این طرح، حتماً اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

نگران چک نباشید

در صورتی که قصد دارید وام برای خرید اقساطی کالا دریافت کنید، ما یک پیشنهاد دیگر هم برای شما داریم. اگر وارد صفحه خرید اقساطی در لندو شوید، می‌توانید بدون معرفی ضامن و ارائه چک تا سقف ۲۰ میلیون تومان وام خرید کالا دریافت کنید. وام خرید کالا در لندو با همکاری بانک آینده داده می‌شود و باید در زمان درخواست وام یک حساب در این بانک باز کنید، اما نیازی به سپرده‌گذاری نیست. برای دریافت این وام ارائه سفته به‌عنوان ضمانت کافیست.

بانک دی

وام فوری بانوان بانک دی یکی از طرح‌های تسهیلاتی ویژه بانوان است. خانم‌های خانه‌دار و شاغل می‌توانند با افتتاح یک حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه و گذاشتن حداقل ۲ میلیون تومان در همان حساب، وام فوری بانوان خانه‌دار را از بانک دی بگیرند. نکته جالب درباره وام فوری بانوان بانک دی قابلیت واگذاری آن به فرزند یا همسر است. سقف این وام هم ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود و بازپرداخت ۳۶ ماهه و سود ۱۸ درصد دارد. این وام بانکی برای زنان خانه‌دار نیاز به دو ضامن معتبر و رسمی دارد که کمی کار را برای گرفتنش سخت می‌کند.

بانک کشاورزی

بانک کشاورزی هم با طرح بانوی ایرانی اقدام به ارائه وام بانکی برای زنان خانه‌دار کرده است. کافی است خانم‌ها به یکی از شعبه‌های بانک کشاورزی بروند و حساب بانکی افتتاح کنند و یک سپرده را به مدت ۴ تا ۶ ماه در حساب نگه دارند. بعد هم برای گرفتن وام فوری اقدام کنند. زمان بازپرداخت این وام از ۶ تا ۲۴ ماه است و نرخ تسهیلاتشان ۱۴ تا ۱۸ ماهه خواهد بود.

بانک کارگشایی

تقریبا بعید است خانم خانه‌دار یا زن غیرشاغلی را پیدا کنید که چندتکه‌ای طلا نداشته باشد. یکی از ساد‌ه‌ترین روش‌های گرفتن وام بانکی برای زنان خانه‌دار وثیقه گذاشتن همین طلاهای خانگی در بانک کارگشایی و گرفتن وام است. زنان خانه‌دار با گرو گذاشتن طلا می‌توانند از  ۲ تا ۲۰میلیون تومان وام بگیرند. خوبی این وام برای زنان خانه‌دار هم قرض الحسنه بودن آن است؛ یعنی سود ۴درصد که سود این وام را ناچیز می‌کند. البته برای گرفتن وام ۲ میلیونی باید ۳۰ گرم طلا برای گرو گذاشتن داشته باشید.

بانک سینا

خیلی مواقع خانم‌های خانه‌دار دنبال گرفتن وام برای خرید کالا یا لوازم خانگی هستند. اگر قصد گرفتن وام برای خرید کالا دارید، بهترین راه وام برای زنان خانه‌دار بانک سینا است. بانک سینا نام طرح یاس را روی آن گذاشته است. وام طرح یاس بانک سینا به صورت کارت اعتباری برای خرید کالا به متقاضیان داده می‌شود. یک اعتبار ۲۰ میلیون تومانی برای خرید از فروشگاه‌های تحت قرارداد با بانک سینا که به درد کسانی می‌خورد که هدفشان از گرفتن وام خریدن لوازم خانگی است. این طوری با یک تیر دونشان را می‌زنید؛ هم با کمتری دردسر ممکن وام می‌گیرید، هم وام‌تان مخصوص خرید کالاست و نیازتان را برطرف می‌کند.

بانک ملت

اگر خانم شاغل یا خانه‌دار هستید و در یکی از شعب بانک ملت حساب سپرده‌ای با موجودی حداقل ۱۰ میلیون تومان دارید، می‌توانید برای گرفتن تسهیلات طرح پرنیان بانک ملت اقدام کنید. بانک ملت تسهیلاتی تا سقف ۵۰ میلیون تومان به خانم‌ها ارائه می‌کند. البته سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه و البته داشتن یک حساب سپرده بلندمدت است. همین شرایط دشوار گرفتن وام فوری بانوان را کمی سخت می‌کند.

شرایط دریافت وام بانکی برای خانه‌دار

بعضی بانک‌ها وام بانکی برای زنان خانه‌دار را تحت عنوان وام خوداشتغالی با خانم‌ها می‌دهند، بعضی دیگر وام فوری بانوان را بدون هیچ پیش شرطی به متقاضیان می‌دهند. برخی هم هرچند در ظاهر از نام وام فوری بانوان استفاده می‌کنند اما در واقع اعتبار خرید لوازم خانگی به مشتریان خود می‌دهند. خلاصه قبل از انتخاب بانک، بهتر است بدانید شرایط هر کدام‌شان چیست.

مدارک لازم برای دریافت وام زنان خانه‌دار

هر کدام از بانک‌های ارائه‌کننده وام بانکی برای زنان خانه‌دار شرایط متفاوتی تعیین کرده‌اند. شرایطی که در بالا جزئیات هر کدام‌شان را گفتیم. اما به طور کلی وام بانوان خانه‌دار در ۲ حالت به آنها داده می‌شود؛ داشتن یک یا دو ضامن معتبر و رسمی برای گرفتن تسهیلات برای برخی بانک‌ها و داشتن حساب بلندمدت در برخی دیگر. پس قبل از اقدام برای گرفتن وام بانکی زنان خانه‌دار، نسبت به داشتن شرایط لازم همان بانکی که برای گرفتن وام اقدام کرده‌اید، مطمئن شوید.

برای باقی مدارک هم کافی است نام بانک و نام طرحی که با آن تسهیلات می‌دهند را در سایت همان بانک جست‌وجو کنید و مدارک لازم را مطالعه کنید. فراموش نکنید یکی از اولین مدارک لازم که در صورت نداشتن می‌‌تواند گرفتن وام را به تاخیر بیاندازد، افتتاح حساب در آن بانک است. پس در صورتی که در بانک وام‌دهنده هیچ حسابی ندارید، اول اقدام به باز کردن حساب کنید. در مرحله بعد هم مدارک لازم را جمع‌آوری کنید و وام‌تان را بگیرید.