عوامل زیادی موجب ارضا نشدن مردان می شود. عدم ارضا در رابطه جنسی مشکل بسیار مهمی است که با دانستن علت ها و برطرف کردن آن ها، می توانید به کاهش عوارض آن کمک کنید. در ادامه مهم ترین دلایل ارضا نشدن مردان را بیان می کنیم:

1. خودارضایی

خود ارضایی در مردان به میزان زیاد باعث می شود به همان حالت خاصی که خود ارضایی می کنند عادت کرده و فقط در همان حالت ارضا شوند. معمولا همسران این مردان، از روشی که باعث ارضای همسرشان می شود اطلاع ندارند و یا نمی توانند او را به همان روش مورد انتظار مرد انجام دهند، همین مسئله باعث می شود که مردان در طول رابطه جنسی ارضا نشوند.

2. استرس و فشار روانی

یکی از دلایل واضح روحی و روانی مشکل ارگاسم در مردان، اضطراب است. اضطراب می تواند یکی از اثرگذارترین عاملها در ارگاسم نشدن مردان باشد. زمانی که فردی از لحاظ جسمی در حد اعتدال و یا پایین تر از آن نیز باشد، اضطراب ناموفق بودن در مسئله رابطه جنسی معمولا میتواند او را به حدی از ناتوانی برساند. زیرا ارگاسم صرفا جسمی نیست و اثر گذاری روان و آرامش روحی و اطمینان خاطر در آن بسیار تاثیرگذار است.

افرادی هستند که سطح اضطراب شغلی و یا زندگی شخصیشان به حدی است که فکر کردن به رابطه جنسی و ارگاسم در رابطه، برایشان غیر ممکن به نظر می آید. اضطراب موارد روزمره، شغل، خانواده و مسائل اقتصادی سهم زیادی در وجود این مشکل دارد.

3. مرد نباید لذت ببرد

بر اساس آموخته های غلط، برخی از مردان فکر می کنند فقط باید به زنشان لذت بدهند و این را تنها وظیفه خود تلقی می کنند. بنابراین تمرکزشان را روی لذت بردن همسرشان می گذارند و از تحریک مناسب خود غافل می شوند، همین مسئله باعث مشکلاتی در ارضای جنسی می شود. لازم است زن و مرد آموزش های زناشویی را قبل از ازدواج دریافت کنند و هردو در رابطه جنسی به ارضای یکدیگر بپردازند.

4. داروها و مشکلات جسمانی

برخی داروها و مواد مخدر، باعث به تاخیر افتادن و حتی عدم ارضای مردان می شود. همچنین بیماری های جنسی و جسمی، باعث ایجاد مشکلاتی در گیرنده های آلت تناسلی و تحریک، نعوظ و انزال می شوند.

5. افزایش سن

با افزایش سن، آلت مردانه به تحریک بیشتر برای ارضا شدن نیاز دارد، این مسئله ای طبیعی است. همین مسئله ممکن است باعث نگرانی ها و استرس هایی شود که مشکلات ارضای جنسی را دو چندان می کند.

مشکل ارگاسم در مردان میتواند به نوعی مشکل جسمی و یا روحی باشد. شاید بیشتر مردانی که با این مشکل مواجه شده اند، آنرا مسئله ایی مربوط به جسم و فعال عمل نکردن جسمشان بدانند. ولی در واقع قدرت و یا ضعف مردان در این باره صرفا جسمی نیست و در خیلی از موارد این مشکل به دلیل روحی بودن و اثرگذاری منبع روحی و روان بر جسم نیز تاثیر میگذارد.

تاثیر رژیم غذایی بر ارگاسم مردان

مسئله خوراک در ارگاسم مردان بسیار مهم است. خوراکی هایی که باعث بهتر شدن روند ارگاسم در مردان میشوند مانند:

مرکبات: پرتقال، نارنگی

غذاهای دریایی: ماهی، صدف، میگو

اسفناج، انجیر، پیاز

مغزهای خوراکی: بادام، گردو، تخم کدو

و خوراکی هایی که در دسته طبع های گرم قرار دارند و همچنین تخم مرغ، شکلات تلخ، گوشت قرمز مخصوصا گوشت گاو، همچنین جگر میباشد.

تنظیم بهتر خوراکی ها

افرادی که با این مشکل رو به رو میشوند با تنظیم بهتر خوراکی ها و پیش از آن با شناخت طبع خود میتوانند از نظر تغذیه به خود کمک کنند. پایین آمدن سطح اضطراب معمولا با بسیاری از خوراکی ها نیز به دست می آید. همانطور که پیش از آن نیز اشاره کردیم، روان و جسم به صورت مستقیم بر روی یکدیگر اثر گذارند و هر کدام در زمان کمبود مسئله ایی میتواند دیگری را تحت تاثیر قرار دهد. وجود انسان متشکل از روان و جسم است، بنابراین سلامت روان مستلزم سلامت جسم میشود و همچنین بالعکس.

مشاوره گرفتن از سکس تراپیست

بعد از بررسی های جسمی مشکل ارگاسم در مردان بوسیله سکس تراپ، افراد میتوانند به مسائل روحی خود بپردازند و اطمینان داشته باشند با حل مسائل روحی و آنچه که برای خودشان مشهود و قابل رویت نیست، دست آورد بهتری در این مسئله داشته باشند.

بررسی کودکی در مشکل ارگاسم

در خیلی از موارد در مورد ارگاسم در مردان، بررسی کودکی و ریشه های آنچه که در کودکی پیش آمده و امروز اثری روانی و جسمی اینچنینی در افراد دارد، بسیار مهم است. مشاور روانشناس سکس تراپ میتواند بررسی کنند که اگر مشکل فرد بیشتر به روان او و ترس های کودکی اش مربوط است، فرد را به مشاور روانشناس مخصوصا روانکاو ارجاع دهد. همچنین روانشناس مربوطه با بررسی های فرد در گذشته و تاثیر آن در حال امروز او، راه های درمانی اش را پیشنهاد دهد و دوره درمانی خود را با صبوری و همکاری پشت سر بگذارند.