همه ما محکوم به انجام یک سری عادات اشتباه در زندگی روزمره خود هستیم .عادتهایی که ممکن است حتی ندانیم چه مضراتی را به همراه خواهند داشت. حال اینجا گرد هم آمدیم تا عادات معمول و اشتباه در آرایش را که باعث آسیب رساندن به سلامت پوست میشود برشماریم.

اشتراک گذاری لوازم آرایش با دوستان

ممکن است شما لباس و یا جواهراتتان را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. گاهی ممکن است دوستی تقاضای استفاده از رژلب شما را داشته باشد . پاسخ شما در برابر این تقاضا چیست؟ باید بدانید که استفاده مشترک از لوازم آرایش امکان انتقال عفونت و حساسیتهای پوستی را بالا میبرد و هرگز نباید از لوازم آرایش اشتراکا استفاده نمود. ( هنگام استفاده رژلب و خط چشم به صورت مشترک احتمال ابتلا به عفونت های ویروسی چشمی و پوستی به شدت بالا میرود.)

استفاده از لوازم آرایش منقضی

تاریخ انقضا با دلایلی علمی و منطقی روی هر وسیله ذکر شده که عموم مردم بدون توجه به این تاریخ محصولات منقضی خود را همچنان استفاده میکنند و آرایش میکنند. همانطور که اگر تاریخ انقضا شیر موجود در یخچال گذشته و آن رادور میریزید ، باید در زمان انقضای لوازم آرایش هم آنها را کنار گذاشته و دور بیندازید. در هنگام استفاده از این لوازم منقضی شما ریسک عفونت و رشد باکتری که در پی آن تحریکهای ناخواسته پوستی و چشمی را به همراه دارد را افزایش میدهید. روی تمامی محصولات تاریخی درج شده که بعد از باز کردن و اولین استفاده تا چه زمانی مجاز به مصرف این وسیله هستید. ریملها و خط چشمها اصولا کوتاه ترین تاریخ مصرف را در بین لوازم آرایشی دارند.

خوابیدن با صورتی آرایش کرده

آیا خستگی مفرط اجازه پاک کردن آرایش را از روی پوستتان نمیدهد؟ آیا میدانید که صبح و به مرور زمان این عادت چه پیامدهایی را به همراه دارد؟ خوابیدن با ورتی آرایش شده میتواند منافذ پوست را مسدود کند همچنین میتواند سوزشهای چشم و حساسیتهایی را به همراه داشته باشد. هنگام خواب وقتی سرتان را میچرخانید ناخودآگاه آرایش موجود پخش میشود و نامحسوس وارد چشم شما میشود. آرایش چشم در شب میتاوند باعث بروزگل مژه، بسته شدن غدد، برجستگی و التمهاب اطراف چشم شود.

استفاده از مژه مصنوعی برخی از چسبهای مژه حاوی فرمالدئید هستند که باعث التهاب و تحریک چشم میشوند. اگر از مژه-های مصنوعی نامرغوب استفاده کنید مژه¬های شما دچار شکنندگی میشود. استفاده از مواد مرغوب و مطمئن ریسک موارد بالا را کمتر میکند اما لازم است باید بدانید که نمیبایست در استفاده از مژه مصنوعی افراط کرد ضمنا اگر به هریک از چسبها و اینگونه مواد آلرژی دارید هرگز از مژه مصنوعی استفاده نکنید.

آرایشهای اشتباه چشم

چشمهای شما بطور طبیعی از مجموعه¬ای باکتری تشکیل شده¬اند اما زمان استفاده از خط چشم و مداد چشم باکتریهایی مازاد نیز وارد چشم میشوند. برای پیشگیری از ورود این باکتریها و عدم به وجود آمدن گل مژه و التهاب، مداد چشم را داخل چشم نکشید. محققان به این نتیجه دست یافتند که 15 تا 30 درصد ذرات بیشتری به همراه مداد چشم و آرایش وارد چشم میشوند.