ـ آرایش چشم : اگر دارای چشمانی فرو رفته هستید بهتر است از آرایشی با تن متوسط استفاده نمایید و نواحی برجسته را روشن تر نمایید و خطوط مژگان را پر رنگ تر نمایید. ـ آرایش روشن در هر سن : رنگ های درخشان محدودیت سنی ندارند. از سایه های روشن استفاده کنید سپس از رنگ های درخشان استفاده کنید. فقط بخاطر داشته باشید که قبل از سایه زدن پلک خود را مرطوب نمایید و از سایه هایی با رنگ متالیک استفاده نکنید.

ـ خطوط خنده : به یاد داشته باشید چشمان شما نیز لبخند می زنند. اگر دقت کرده باشید برخی از افراد در اطراف چشمان خود دارای خطوط خنده هستند. کرم های چشم حاوی رتینول و اسید هیالورونیک این چین و چروک را پر می کنند. بوتاکس ، دیسپورت ، لیزر و پر کننده های تزریقی گزینه های مناسبی برای از بین بردن خطوط خنده اطراف چشم هستند.

ـ آرایش چشم طولانی مدت : لایه بندی که انجام می گیرد باعث می شود که سایه و خط چشم ماندگارتر شوند. برای ماندگاری بیشتر می توانید از پرایمر چشم در تمامی نقاط پلک خود استفاده کنید سپس سایه چشم را بزنید و بعد از آن بر روی آن پودر بمالید.

ـ افتادگی پوست : از کرم های چشم حاوی آنتی اکسیدان ، رتینول و پپتید استفاده نمایید.آنها می توانند در پیشگیری و بهبود افتادگی پوست به شما کمک نمایند. درمان با لیزر نیز پون روشی غیر از جراحی است گزینه مناسبی بشمار می آید. برای پوست هایی که به شدت دارای افتادگی هستند می توان از جراحی پلک ( بلفاروپلاستی ) جهت حذف پوست های اضافه استفاده کرد.

ـ استفاده از عینک : دخترانی که عینک می زنند چشمان خود را کمتر آرایش می کنند تا زیباتر بنظر برسند. استفاده از رنگ هایی با شدت متوسط سبب می شود چشمان شما درخشان و تازه بنظر برسد و آرایش زیاد باعث می شود که چشمان شما ناپدید شود زیرا عینک همانند سپری عمل می کند که مانع رسیدن نور طبیعی به چشمان شما می شود.

ـ ابروان : ابروهای خود را با یک قلمو و یا شانه مخصوص شانه بزنید تا مناطقی که نیاز به پر شدن دارند مشخص شوند. با استفاده از یک مداد ابرو و یا سایه ابرو نواحی خالی را پر کنید سپس دوباره آن را شانه زنید تا رنگ پخش شود. سپس از ژل ابرو استفاده کنید تا رنگ و حالت ابرو حفظ شود و آن را همانند اسپری مو برای ابروان خود استفاده کنید.

ـ استفاده از فرمژه : با افزایش سن ، مژگان ما صاف تر می شوند. با استفاده از یک فرمژه چشمان خود را زیباتر نشان می دهید. استفاده از مژه مصنوعی تغییرات گسترده ای را در چشمان شما ایجاد می کند سعی کنید از نوعی استفاده کنید که مصنوعی بودن آن مشخص نشود.

ـ مژگان بلند و زیبا : شما براحتی می توانید مژگانی پر و بلند داشته باشید. سروم های فراوانی وجود دارند که به پر شدن مژگان شما کمک می کنند.