دئودرانتی موثر و بی ضرر که طبیعی هم باشد ، یا در بازار وجود ندارد و یا بسیار گران می باشد. اما اگر از مواد شیمیایی سازنده ی موجود در این دئودورانت ها آگاهی پیدا کنید متوجه می شوید که یافتن دئودرانتی طبیعی ارزش صرف زمان و پول را دارد. اما چرا خود ما در خانه دئودورانت نسازیم ؟ ما در این مقاله روش ساخت دئودورانتی را به شما معرفی می کنیم که بسیار آسان است و بوی بسیار دلپذیری هم دارد.

روش ساخت دئودورانت گیاهی

مواد لازم یک چهارم فنجان روغن نارگیل سه قاشق غذاخوری جوش شیرین یک قاشق غذاخوری نمک هیمالیا یک تا دو قاشق غذاخوری پودر گیاه آروروت ( گیاهی نشاسته ای )

مواد دلخواه نصف فنجان گیاه خشک مورد علاقه شما پنج تا ده قطره روغن گیاهی به انتخاب خودتان آرد نارگیل

نکته : از یکی از شیشه های خالی شده ی قدیمی برای نگهداری این ترکیب استفاده نمایید .

طرز تهیه استفاده از روغن گیاهی و گیاه خشک به دلخواه است و اگر این دو مرحله را انجام ندهید برای ترکیب شما مشکلی پیش نخواهد آمد .

روغن نارگیل و گیاهان خشک خود را گرم کنید ، بهتر است روغن و گیاهان را در لیوانی شیشه ای ریخته و در یک آرام پز به مدت 3 تا 4 ساعت قرار دهید .

روغن را از یک صافی رد کنید و باقی مانده ی گیاهان را از آن جدا نمایید. ( اگر دوست ندارید روغن نارگیل را گرم کنید ، ساخت دئودرانت را از مرحله ی بعد آغاز نمایید. )

جوش شیرین ، نمک و آروروت را در یک ظرف مخلوط نمایید .

به آرامی مواد خشک را به روغن خود اضافه کنید و در همان حال ترکیب را مرتب هم بزنید . هم زدن را تا جایی ادامه دهید که روغن همچنان از ظرف قابل بیرون ریختن باشد ، اما مواد خشک در آن حل شود . هم زدن را برای چند دقیقه ادامه دهید ، حداقل تا زمانی که روغن سرد و سفت شود. در این زمان ، موادی هم که حل نشده اند در روغن نارگیل سفت شده معلق می مانند. اگر ظرف شما گود باشد ، این مرحله زودتر انجام می می پذیرد. اگر دوس دارید مواد شما رقیق باشد ، کمی دیگر به آن روغن اضافه کنید ، اما اگر برعکس ، دوست دارید مواد غلیظ تر شود ، مواد خشک بیشتری ، مثلا کمی پودر نارگیل و یا آروروت ، اضافه نمایید.

(اختیاری) : حال روغن های معطر خود را هم به ترکیب اضافه کنید . البته روغن را می توان در هر مرحله ای اضافه کرد.

حال دئودورانت شما آماده است . رایحه را می توانید به راحتی و به سلیقه ی خود تغییر دهید. این دئودورانت شما را تمام طول روز از بوی بد بدن حفظ می کند . تنها کافی است با انگشت مقداری از ترکیب را با کمی ماساژ زیر بغل خود بزنید.

مثل باقی ترکیبات طبیعی ، باید دئودورانت خود را در جای خشک و خنک قرار دهید .