روشن کردن ابروها چهره ی شما را روشن خواهد کرد و آرایش شما جلوه ی بهتری خواهد یافت. اما اگر می خواهید این کار را در خانه انجام دهید باید خیلی مراقب باشید زیرا ممکن است کار شما با ابروهایی به رنگ پرتقال پایان یابد.

اگر می خواهید خودتان ابروهایتان را رنگ کنید به دقت تمام موهای ابرو را با رنگ پوشش دهید و هر چند دقیقه یک بار رنگ مو را کنترل کنید.

اگر زمانی برای برداشتن مو ندارید، با شانه کردن موهای ابرو به طرف بالا و حفظ شکل آن با مالیدن کمی ژله ی پتروئیوم به آنها حالت ببخشید. گاهی موهای ابرو به قدری کوتاه هستند که نمی توان با کمک موچین آنها را کند اما در عین حال قابل مشاهده اند و نادیده گرفتنشان غیر ممکن است. سه راه برای حل این مشکل وجود دارد.

از کرم پودر در زیر ابرو و برای مخفی کردن موهای رشد نکرده استفاده کنید. از سایه ای به رنگ روشن و نرم استفاده کنید و تمام قسمت بالای پلک تا زیر ابرو را بپوشانید. موهای ابرو را کمی به طرف پایین شانه کنید تام موهای رشد نیافته را بپوشاند.

بهترین نوع ابرو

برای این که ابروهایتان خیلی تیره غیر طبیعی یا بد شکل به نظر نیاید نکات زیر را رعایت کنید.

ضربات ملایمی در طول خط ابرو، درجاهایی که مایلید ابروها رشد کنند بزنید. همواره از رنگ های عادی استفداه کنید، اهمیتی ندارد که رنگ ابروی شما چیست. برای ابروی خود مدادی انتخاب کنید که بافت نرمی داشته باشد. این نوع مداد خطی طبیعی تر و نرم تر ایجاد خواهد کرد. به روی مسواکی اسپری مو بپاشید یا کمی ژله ی پترولیوم روی آن بمالید. سپس مسواک را بر روی ابروها بکشید.

توجه کنید : ابروها نیز درست مانند موها باید بدرخشند. بدین شکل چهره ی شما روشن تر خواهد شد. اگر از این که چه مدل ابرویی بهترین شکل برای شماست، مطمئن نیستند برای اولین اصلاح ابرو به یک متخصص مراجعه کنید.