مارک های معتبر: برای خرید این محصولات به سراغ دست فروشی ها نروید. بلکه به جای آن فروشگاه های معتبر را انتخاب کنید. محصولاتی را بخرید که از مارک های شناخته شده و معتبر باشد و SPF این محصولات و درصد سرب و سایر افزودنی های آن روی جعبه درجه شده باشد. شما می توانید با راهنمایی متخصص پوست ، انواع معتبرتر و قابل اعتمادتر را شناسایی کنید. روی پوست دست تان امتحان کنید: در بسیاری از فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی ، برخی از این محصولات برای آزمایش روی میز گذاشته شده است. به هیچ وجه این رژ لب ها را روی لب تان امتحان نکنید چون از این طریق بسیاری از ویروس ها و میکروب ها مانند تبخال از افراد قبلی که این محصولات را امتحان کرده اند ، به شما منتقل می شود. به جای آن می توانید رنگ رژ لب را روی پوست دست تان امتحان کنید. رنگ رژ لب را روی پوست دست تان امتحان کنید. رنگ رژ لب روی پوست این بخش از بدن تقریبا مشابه لب است و می توانید انتخاب رنگ صحیحی داشته باشید.

قبل از این که به بررسی تک تک مواد یا لوازم آرایشی بهداشتی بپردازیم بهتر است نکات جالبی را بدانید. این فرآورده ها از دو بخش کلی ماده موثر و مواد نگهدارنده تشکیل شده اند. نگهدارنده ها موادی هستند که برای جلوگیری از فساد ، تغییر رنگ و بدن رنگ شدن ماده موثر در خوشبو کننده مورد استفاده قرار می گیرند. مواد نگهدارنده انواع مختلفی دارند ، اما برای اینکه کم ترین عارضه را ایجاد کنند باید تا حد ممکن خنثی باشند و تغییری در ماده اصلی به کار رفته در آن ایجاد نشود تا خاصیت سرطان زایی و حساسیت زایی پیدا نکنند. غیر از این دو جزء می توان به مواد دیگر رنگی اشاره کرد که در این فرآورده ها وجود داشته و صرفا برای زیبایی و خوش دکور بودن محصول به کار می روند.

شما خواننده عزیز لازم است بدانید که روی پوست شما و در ترکیبات عرق مواد شیمیایی خاصی وجود دارند که می توانند با ترکیبات ذکر شده به راحتی واکنش دهند. در صورت استاندارد نبودن این مواد یا وسایل آرایشی بهداشتی این واکنش ها می تواند زمینه ساز امراض پوستی ، حساسیت ، اگزما ، تاول زدن ، خارش ، قرمزی پوست ، پوسته پوسته شدن ، ترشح ، باقی گذاشتن لک ، حساس کردن فرد به نور آفتاب و... شود که ذکر تمام آن ها از حوصله ی این بحث خارج بوده و بیشتر جنبه ی علمی دارد ؛ و اما توصیه ی من به شما اینکه برای تشخیص نوع حساسیت و اینکه به کدام یک از مواد تشکیل دهنده حساسیت دارد ، بهتر است مقداری از آن را به پوست صاف پشت گوش و قسمت پشت آرنج بمالید.