ناخن یکی از ضمایم پوستی است که نقش مهمی را در کارهای دست و زیبایی آن ایفا می کند ، لذا از گذشته های دور همیشه زنان سعی می کردند ناخن های خود را زیباتر جلوه داده و تغییرات مختلفی را از نظر رنگ ، فرم و شکل به آن ها بدهند ؛ همچنین برای برطرف کردن بیماری های مختلف ناخن و به طور کلی برای زیبا کردن و تغییر شکل دادن ظاهر ناخن کارهای متعددی انجام می دادند.

یکی از روش هایی که زنان برای زیبا کردن ناخن های خود به کار می برند ، استفاده از ناخن های مصنوعی یا موادی است که سطح یا شکل ناخن را به فرم دلخواه درآورد. هر چند تحقیقات در سال های اخیر روشن کرده است که استفاده از این گونه ناخن ها و حتی کاشت آن ها می تواند باعث بروز عوارضی برای این افراد شود.

بهترین روش برای جدا کردن ناخن ها مصنوعی استفاده از آب ولرم است که در این حالت ناخن ها خود به خود جدا می شوند. خانم ها می توانند برای بهبودی عوارض چسب ناخن از کرم های مرطوب کننده مانند اوسرین استفاده نمایند.

امروزه زنان به دو دلیل از ناخن های مصنوعی یا کاشت ناخن استفاده می کنند. یکی به دلیل بیماری های مختلفی که صفحه ناخن را از بین میبرند و تغییر شکل ایجاد می کنند که برای پوشاندن این آسیب از ناخن های مصنوعی استفاده می شود و دیگری به دلیل زیبایی. ناخن های مصنوعی بعد از تمیز کردن سطح ناخن به اندازه ناخن بریده می شوند و توسط چسب های مخصوصی چسبانده می شوند که یا رنگی بوده و یا این که بعد از چسباندن توسط لاک های مختلفی به دلخواه رنگ می شوند ، ناخن های مصنوعی (ورقه های پلاستیکی) معمولا سه ، چهار روز بیشتر نباید باقی بمانند زیرا اولا برخورد با مواد شوینده و مواد شیمیایی سبب جدا شدن آن ها می شود و ثانیا تبخیر ترکیبات ناخن موجب جدا شدن آن ها می شود که در صورت باقی ماندن ، صدماتی را برای ناخن ها به وجود می آورد.

ناخن های مصنوعی به دو فرم کاشته می شوند ؛ در ابتدا مانند پر کردن دندان توسط وسیله ای دور حاشیه ناخن قرار می گیرند و محکم می شوند و در این صورت صفحه ناخن کاملا صاف شده و به اصطلاح حاشیه ناخن ها مانیکور می شوند و با موادی که حاوی فایبر گلاس است آن ناحیه را پر می کنند و به اندازه دلخواه در می آورند. همچنین به دلیل این که ناخن دائما در حال رشد است بعد از مدتی باعث به وجود آمدن فاصله بین ناخن اصلی و ناخن کاشته شده می شود که مرتبا باید تعویض شود تا فرم آن به صورت درستی حفظ شود.