رنگ گیاهی بابونه

برای تهیه ی این رنگ گیاهی به گل بابونه، 2 فنجان آب، 8 قاشق غذاخوری پودر خاک چینی و یک زرده ی تخم مرغ نیازمندیم. ابتدا آب را به حالت جوش در آورده و سپس گل بابونه را به آن اضافه می کنیم. حرارت را کاهش داده روی ظرف را می پوشانیم تا به مدت 30 دقیقه در حالت نیم جوش قرار گیرد. سپس ظرف را از روی حرارت برداشته و می گذاریم محلول خشک شود. با فشار نیمی از محلول را در ظرفی می ریزیم. محلول بدست آمده را با پودر خاک چینی و زرده ی تخم مرغ مخلوط می نماییم.

سپس مخلوط حاصل را به موها مالیده و با یک کلاه پلاستیکی می پوشانیم و می گذاریم 50-20 دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس رنگ را با آب سرد می شویم. برای بدست آمدن رنگ مطلوب عمل رنگ کردن مو را مجدداً تکرار نمایید.

رنگ گیاهی ریواس

برای تهیه ی این رنگ به فنجان ساقه ی ریواس تازه خرد شده، 2 فنجان آب، 8 قاشق غذا خوری پودر خاک چینی، یک زرده ی تخم مرغ، قاشق چایخوری سرکه ی سیب و یک قاشق چایخوری گلیسیرین نیازمندیم. ابتدا آب را به حالت جوش در آورده سپس ساقه های خرد شده ی ریواس را به آن اضافه می کنیم، حرارت را کاهش داده درب ظرف را می گذاریم تا به مدت 30 دقیقه در حالت نیمه جوش قرار گیرد. سپس ظرف را از روی حرارت برداشته و می گذاریم تا خنک شود.

نیمی از محلول بدست آمده را با پودر خاک چینی، زرده تخم مرغ، سرکه ی سیب و گلیسیرین مخلوط می کنیم. سپس مخلوط (رنگ) بدست آمده را بر روی موهای خود مالیده و از کلاه پلاستیکی برای پوشاندن آن استفاده می کنیم و می گذاریم 50-20 دقیقه کلاه بر روی سر باقی بماند. سپس با آب سرد آبکشی می کنیم