30 تا 50 گرم پوست پیاز را در یک استکان آب مدت 15 تا 20دقیقه بجوشانید و بعد صاف کنید و هر روز موها را با این جوشیده تر کنید تا موهایتان برنگ دلخواه در آیند.

پوست پیاز به موها رنگ طلایی خوشرنگی می بخشد. با این جوشیده می توانید بعد از شستشو موها را آب بکشید. این عمل رنگ موها را با طراوت و زنده می سازد اما امکان دارد موهای سفید را رنگ نکند. به این دلیل بهتر است موها را چند روز پشت سرهم با این جوشیده تر کنید. در این صورت موهای سفید از بین خواهند رفت.

رنگ گیاهی مریم گلی

برای تهیه رنگ گیاهی فوق به فنجان مریم گلی خشک خرده شده، 1 قاشق چایخوری چای کیسه ای (جدا شده از کیسه)، 2 فنجان آب خالص و 2 قاشق چای خوری عصاره ی نیشکر نیازمندیم.

ابتدا آب را به حالت در آورده سپس عصاره ی نیشکر و چای را به آن اضافه می کنیم. حرارت را کاهش داده و روی ظرف را می پوشانیم و اجازه می دهیم تا به مدت 2 ساعت به حالت نیمه جوش قرار گیرد. سپس ظرف را از روی حرارت برداشته و می گذاریم تا خنک شود پس از استفاده رنگ فوق بر روی با کلاه پلاستیکی موها را کاملاً می پوشانیم و می گذاریم مدت 50-20 دقیقه به همان حال باقی بماند. سپس با آب خنک آب کشی می کنیم. اگر چنانچه این رنگ مو چندین بار در هفته مورد استفاده قرار گیرد به مرور زمان رنگ موها خاکستری رنگ می گردد.

رنگ گیاهی گل خطمی

برای تهیه ی این رنگ به فنجان گل خطمی یا چای خطمی و 2 فنجان آب نیازمندیم.

ابتدا آب را به حالت جوش در آورده و سپس گل خطمی یا چای را به آن اضافه می کنیم. این کار را تا زمانی که غلظت و رنگ مورد نظر حاصل آید ادامه می دهیم. سپس ظرف را از روی حرارت برداشته و می گذاریم تا سرد شود سپس به روی موهای خود می مالیم. نهایتاً کلاه پلاستیکی را به مدت 50-30 دقیقه بر روی سر گذاشته و بعد آبکشی می کنیم. گفتنی است چنانچه بخواهید highlight های موی شما رنگ قرمزی به خود بگیرد تکه هایی از موی خود را با 2 برابر مقادیر فوق الذکر رنگ آمیزی نمایید.