مراقبت از موهای رنگ شده

به طور کلی موی رنگ شده ی شما حتی در بهترین شرایط، کمابیش آسیب دیده و مستعد آسیب بیشتر می باشد بنابراین در مورد رنگ شده حتما این موارد را رعایت نمایید:

از شامپوهای مخصوص موی رنگ شده برای شستن موی سرتان استفاده نمایید.

این شامپوها دارای مواد کاندیشن کننده موست که باعث افزایش جلوه رنگ مو (Color Enhancement) می شوند. بر روی برچسب شامپوهای مخصوص موی رنگ شده معمولاً عبارتهایی نظیر Color Enhancer یا Color revival درج شده است. بهترین نمونه ی شامپوی مخصوص موی رنگ شده پنتین Pantene است. بر روی این محصول عبارت Color revival درج شده است.

نور خورشید به واسطه داشتن اشعه فرابنفش دشمن رنگ مو به شمار می آید، بنابراین برای جلوگیری از تغییر سایه، موی رنگ شده خود را در برابر آفتاب، با استفاده از کلاه، روسری و یا شال پوشش داده و محافظت نمایید.

کلر استخر می تواند رنگ مو را تخریب نماید. در صورتیکه موی خود را خیلی روشن رنگ کرده اید کلر استخر می تواند سایه رنگ (tinge) نامطلوبی برروی موی شما برجای گذارد. بنابراین دقت کنید که حتی الامکان موی رنگ شده خود را در معرض کلر استخر قرار ندهید اما در صورتی که در هر حال تصمیم به شنا کردن دارید پیش از ورود به استخر، موهای رنگ شده را با آب بدون کلر شستشو داده و از کلاه شنا استفاده نمایید. استفاده از کلاه های محافظ مو در هنگام شنا کردن برای سلامت مو بسیار مهم است.

از خشک کردن موهای رنگ شده با سشوار خودداری کنید. برای خشک کردن موی رنگ شده فقط از حوله آنهم با روش گذاشتن و برداشتن (موسوم به Blot dry) استفاده نمایید و حتی الامکان اجازه دهید موی شما در هوا خشک شود.

در صورتیکه رنگ انتخابی شما بیش از سه سایه (Shade) روشن تر از رنگ اصلی موی شما است برای به چشم نیامدن تفاوت رنگ موهای تازه روییده، مجبورید هر ماه موهای تازه روییده نزدیک ریشه را دوباره رنگ کنید (به این عمل اصطلاحاً Touch up گفته می شود). بنابراین در صورتیکه فرصت لازم برای این کار را ندارید یا تمایل دارید رنگ جدید موهایتان بقای بیشتری داشته باشد توصیه می شود رنگ موی انتخابی شما حداکثر سه سایه با رنگ اصلی موی شما تفاوت داشته باشد.

استفاده از رنگهای استیک (شبیه رژلب) نیز می تواند مشکل تفاوت رنگ موهای تازه روییده را به طور موقت بر طرف نماید.

قبل از رنگ کردن مو، تا 24 ساعت آن را شامپو نکنید زیرا چربی طبیعی مو به عمل جذب رنگ بر روی مو کمک نموده و باعث سهولت در امر رنگ کردن مو می گردد.

از آنجا که عمل رنگ کردن، مو را خشک تر از حالت نرمال می کند، کاندیشنه و نرم نمودن موی رنگ شده بسیار مهم است. موی کاندیشن شده خیلی بهتر از موی خشک و شکننده، رنگ مو را در خود نگه می دارد ضمن اینکه کاندیشن کردن موی رنگ شده باعث افزایش درخشش و جلای آن گردیده و جلوه ی بیشتری به آن می دهد.

از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده برای شستشو استفاده کنید.

برای دوام رنگ مو و جلوگیری از بی رنگ شدن آن را در برابر آفتاب، از کلاه، روسری و شال استفاده کنید و موها را بپوشانید.

پیش از ورود به استخر، موهای رنگ شده را با آب بدون کلر شست و شو دهید.

از تقویت کننده موها استفاده کنید.

موها را در زمان خیس بودن شانه نزنید و از شانه ی دندانه درشت استفاده کنید.

از خشک کردن موها با حوله یا سشوار خودداری کنید.