دنیای زیبایی و مد امروزه به محل تجارتی بزرگ تبدیل شده است و انتخاب محصولات آرایشی با بهترین کارکرد شاید کمی دشوار به نظر برسد . شما با ورود به یک مغازه ی آرایشی با انتخاب ها و ایده های زیادی روبه رو می شوید و به این صورت کمتر می توانید خریدی بدون دغدغه و آسان داشته باشید . امروز به پنج مورد از مهمترین ویژگی های یک ریمل خوب می پردازیم که باید هنگام خرید به آنها توجه کنید .

مثل هر محصول دیگری ، اینکه چه انتظاری از وسایل آرایشی خود مثل ریمل دارید کاملا شخصی و سلیقه ای است و این مورد ممکن است حتی به نسبت روز و شب و دلیل استفاده ی شما از ریمل متفاوت باشد .

اما در ادامه برخی از ویژگی های مختص به هر نوع سلیقه ای  را برای ریمل ها بیان می کنیم تا هرگز از انتخاب خود ناراضی و پشیمان نباشید .

 

اگر مژه هایی کم پشت ، کوتاه و یا نازک دارید ، باید به دنبال یک ریمل حجم دهنده ، بلند کننده و حتی تقویت کننده باشید .  علاوه بر این که باید به ترکیبات داخل ریمل توجه کنید ، ریمل های با کیفیت بالا و براش های خاص برای حجم دهندگی و یا بلند کنندگی این نوع از مژه ها طراحی شده اند . این براش ها کمی کوچک تر از براش های معمولی هستند و مژه ها را یکدست و بدون گلوله های سیاه پر حجم تر نشان می دهند . همچنین کنترل روی این دسته از براش ها بسیار ساده تر از براش های بزرگ و ضخیم می باشد و لازم نیست بعد از ریمل ، پلک ها را از مواد سیاه آرایشی پاک کنید . بسیاری از ریمل های مخصوص مژه های کوتاه و کم پشت از فیبر تهیه شده اند و به شما این اجازه را می دهند که بدون مژه مصنوعی به فرم مژه ی دلخواه خود برسید . همچنین در ریمل های تقویت کننده موادی مانند روغن های مفید برای رشد مو ، موم و رنگدانه ها یافت می شود و رشد مژه ها را افزایش می دهند .

 

اگر مژه های شما بلند اما صاف و بدون حالت است ، حتما می دانید با استفاده از یک ریمل مناسب چشم ها چقدر جذاب تر خواهند شد . مواد ضروری در یک ریمل حالت دهنده شامل موم و صمغ یا رزین ها می باشند که به مژه ها حالتی فرگونه می بخشند . بهتر است دنبال ریملی باشید که خیلی تر نباشد ، قبل از ریمل از یک پرایمر و فرمژه استفاده کنید و بعد ریمل شما باید جلوه ای طبیعی و سبک روی مژه ها ایجاد کند . ریمل های پر مایع و پر وزن ، مژه ها را سنگین می کنند و سریع حالت آن را از بین می برند .

 

 

اگر به دنبال مژه های طبیعی تر هستید ، از ریمل های بدون موم و ضد آلرژی استفاده کنید ، زیرا این نوع ریمل ها روی مژه گلوله گلوله نمی شوند . راهکار دیگر اینکه از یک ریمل بی رنگ و یا ژل مژه استفاده کنید .

 

اگر به دنبال مژه های برجسته ، جذاب و بسیار پر پشت هستید ، باید ریمل هایی با رنگ خیلی تیره انتخاب کنید که خاصیتی درخشندگی دارند و براش آنها برای بلند و پر پشت کردن مژه ها طراحی شده اند . همچنین باید یک لایه ی اولیه زیر ریمل خود ایجاد کنید ، در این صورت لایه ی دوم از ریمل روی مژه ها جلوه ی بیشتری خواهد داشت .

 

 

اگر به یک مهمانی خاص می روید و یا نیاز دارید ریمل مدت زمان زیادی روی مژه ها بماند ، باید به دنبال یک ریمل ضد آب باشید که از پس این مورد بر آید . مهمترین نکته ای که باید در انتخاب ریمل ضد آب به آن توجه کنید ، ریمل شما باید غیر قابل حل در آب باشد و برای پاک کردن آن نیز از روغن بچه و پاک کننده های روغنی آرایش استفاده نمایید . استفاده از آب خالی برای پاک ردن این نوع از ریمل به مژه های شما آسیب می زند . آب خالی برای پاک کردن این نوع ریمل ها اصلا مناسب نیست ، زیرا هنگام شست و شو به مژه ها آسیب می رسد.