آیا می خواهید ابروهای خود را بدون ضرر و با مواد طبیعی در خانه رنگ کنید؟ این یک دستورالعمل بسیار ساده برای این کار است. مانند بقیه لوازم آرایشی و بهداشتی، رنگ مو و ابروهایی که در بازار یافت می شود، حاوی مواد شیمیایی است که می تواند مضر باشد. بنابراین روی آوردن به مواد طبیعی بسیار توصیه شده است.

چگونه ابروهای خود را رنگ کنید

از قسمت داخلی ابروی خود (نزدیک ترین قسمت به تیغه بینی)، جایی که ابروها تراکم بیشتری دارد شروع کنید. می توانید از یک برس ریمل یا برس یا یک چوب بستنی استفاده کنید. رنگ را به سمت انتهایی ابرو کشیده و سپس تارهای بلند تر ابرو را با دقت رنگ کنید. یک ابرو را که رنگ کردید تایمر را روشن کنید و 15 تا 20 دقیقه تنظیم کنید. برای ابروی بعدی تایمر جداگانه داشته باشید تا ابرو ها رنگ مشابهی اشته باشند. مواد طبیعی زمان بیشتری نسبت به مواد شیمیایی برای اثر گذاشتن نیاز دارند. سپس با یک پنبه رنگ را از روی ابروها بردارید. توجه داشته باشید که رنگ به خوبی از روی ابروها پاک شود در غیر این صورت ابروها شروع به تیره تر شدن خواهند کرد. سپس ابروها را شستشو دهید. تکرار این کار هر 3-4 هفته یک بار، می توان ابروها را خوشرنگ و خوش فرم نگه دارد.

برای رنگ ابرو چه موادی را استفاده کنیم

ابتدا به انتخاب رنگ مناسب برای ابروهایتان می پردازیم. اولین انتخاب شما ممکن است یک رنگ تیره باشد. اما بهتر است بدانید رنگ ابرو بهتر است تنها دو درجه تیره تر از رنگ موهایتان باشد. البته فرقی ندارد که موها رنگ طبیعی دارد یا رنگ شده است. انون برای رنگی که انتخاب کرده اید قهوه و پودر کاکائو را در ظرفی کوچک بریزید. قهوه علاوه بررنگ می تواند باعث تقویت ابرو نیز شود. استفاده از قهوه یک را طبیعی برای پرپشت شدن ابرو نیز هست. اضافه کردن پودر کاکائو، برای روشن شدن رنگ موثر است. بنابراین اگر ابروی تیره تر می خواهید، پودر کاکائو کمتری استفاده کنید. هر دو را با هم مخلوط کرده و مقداری روغن نارگیل و عسل و ژل آلوئه ورا نیز به آن اضافه کنید. روغن نارگیل و عسل باعث می شود پوست قسمت ابرو نیز نرم شده و آبرسانی شود و در نتیجه ریزش ابرو نیز کاهش یابد. ژل آلوئه ورا هم باعث تقویت ابرو، پوست ناحیه ابرو شده و هرگونه تحریک پوستی در این ناحیه را خنثی خواهد کرد. همه مواد را باهم مخلوط کرده و حدود 20 دقیقه روی ابروهابگذارید. اگر می خواهید رنگ تیره تری حاصل شود مدت بیشتری صبر کنید. سپس با استفاده از ژل ابروی خانگی، ابروها را ر جای خود نگه دارید.