انتخاب آرایش مناسب برای محل کار یکی از دغدغه های خانم های کارمند است. اکثر خانم ها لوازم آرایش دارند که در بیشتر مواقع اصلا به آن نیازی پیدا نمی کنند. اما چگونه بفهمیم کدام یک کارآمد است و کدام یک به طور اضافی در کیف ما وجود دارد. نکات زیادی برای یادگیری در مورد آرایش وجود دارد که می تواند نقاط قوت را جلوه بخشیده و ناق ضعف را بپوشاند. اما چه یک میکاپ آرتیست حرفه ای باشید چه مبتدی، این ترفند های ساده می تواند شما را در داشتن آرایشی زیبا و مناسب محل کار کمک کند.

1-با پاکسازی شروع کنید

هنگام صبح، قبل از استفاده از هرگونه لوازم آرایش، صورت را شسته وبا شوینده ای ملایم تمیز کنید تا با پوستی مانند صفحه سفید نقاشی رو به رو شوید. صورت را شسته و یا مقداری آب نیمه گرم روی صورت اسپری کنید تا سلول های مرده و آلودگی ها از روی صورت پاک شود سپس با حوله خشک کنید. از آب داغ برای پوست صورت اجتناب کنید.

2-استفاده از بی بی کرم (BB cream)

هنگامی که از BB کرم اسفاده می کنید، خود را از لایه های مختلف کرم مرطوب کننده، ضد آفتاب و کرم پودر و دردسر استفاده از انواع اسفنج ها و براش ها رها می کنید. این کرم نه تنها لک ها را می پوشاند، بلکه پوستی هموار و درخشان نیز به شما خواهد داد. این کرم را با انگشتان دست روی پوست پخش کنید. بهتر است BBکرم را همیشه همراه خود داشته باشید. چون هم پوست شما را رون کرده و هم رطوبت رسانی می کند.

3-گونه های خودرا به رنگ گل کنید

اکنون پایه آرایش شما به اتمام رسیده، پس نوبت استفاده از یک رژگونه به رنگ طبیعی است که باعث می شود روشن تر و شاداب تر به نظر بیایید.

4-خط چشم ملایمی بکشید

به ظاهر خود با کشیدن سایه ای کم رنگ زیر پلک پایین جلوه بیشتری بدهید. برای پلک بالا از خط چشم مایع یا خط چشم ماژیکی استفاده کنید. فراموش نکنید کمی آن را به سمت ابرو بکشید تا جذاب تر شود. و با لایه از ریمل آن را به اتمام برسانید. این کار چشمانتان را درشت تر نشان می دهد.

5-جلوه دادن به لب ها

با استفاده از خط لب، لب ها را پر و برجسته نشان دهید وسپس با استفاده از نرم کننده لب آنها را رطوبت رسانی کرده و از رژلب های براق استفاده نکنید. اما اگر فکر می کنید بدون آن میکاپ کامل نیست، می توانید کمی رنگ به لب ها بدهید.

قوانین طلایی در مورد میکاپ کارمندی

  • اولین مورد ین است که میکاپ محل کار کاملا باید متفاوت از مهمانی و سایر مکان ها باشد.
  • مطمئن باشید که لوازم آرایش ماندگاری دارد زیرا در محل کار زمانی برای تمدید آن ندارید.
  • از لوازم آرایش با برندهای معتبر استفاده کنید تا دچار آلرژی نشوید.
  • توجه داشته باشید که لک ها و تیرگی ها را با کانسیلر بپوشانید، دور چشم را نیز کانسیلر کنید اما توجه داشته باشید روشنی بیش از حد چشم ها را پف آلود نشان می دهد.
  • لایه ای ضخیم از کرم پودر و پنکیک به شما در محل کار زیبایی نخواهد داد.
  • خودتان و پوستتان را مرطوب نگه دارید. پوست مرطوب باعث جلوگیری از ماسیدن آرایش می شود.
  • از قرار گرفتن رو به روی حرارت مستقیم خودداری کنید.
  • همیشه دستمال مرطوب همراه داشته باشید.
  • قبل از ریمل، از فرمژه استفاده کنید.