ریمل مانند یک راز است. هنگامی که زمانی برای میکاپ کامل نداریم اما در وقت تنگ خود ریمل و یک رژلب کم رنگ را حتما استفاده می کنیم. ریمل چشم ها را روشن تر و سرشار از زندگی نشان می دهد و رژلب کمی رنگ به صورت شما می دهد. حتی زمانی که به طور کاملل میکاپ می کنید، یک لایه ریمل کل چهره و آرایش شمارا تغییر میدهد. در همین زمان استفاده نادرست از آن به تنهایی کل میکاپ را به هم می ریزد. اگر عمل ریمل زدن را به درستی انجام ندهید، به جای زیبایی، میکاپ شما منجر به نا همگونی و نازیبایی می شود.

برای استفاده حرفه ای از ریمل ابتدا باید بدانید چه لوازمی نیاز دارید.

  1. ریمل مورد علاقه شما
  2. پرایمر برای چشم ها
  3. سایه
  4. خط چشم
  5. برس ریمل تمیز
  6. فرمژه

 قدم اول: انتخاب درست

قبل از هر کاری باید ریمل مناسب خود انتخاب کنید. انواع مختلفی ریمل در بازار وجود دارد. فاکتورهایی که هنگام خرید یک ریمل مناسب باید توجه کنید، شامل موارد زیر است:

رنگ: ریمل ها رنگ های مختلفی دارند، سعی کنید رن مناسب خود را انتخاب کنید. محبوب ترین رنگ، مشکی است. چون باعث روشن شدن چشم شده و چشم ها را باز می کند. اگر موهایی بلوند و روشن دارید، ریمل قهوه ای نیز می تواند انتخاب خوبی باشد.

تعیین خواسته: قبل از خرید مشخص کنید که چرا ریمل استفاده می کنید؟ برای بلند شدن مژه ها؟ پرپشت شدن مژه ها؟ انواع مختلفی از ریمل ها در بازار هستند که ممکن است دچار سردرگمی شوید. بنابراین ابتدا در مورد خواسته خود از ریمل فکر کنید.

ریمل ضد آب: نکته دیگر در مورد ریمل این است که آیا با آب بسیار سر و کار دارید و یا در محیط خشک هستید که کمتر عرق می کنید و یا به دنبال ریملی هستید که کل روز را ری مژه های شما باقی بماند. قبل از خریدن ریمل ضد آب تجه داشته باشید که پاک کننده آرایش مناسبی نیز برای پاک کردن آن تهیه کرده باشید.

قدم دوم: آماده سازی و زیر سازی

آماده کردن چشم ها قبل از شروع میکاپ بسیار مهم است. سعی کنید با چشم های تمیز شروع کنید. چربی و آرایش قبلی می تواند میکاپ شما را از ابتدا خراب کند.

پرایمر سایه می تواند انتخاب خوبی برای آماده کردن چشم ها ببرای آرایش باشد و باعث می شود سایه چشم مدت بیشتری روی صورت دوام داشته باشد.

قدم سوم: سایه

از یک سایه برای پشت پلک خود استفاده کنید. برای جلب توجه بیشتر روی مژه ها، سعی کنید از رنگ طبیغی برای پشت شم خود استفاده کنید.

قدم چهارم: کشیدن خط چشم

پس از سایه زدن، از یک خط چشم برای کشیدن خط مناسب در پشت چشم استفاده کنید. ممکن است این خط نازک یا پهن باشد و این کاملا بسته به سلیقه شما و نوع میکاپ و محلی که قرار است بروید دارد.

چگونه درست ریمل بزنیم؟

اکنون زمان زدن قدم به قدم ریمل فرا رسیده است:

  • ابتدا مژه ها را با استفاده از فرمژه فر کنید. فرمژه رابه نزدیک ترین قسمت مژه ها به چشم قرار داده و آن را ببندید و چند ثانیه نگه دارید.
  • سپس برس ریمل را برداشته و آن را به خوبی در ظرف ریمل فرو کنید تا  تمام قسمت های آن آغشته به موادریمل شود. توجه داشته باشید که برس ریمل را درون ظرف وارد و خارج نکنید زیرا باعث می شود هوا به داخل ظرف نفوذ کرده و ریمل زود خشک شود.
  • برای ریمل زدن از قست ریشه مژه ها شروع کنید و برس را به صورت دورانی روی مژه ها حرکت دهید. این کار باعث می شود مژه ها از ریشه حجم پیدا کرده و از رو به پایین دیده شدن مژه ها جلوگیری می کند.
  • همین کار را برای قسمت انتهایی مژه ها نیز تکرار کنید. می توانید برای اینقسمت از مژه ها از برس کوچکتر استفاده کنید.
  • اگر مژه ها به هم چسبید و یا ماده ریمل روی آن باقی ماند می توانید با استفاده از یک برس میز آن ها را روبه بیرون برس بکشید.
  • اگر می خواهید حجم مژه ها بیشتر شود، می توانید برای بار دوم نیز این مراحل را تکرار کنید تا مژه ها حجم بیشتری بگیرد.
  • اجازه دهید ریمل روی مژه ها خشک شود و دوباره با استفاده از فرمژه آنها را حالت بدهید. ای مرحله دلبخواه است و اگر حالت بیشتری برای مژ ها می خواهید می توانید این کار را انجام دهید.