هدف از آرایش چشم برای همه ما مشترک است و این هدف نمایان تر کردن چشم ها است. و اگر دارای چشم های درشت هستید، در پی روشن تر، بزرگتر و شاداب تر نشان دادن آنها خواهید بود.

اما چگونه می خواهید تشخیص دهید چه نوع میکاپی مناسب، مدل چشم های شما است؟ برای شروع، ابتدا باید بدانید مدل چشم شما چیست و پس از آن میکاپ چشم ها برای شما آسان تر خواهد شد.

مزیت داشتن چشم درشت این است که انتخاب های زیادی برای میکاپ و رنگ آن خواهید داشت. سطح وسیع پشت پلک به شما این اجاره را می دهد که به طور همزمان از 2 تا 3 رنگ سایه استفاده کنید. در ادامه مطلب سه مدل میکاپ برای چشم های درشت ارائه شده است.

1-آرایش دودی

ممکن است همیشه از خط چشم و سایه مشکی استفاده کرده باشید اما اکنون زمان آن رسیده که میکاپ جدیدی را تجربه کنید. چیزی که در چشم های درشت قابل توجه است، این است که از ترکیب رنگ ها و روش ها و تکنیک های جدید ترسی وجود ندارد. به علاوه رنگ ها جذابیت و زیبایی بیشتری نیز پیدا خواهند کرد. ابتدا با مخلوط رنگ های طوسی و بلوطی در خط چشم خود شروع کنید و آن را رویایی تر کنید. می توانید از این رنگ در امتداد مژه ها زده و در انتها به قسمت گودی پشت پلک برگشته و آنها را به هم وصل کنید. سپس با استفاده از یک قلم تمیز شروع به مخلوط کرد رنگ ها کرده و سایه ایجاد کنید. همچنین می توانید از سایه های براق و اکلیلی نیز در پشت پلک استفاده کنید. به طور کلی از هر رنگی که با رنگ رژ لب و رنگ لباستان هارمونی داشته باشد، می توانید استفاده کنید.

2-سایه چشم تیره

یک قانون در سایه چشم وجود دارد که می گوید هر چه سایه تیره تر باشد، بهتر است. و این به آن دلیل است که رنگ تیره باعث کوچک تر نشان دادن فضا می شود. در حالی که رنگ های روشن باعث نمایان شدن بیشتر قالب صورت خواهد شد. بنابراین از سایه های روشن و خنثی دوری کرده و از رنگ های تیره برای جلوه بیشتر چشم هایتان استفاده کنید. هنگام استفاده از سایه تیره توجه داشته باشید که از خط مژه به صورت تیره شروع شده و به سمت بالا و پشت پلک کم کم ملایم تر می شود. همچنین یک خط چشم نازک و تیره پشت چشم باعث جلوه بیشتر چشم ها می شود.

3-مژه مصنوعی

استفاده از مژه مصنوعی بلند برای داشتن چشم هایی رویایی کمک زیادی به شما خواهد کرد. اما فراموش نکنید پس از گذاشتن مژه های مصنوعی روی مژه ها، از فرمژه استفاده کنید. فر کردن مژه ها یکی از اساسی ترین مرحله میکاپ چشم است زیرا باعث جذابیت بیشتر چشم ها می شود.